Machiajul şi Măştile Veneţiene

Distribuie articolul:
Share

Istoria Carnavalului de la Veneţia începe în 1162, iar primul document scris ce atestă utilizarea măştilor datează din 1268. Cele mai cunoscute simboluri ale acestei epoci sunt jurnalele lui Giacomo Casanova. Măştile reprezintă personaje din Comedia dell’Arte sau personaje sinistre, misterioase.

Masca reprezenta de fapt un accesoriu ce oferea intimitate, protecţie şi posibilitatea de a scăpa de orice inhibiţie, oricine ai fi fost şi indiferent dacă aveai rang nobiliar sau erai un simplu cetăţean. Purtarea măştilor era ceva obişnuit în rândul veneţienilor. Sub anonimatul lor, curtezanele se lepădau de orice inhibiţie şi se dedau la jocuri ale plăcerii, considerate imorale şi ilegale, iar împătimiţii jocurilor de noroc puteau să îşi ascundă  identitatea… indiferent dacă pierdeau sau câştigau. Măştile erau decorate cu diverse materiale şi culori, aveau străluciri diafane sau abordau o anumită temă.

Din cele mai vechi timpuri, cosmeticele au avut un rol deosebit de important în transfigurarea femeilor. Aplicarea machiajului pe chipul unei persoane poate deveni întâlnirea dintre ceea ce aceasta este şi aspectul său ideal. Un chip nou poate conferi o mare încredere în sine şi în acelaşi timp poate deveni o experienţă senzorială, culorile sau stilul machiajului fiind folosite pentru trezirea anumitor sentimente în persoana care priveşte şi evidenţierea unor calităţi în cea care poartă machiajul.

make-up masti ventiene

Astfel, machiajul poate fi considerat o mască ce ascunde defecte fizice, evidenţiază calităţi şi trăsături ale feţei, oferă încredere şi curaj. Folosind o paletă largă de culori, atât măştile veneţiene cât şi machiajul feţei pot oferi indicii despre persoana ce le poartă, chiar dacă adevarata identitate este modificată.

La prezentările marilor case de modă, machiajul manechinelor este unul expresiv, ce atrage atenţia celor din jur. Sunt utilizate culori tari sau sunt evidenţiate sau estompate anumite trăsături ale feţei, căutându-se uneori ca manechinele să semene între ele, să se creeze o uniformitate. Folosind măştile veneţiene, acest lucru se poate obţine cu mai multă uşurinţă.

Machiajul şi masca reprezintă forme de metamorfoză, de schimbare a aspectului fizic, chiar şi a celui interior, a identităţii, fără ca acest lucru să fie definitiv sau dureros…

Comentarii

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share