Recenzie: The handmade marketplace

Distribuie articolul:
Share

Brand, produs, vânzări, magazin online, târguri, comunitate, publicitate, succes, creativitate şi tot ceea ce ai nevoie pentru a-ţi cunoaşte, organiza şi promova mica ta afacere (sau hobby) pe piaţa handmade actuală le găseşti în cartea „The Handmade Marketplace” de Kari Chapin.

Este prima carte din biblioteca mea despre marketing şi handmade împreună. Mi-am dorit-o în primul rând pentru a mă inspira pentru unele articole, dar şi pentru că vroiam să învăţ ceva nou şi simţeam că am nevoie de o nouă perspectivă.

M-a cucerit de la prima pagină. Kari Chapin împreună cu comunitatea ei handmade ne ofera sfaturi utile, la obiect, prezentate în cel mai plăcut mod.

Cartea a sosit în cutia poştală într-o dimineaţă şi, nerezistând tentaţiei, am luat-o cu mine. Am stat o după-masă întreagă în curtea interioară a blocului, lângă fântâna cochetă ce îi dă acesteia un farmec aparte şi nu mă puteam opri din citit. Cartea este plină de informaţii utile și frumos structurate, iar pe măsură ce înaintez în lectură simt că vreau să fac mai mult, mai frumos, mai de calitate și să ofer ce am mai bun în tot ceea ce fac. Cel mai bine aş putea spune că ma face sa vreau să „go the extra mile”.

Cartea trece prin cele mai importante aspecte ale muncii noastre, de la cum să ne cunoaştem pe noi şi produsele noastre până la ce trebuie să facem pentru a ne face remarcaţi şi pentru a ajunge în locul în care ne-am propus să ajungem.

Totuşi, în unele aspecte, se observă că această carte este scrisă pentru o piaţă ceva mai unită şi experimentată în domeniul handmade, dar, în linii mari, informaţiile sunt numai bune pentru vânzarea online – care este principalul mediu în care activează artizanii handmade din România.

Cartea este în limba engleză, are 218 pagini, încape perfect în geantă şi este împărţită în 3 părţi, despre cum să te cunoşti pe tine şi afacerea ta, despre cum să te faci cunoscut şi despre vânzarea propriu-zisă. În fiecare capitol se găsesc sfaturi şi relatări din experienţa mai multor artizani, fiecare cu un alt punct de vedere. Este genul acele de carte care arată că subiectul pe care îl tratează (în cazul acesta marketingul) este mult mai uşor şi mai accesibil decât se bănuia.

Nu o să spun că „The Handmade Marketplace” este un must-have, mai ales că în ziua de azi aproape orice informaţie este disponibilă la un clic distanţă, dar pot să spun ca este o lectură plăcută, iar toate informaţiile sunt bine structurate şi frumos prezentate între coperţile acestei cărţi de care eu m-am îndrăgostit.

 

Comentarii
2 Comments
Share