CITEȘTI

Gentuţe Beggar: artizan de Timişoara, part 3

Gentuţe Beggar: artizan de Timişoara, part 3

Distribuie articolul:
Share

Pe Laura am cunoscut-o în cadrul evenimentului Atelierul din Timişoara. Mi-au plãcut foarte mult gentuţele ei, mi-am şi achiziţionat una tare fãinuţã. Interviul pe care mi l-a acordat Laura este al treilea din seria celor de prezentare a artizanilor timişoreni prezenţi la evenimentul Atelierul.

1. Care este meseria de bază a artizanului din spatele produselor Beggar ?

Acest artizan lucrează ca graphic designer într-o tipografie din Timişoara.

2. De ce ai ales să devii creator de gentuţe? Și mai ales cum ai descoperit acest talent croitoresc ?

Întotdeauna am fost bună la lucru manual, dar n-am ştiut să cos la maşină. La impulsurile surorii mele mi-am luat prima maşină de cusut şi am învăţat singură să cos la ea, scopul era încă de la început să învăţ să cos genţi.

3. Prin ce se defineşte stilul Beggar ?

Pot spune că stilul Beggar se defineşte ca fiind simplu, chic.

4. Ce este o geantă pentru tine; sigur este mai mult decât un simplu accesoriu purtat de doamne şi domnişoare?

Pentru mine o geantă este o compoziţie, îmi place la nebunie procesul de creaţie: să aleg materialele, să mă joc cu texturi, culori, materialităţi, să le accesorizez, şi în acelaşi timp să creez ceva util.

5. Unde îţi găseşti de cele mai multe ori materialele necesare gentuţelor ?

Materialele le gasesc în special în magazine specializate, dar nu numai, am găsit o mulţime de cupoane retro în second hand sau în haine demodate prin croi, dar care au materiale bune.

6. Ce sfat îi dau unei persoane care tocmai vrea să se apuce de handmade? De ce are nevoie pentru a reuşi?

Pentru a reuşi trebuie să-ţi alegi bine ceea ce doreşti să faci şi apoi să te perfecţionezi, lumea vede şi apreciază când perseverezi.

7. Care este următorul târg în care vom putea găsi produse marca Beggar ?

În luna septembrie se va deschide în Deva, „MAGAZEN”, o tutungerie/ magazin handmade, unde ne propunem să comercializăm produse handmade de calitate, realizate de Beggar şi de alţi artizani pe care i-am cunocut de-a lungul timpului.

Mai multe detalii veţi putea urmări pe  www.unudoitreistart.blogspot.com.

8. Care sunt produsele care din punctul tău de vedere vorbesc de la sine de stilul propus de Beggar?

Din punctul meu de vedere toate creaţiile mele vorbesc de la sine, poate unele mai mult decât altele, dar cu siguranţă toate.

9. De ce nu ai continuat colecţia de brăţări brodate ?

Brăţările brodate au fost o perioadă în care am vrut sa experimentez cu brodatul, cu mărgelele, cu accesorile. Din păcate nu am reuşit să continui, poate şi din lipsa de timp, dar poate şi pentru că nu au fost apreciate. Pe lângă brăţări am învăţat să fac caiete cusute în diferite tehnici; sunt lucruri care le-am vazut, mi-au placut, am învăţat să le fac, dar din păcate nu am timp să lucrez la ele atâta cât mi-ar plăcea.

10. Care este conceptul propus de magazinul virtual Beggar ?

Din păcate nu pot spune ca am un concept  anume, îmi place să prezint genţile individual, curat, cu detalii, pentru ca potenţialul cumpărător să poată avea toate datele necesare pentru achiziţionarea unui produs. Consider că prezentarea produselor e foarte importantă.

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share