CITEȘTI

Biju Brill: Cristale Swarovski în handmade

Biju Brill: Cristale Swarovski în handmade

Distribuie articolul:
Share

Wow, am găsit un artizan care realizează produse (reuşite şi faine) din piele şi cristale Swarovski.  Este combinaţia câştigătoare pentru BijuBrill, care a reuşit să realizeze produse ce pot fi purtate atât la ţinute glamorous, cât şi la cele casual. Uitaţi secretul reuşitei ei:

1. Bijubrill, de unde a pornit ideea acestui nume?

Totul a pornit dintr-un joc, ce s-a transformat într-un brainstorming alături de prietenul meu, căruia i-a venit de fapt ideea numelui.  Căutam o denumire scurtă, haioasă, uşor de reţinut şi cred că surprinde perfect ideea strălucirii cristalelor Swarovski: “Bijuterii strălucitoare = Biju  Brill”.

2. Cât de importantă este prezentarea unui produs? Am văzut pe blogul tău că fiecare produs are o prezentare clară şi coerentă.

Acord o importanţă maximă acestui aspect. Atunci când produsul nu se află în mâinile tale, o descriere cât mai detaliată este singura modalitate (înafara imaginilor) prin care îmi pot face cunoscute creaţiile. Întotdeauna caut să surprind în suficiente cuvinte esenţa bijuteriei pe care am realizat-o, începând cu materialele folosite, dimensiunile ei, dar şi un cadru, un context în care ele ar putea fi purtate.

3. Caracterizează în 3 cuvinte/fraze creaţiile tale.

Consider că sunt contemporane, îndrăzneţe şi unice.

4. Noua ta pasiunea este pielea naturală, pe care o combini cu cristale Swarovski sau sticla Cehia, pentru a realiza bijuterii moderne şi îndrăzneţe. Cu ce materiale ai mai creat? Şi mai ales – se potriveşte pielea naturală cu cristalele Swarovski?

Iniţial am început să lucrez cu cristalele Swarovski, din care cream atât cercei, cât şi coliere şi brăţări (pe care încă le realizez) şi mărgele de nisip, cu care lucram câte 3-4 zile broşe şi coliere. Însă era o muncă mult prea solicitantă şi mai puţin apreciată. Dintr-un experiment am început să lucrez cu piele, am realizat primele coliere, iar de acolo, m-am axat pe această combinaţie de cristale Swarovski şi piele naturală.

Consider că ambele materiale sunt oarecum nobile şi preţioase, iar îmbinarea lor se realizează perfect. Fineţea pielii naturale scoate în evidenţă strălucirea şi tăieturile cristalelor. Un colier din piele poate părea fad şi mai puţin elegant fără cristalele Swarovski.

5. Ce produse prind cel mai bine? Ai o explicaţie pentru acest lucru?

Comenzile pentru colierele şi brăţările din piele vin preponderent din străinătate. În ţară am primit multe cereri pentru cercei, însă încetul cu încetul prind teren şi creaţiile mele din piele.

Un motiv ar putea fi cel al lipsei contactului direct cu produsele mele, de aici şi o oarecare reticenţă de a cumpara online.

6. Care sunt dificultăţile pe care le întâmpină un artizan handmade?

În principal cred că sunt eforturile de a te face cunoscut şi apreciat pentru munca depusă. Cel puţin acestea sunt cele cu care mă lupt eu cel mai mult. În plus, elaborarea planului de marketing optim si alegerea preţului corect pentru manoperă.

7. Care este secretul tău de artizan? Cum ai reuşit să ai clienţi fideli, să ai vânzări şi să încerci să nu te inspiri din creaţiile deja existente?

Primul meu secret este experimentul, cele mai frumoase şi apreciate creaţii fiind cele care au pornit de la o îmbinare ciudată de materiale, forme şi culori. Al doilea este inspiraţia din natură (majoritatea colierelor şi brăţărilor conţin elemente florale) şi atunci nu am de ce să caut în altă parte. Iar al treilea este starea de spirit, nu lucrez niciodată când sunt obosită sau suparată, căci nu îmi iese nimic şi cred cu tărie ca transmit energiile persoanelor care vor purta bijuteriile respective. În plus, comunic deschis şi cred că a fost un motiv în plus pentru care am reuşit să-mi creez un portofoliu  de clienţi fideli.

8. Handmade – pasiune sau afacere? Sau şi şi?

Momentan este mai mult un hobby decât o afacere, însă nu mă plâng deloc. Ar putea fi chiar ambele.

9. Cum alegi titlurile produselor?

Întotdeauna mă inspiră culoarea, forma cristalelor şi a bijuteriei, precum şi starea pe care o creează sau încearcă să o transmită.

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

  1. Anca

    5 mai

    Imi plac la nebunie creatiile ei… si intradevar nu am mai vazut nimic asemanator, asta este ceea ce cred eu ca face aceste bijuterii sa se demarce de tot ce se gaseste pe piata handmade – stilul personal – atunci cand poti recunoaste semnatura autorului in fiecare piesa, deja este un brand. E foarte greu sa gasesti ceva nou intr-un domeniu atat de raspandit.
    Am citit cu placere interviul.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share