Pagina de contact

Distribuie articolul:
Share

Continuăm incursiunea noastră în lumea promovării online cu prezentarea celei mai importante pagini a unui blog, site, magazin etc. – pagina de Contact! Mai ales pentru un creator, pagina de contact e nu doar importantă ci absolut esențială!

Poate pare evident… ai un vizitator pe blog, vede creațiile tale, rămâne uimit de frumusețea lor și bineînțeles vrea să le comande, iar pentru asta are nevoie de datele tale de contact. Simplu, nu? În teorie da, din păcate practica ne omoară. De nenumărate ori plimbându-mă din blog în blog am descoperit creatori interesanți pe care aș fi vrut să-i abordez pentru un interviu sau un eveniment și care nu aveau nici măcar o adresă de mail, iar cititorii lor comandau comentând la produsul care îi interesa. Sau în cazurile fericite, aveau o adresă de mail și doar atât, nimic mai mult.

Așa că, iată-ne aici, discutând despre importanța informațiilor de contact.

Dacă ai un site sau un blog care îți permite să faci mai multe pagini, te rog, investește puțin timp în compunerea paginii de contact. Uite ce ar trebui să conțină:

1.O prezentare a brand-ului tău

Pe pagina de contact poți scrie câteva cuvinte despre tine, despre lucrurile pe care le creezi. Nu trebuie să le povestești cititorilor tăi povestea vieții tale, dar scriindu-le câteva cuvinte despre tine îi va ajuta să comande cu încredere. Și nu uita sa le spui cum te cheamă! Tot aici poți include și informațiile tehnice despre materialele pe care le folosești sau instrucțiuni de îngrijire a creațiilor după ce au fost cumpărate.

2. Email

Unul singur e suficient, dacă sunt mai multe creează doar confuzie. ideal e să ai o adresă specială pentru comenzi pe care să o verifici zilnic. În felul ăsta nu riști să se rătăcească comenzile printre mesajele tale personale.

Tot aici poți adăuga nick-uri de Messenger sau Skype, dacă folosești.

3. Adresa

Ai un magazin sau un atelier? Laudă-te cu adresa. Dacă creațiile tale pot fi cumpărate dintr-un magazin fizic spune-le cititorilor tăi!

Dacă lucrezi de acasă scrie măcar orașul în care locuiești – asta e o informație esențială pentru organizatorii de târguri, dar și pentru cumpărătorii tăi. Organizatorii nu te vor invita să participi la târgul lor dacă nu știu din ce oraș ești, iar cumpărătorii s-ar bucura să afle că-și pot primi produsul direct de la tine, decât să apeleze la Poșta Română.

4. Telefon

Știu că asta e o informație personală și că te simți puțin expus făcându-ți public telefonul. Dar gândește-te că uneori oamenii au nevoie de un răspuns rapid de la tine și atunci telefonul rămâne cea mai bună soluție. Îți poți cumpăra o cartelă specială pentru comenzi, iar așa, telefonul tău personal va rămâne privat.

5. Link-uri spre magazine online

Dacă îți mai prezinți creațiile prin magazine online sau albume foto, pune aici link-urile lor. Știu că mulți dintre voi nu publicați prețurile pe blog, așa că un link spre magazinul online îi va ajuta pe cumpărători să-și facă o idee mai bună. Până la urmă magazinele online sunt un serviciu pe care tu îl plătești așa că folosește-l și promovează-l!

6. Link-uri spre rețele sociale

Dacă ai cont pe Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn sau mai știu eu ce, pune link-urile lor pe pagina de contact. Poate cumpărătorul tău se simte mai confortabil să-ți dea un mesaj pe Facebook decât pe mail. Sau poate i-au plăcut atât de mult creațiile tale încât vrea să te promoveze printr-un like, un share, un tweet – vino-i în ajutor cu link-urile necesare și nu-l pune să te caute el.

7. Informații despre efectuarea comenzii

Nu aștepta ca cumpărătorul tău să te întrebe „cum comand?”. Prezintă-i tu toate opțiunile de plată pe care le accepți (OP, rambus, curier, PayPal etc.) și spune-i și despre taxele de transport sau livrarea personală pentru cei din același oraș ca tine. Tot aici scrie și în câte zile poți livra comanda. Sau care sunt opțiunile de personalizare ale creațiilor tale.

8. Testimoniale

Cu siguranță ai cel puțin un mesaj de mulțumire de la un cumpărător fericit sau chiar o poză cu creația ta purtată de noul ei proprietar. Pune-le pe pagina de contact! Asta e cea mai bună dovadă a seriozității tale și-a faptului că oamenii pot comanda cu încredere de la tine!

 

Așa ar trebui să arate o pagină de contact folositoare și convingătoare. Iar partea cea mai bună e că nu durează mai mult de oră – două s-o compui, iar apoi mai trebuie să modifici ceva la ea, doar când se schimbă una din datele tale de contact.

Dacă blogul tău nu-ți permite să faci o pagină separată de contact, atunci poți scrie toate aceste informații în sidebar, ai grija doar ca informațiile astea să fie primele, iar blogroll, arhive sau reclame să vină după.

[note]Dacă ai deja o pagină de contact completă sau abia ți-ai făcut una după ce ai citit articolul ăsta, lasă-mi link-ul într-un comentariu! Sunt foarte curioasă s-o văd![/note]

 

 

Comentarii
10 Comments
  1. Jugureanu Jeana
  2. Zazine
  3. cristea irina
Share