CITEȘTI

Cum să construieşti un brand – partea 3

Cum să construieşti un brand – partea 3

Distribuie articolul:
Share

Astăzi vă prezentăm ultimul articol din seria articolele despre brand. Avem 2 branduri pline de culoare şi formă şi exemple despre ce au făcut ele pentru a se forma.

Pentru a putea susţine şi forma  un brand, trebuie muncit neîntrerupt la el şi ideal ar fi ca toate produsele create sub umbrela acelui brand să fie unitare. Formă, stil, design, culori, concept..să poarte acea amprentă care îl deosebeşte de celelalte.

Astăzi vă prezentăm brandurile Cinnamon & Cloves şi Serebe.

Brandul Cinnamon&Cloves este un brand care este deja de ceva timp pe piaţa handmade şi poate fi caracterizat ca fiind funky, colorat şi haios.

Andreea ne-a spus cum a ales ea numele Cinnamon&Cloves:  “Scorţişoara şi cuişoarele sunt condimentele mele preferate. La un moment dat, când căutam un nume pentru blog şi pentru cerceii pictaţi pe care îi făceam pe vremea aceea, discutam cu o prietenă. Eu vroiam ca numele să conţină neapărat „cinnamon”, şi ea a sugerat Cinnamon & Clover. Eu am înţeles în loc de clover – cloves, mi-a plăcut ideea, aşa ca a rămas aşa. Se potrivesc prea bine.”

Filozofia din spatele brandului Cinnamon&Cloves s-a format în timp, o dată cu dezvoltarea conceptului. Produsele creat de Andreea sunt produse pe care le-ar purta şi ea. “Ideea din spatele accesoriilor mele e de a creea ceva care să îţi înveseleasca ziua, şi care să atragă atenţia, să te scoată din anonimat.”

Serebe este un brand plin de culoare, copilăresc, viu.

Am aflat de la Alexandra de ce a ales numele Serebe: „m-am gândit să mă folosesc de fosta mea adresă de email pentru numele brandului şi anume scufiţa roşie bârfeşte. Mi s-a părut amuzant şi potrivit pentru ceea ce fac eu.”

Locul unde poţi găsi creaţiile Alexandrei se numeşte Chez Serebe: „..pentru că nu ştii niciodată ce poţi găsi. Este ca şi când ai intra într-un dulap plin cu surprize.”

Ambele branduri au stabilite publicul ţintă şi mesajul ce vor să-l transmită.

Cinnamon&Cloves  are un mesaj optimist : „Always look on the bright side of life” susţinut de produsele în culori optimiste şi vesele, potrivite pentru orice ocazie.

Produsele create de Andreea sunt adresate persoanelor tinere la minte şi la spirit. “Celor care vor să fie altfel, nu doar de dragul de a fi altfel, ci fiindcă se simt cu adevarat unici. Celor care vor să exprime ceva din personalitatea lor deschisă şi colorată print-un accesoriu. Şi mi-ar placea să cred că nu se adresează chiar exclusiv femeilor – am avut câteva comenzi şi din partea bărbaţilor.”

Serebe este un brand ce caută să transmită culoare, bucurie şi mai ales să trezească amintiri plăcute. Produsele colorate şi inedited create de Alexandra sunt adresate tuturor persoanelor care doresc să îşi lumineze ziua, dar şi pe a celor din jur. Produsele găsite Chez Serebe nu au vârstă.

Andreea este conştientă că în ceea ce priveşte concurenţa ea oferă produse din material unice şi inedite, dar nu consideră pe ceilalţi artizani ca fiind concureţi. În plus, pentru că produsele create de ea o reprezintă, acest lucru îi oferă brandului Cinnamon&Cloves mai multă originalitate.

Am întrebat-o pe Andreea ce consideră că este indispensabil pentru construirea unui brand: “Consecvenţa. Un brand se compune din câteva elemente care ajută la identificarea lui – pornind de la stilul şi atmosfera create de produse, până la logo, cărţi de vizita, blog sau website. Toate aceste elemente trebuie armonizate între ele pentru a crea un tot unitar.

Unicitatea şi originalitatea. Un brand bine construit este un brand care are locul lui, atent poziţionat, în mintea posibililor cumpărători. Aceast loc nu pote fi construit dacă brandul nu este clar definit şi se confundă cu alte branduri. De aceea, un brand de succes trebuie să fie original şi unic, să se deosebeasca clar de concurenţă.”

Concret, pentru construirea brandului Serebe, Alexandra a păstrat un singur stil, ceea ce a ajutat-o să fie uşor de identificat, iar produsele să fie mereu originale, iar restul a venit de la sine. Pentru Andreea, Serebe nu este o afacere, ci o pasiune.

Pentru construirea brandului Cinnamon&Cloves, Andreea foloseşte acelaşi username pe toate platformele unde are prezente produsele, foloseşte aceleaşi elemente în bannere, cărţi de vizită, logo-uri şi este prezentă în locurile unde o pot găsi potenţialii clienţi: Breslo, blog, reţele sociale.

Satisfacţiile muncii depuse pentru construirea unui brand sunt pe măsură. Alexandra este încântantă că a reuşit să atragă tot mai mulţi clienţi, care au revenit şi că produsele şi stilul Serebe este uşor de recunoscut.

Şi Andreea ne-a spus că un brand bine construit înseamnă că vei fi recunoscut, “Mai înseamnă şi că te vor asocia cu un stil anume, şi că atunci când vor căuta un produs în acel stil, vor apela întâi la tine. Şi, până la urma, faptul că ai o baza de clienţi loiali înseamnă că poţi cere ceva în plus, aşa numitul brand equity.”

Sper că v-a fost de folos această serie de articole. Am reuşit să prezentăm branduri diferite cu strategii diferite, dar toate sunt puternice şi uşor de recunoscut, fie că sunt la început sau au experienţă.

Comentarii

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share