Despre brand şi importanţa lui

Distribuie articolul:
Share

Clienţii şi întreg publicul căruia te adresezi interacţionează şi exeperiementează brandul tău în numeroase modalităţi: produse, ambalaj, preţ, marketing, vânzările faţă în faţă, blogul sau magazinul tău online, etc. Toate aceste interacţiuni formează părerea şi impresia clienţilor despre brandul tău.

Imaginea brandului tău creează aşteptări, conturează semnificaţia produselor tale şi motivele pentru care ele sunt diferite de ale competitorilor. Am putea afirma că imaginea brandului tău este o promisiune – una care trebuie îndeplinită.

Pentru a construi eficient un brand este foarte important să identifici cât mai clar o serie de lucruri: cui te adresezi? cine sunt potenţialii clienţi? ce mesaj vrei să transmiţi? care e filozofia ta? ce oferi în plus sau diferit faţă de concurenţii tăi (unique selling proposition)?.

Apoi, este foarte important ca toate acţiunile tale, atât în mediul online cât şi offline, să comunice aceeaşi idee şi să transmită acelaşi mesaj, care va ajunge să definească brandul tău.

Calitatea produselor este un factor foarte important în crearea unui brand puternic. Astfel este vital ca produsele create de tine să îndeplinească toate aşteptările clientului din punct de vedere al calităţii.

Poziţionarea ta pe piaţa handmade este de fapt poziţia pe care produsele tale o ocupă în mintea clienţilor. Aceasta poate fi obţinută  printr-o serie de factori: numele brandului, imagine, ambalarea şi modul de prezentare al produselor.

Creează o imagine pentru produsele tale şi foloseşte-o pentru a-ţi personaliza ambalajele, etichetele, cărţile de vizită. Adaugă ceva special, unic, care te reprezintă la toate aceste detalii, iar clienţii tăi vor fi cuceriţi.

Crearea unui brand este un proces. Acest lucru înseamnă că trebuie să ai răbdare şi să îţi dezvolţi o strategie pe termen lung. Imaginea brandului tău trebuie susţinută prin acţiuni şi creaţii care să fie îndreptate în aceeaşi direcţie. Creşterea notorietăţii, comunicarea mesajului şi imaginii de brand şi fidelizarea clienţilor sunt procese ce durează, dar care o dată stabilite şi întreţinute îţi vor aduce o serie de benificii.

Comentarii
No Responses
Share