CITEȘTI

Ghid de fidelizare al clienţilor – 2

Ghid de fidelizare al clienţilor – 2

Distribuie articolul:
Share

Unul din aspectele mele preferate legate de handmade este ocazia de a cunoaşte oameni noi, interesanţi şi care aleg să poarte ceva creat de mine. Clienţii ne oferă mai mult decât răsplata financiară a muncii noastre. Ne oferă recunoştere, confirmarea că suntem pe drumul cel bun, iar bucuria fiecărei comenzi este la fel de mare ca şi când ar fi prima. Relaţia pe care o stabilim cu clienţii noştri este una cât se poate de specială: învăţăm, apreciem, ne bucurăm şi vrem să le oferim ce avem mai bun.

Este în puterea noastră să ne răsfăţăm clienţii, să le oferim mai mult decît un produs. Când o domnişoară/doamnă cumpără o bijuterie de la noi, cumpără mai mult decât o broşă; cumpără o mică operă de artă, cu povestea ei proprie despre cum a luat formă, cu un concept şi un design unic. Este natural ca serviciile pe care le primeşte, pe lângă bijuteria cumpărată,  să fie pe măsură, nu?

Din acest motiv este foarte important să ne ţinem promisiunile. Atunci când îţi stabileşti politica magazinului, fii sigur/ă că poţi respecta ceea ce ai scris. De exemplu, dacă ai stabilit că livrezi produsele doar marţi şi joi, atunci livrează produsele doar în aceste zile. După cum am mai spus, clienţii aleg să cumpere handmade şi pentru contactul cu cel care a creat produsul şi acel element personal care se stabileşte între vânzător şi cumpărător.

Un subiect un pic mai delicat este cel referitor la taxele de transport. Vă recomand să nu încercaţi să scoateţi un profit în urma lor. Ştiu că ambalajul, drumul până la poştă şi timpul petrecut în acest proces trebuie răsplătit, dar cel mai bine este să includeţi aceste costuri în preţul produslui, urmând ca valoarea taxei de livrare să fie doar cea stabilită de poştă/curier. Clienţii cunosc şi ei costurile de livrare, iar perceperea unor costuri mai mari poate cauza lipsa de încredere şi chiar şi sentimentul că sunt înşelaţi.

Sinceritatea este întotdeauna apreciată. Anuntă-ţi clienţii dacă întârzii cu livrarea unui produs sau dacă o comandă personalizată durează mai mult decât ai prevâzut. O comunicare sinceră şi continuă este vitală şi de cele mai multe ori clientul tău va fi dispus să accepte problemele neprevăzute.

Urmează-ţi instinctul, fii natural/ă, sincer/ă si cu siguranţă vei reuşi să transformi partea de serviciu cu clienţii din ceva ce este musai în ceva ce faci cu multă plăcere şi drag.

Comentarii

ARTICOL RECOMANDAT

  1. ES'Art DeKor

    10 noiembrie

    Felicitari!
    articole foarte interesante!!!

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share