CITEȘTI

Post-event Fill in the blank de Anca Miron

Post-event Fill in the blank de Anca Miron

Distribuie articolul:
Share

Recunosc a fost a doua prezentare de modă în adevăratul sens al cuvântului la care am participat. A fost nemaipomenit, de la decor, la modele şila creaţiile vestimentare. Cum nu este aria mea de expertiză în a analiza clar şi coerent acest eveniment, voi lasă comunicatul de presă să vă prezinte colecţia Fill in the blank. Ce pot să mai spun este că a fost nemaipomenit din toate punctele de vedere! Felicitări pentru colecţie şi  pentru organizare.

Anca Miron şi-a prezentat colecţia FILL IN THE BLANK – proiect conceptual ce propune rochii similare unei foi albe de hârtie, pe care o poţi personaliza în funcţie de starea şi atitudinea ta, pe 24 aprilie la ROD, în mansarda Carturesti, printr-un proiect de fotografie înscenată.

 Mesajul colecţiei a fost expus pe parcursul a 4 scene dezvoltate prin diferite forme de exprimare: o colecţie vestimentară, coregrafie, muzică, scenografie, machiaj, toate suprinse într-un set de  fotografii înscenate, ce vor fi disponibile în curând pe site-ul Ancăi Miron şi al susţinătorilor acestui demers creativ.

Colecţia pret-a-porter vrea să şteargă linia dintre casual, sport şi elegant, dintre kitsch şi glamour, dintre trenduri, dintre ce am acceptat deja că există şi ce poate să existe. Aceeaşi rochie poate fi lungă sau scurtă, din 2 mişcări poate fi transformată în vestă sau salopeta. In functie de accesorii, capătă o notă elegantă, casual sau sport. Totul depinde de alegerile tale.

 Una din piesele colectiei este Rochia Status, o rochie-canal de socializare, prin care îţi poţi comunica mesajele, status-urile, protestele, ideile tale. Le poţi scrie cu un simplu creion, şi apoi le poţi spala, având o rochie alba din nou…asta până când găseşti altceva de spus celorlalţi! Este un altfel de canal de socialize, unul mai direct şi personal, care vrea sa apropie mai mult oamenii.

 Mesajul propus de colecţie e susţinut şi de cei din mişcarea artistică Fluxus, începută în anii ’60, contemporană inca cu noi: ideea că orice om este creativ, oricine este un artist prin simpla lui decizie de a acţiona într-un fel sau altul. Atitudinea este o forma de artă şi la fel modul în care foloseşti realitatea din jurul tău. Felul cum alegi să combini piesele colecţiei, care iniţial sunt simple forme geometrice, să le mulezi sau nu pe corp şi deci pe situatie, este modul cum alegi să te exprimi.

Au mai fost şi mai sunt, din fericire, alţii care au creat haine multifunctionale sau modulare, şi designeri care s-au declarat anti-fashion în acest sens, neţinând cont de trenduri şi aflându-se între artă şi modă. Dar asta nu înseamnă că acest concept inovator trebuie să se opreasca la o scenă sau la o mână de oameni care sa le poarte.

Fotograf oficial Atelierul: Raluca Dumitru

Credits:

Accesorii: Roxana Davidescu
Incăltăminte: Mihaela Glavan
Foto: Andrei Ivan
Video: Marta Popescu
Scenografie: Irina Moscu
Coregrafie: Irina Moscu si Anca Miron
Make-up artist: Diana Ionescu
Hair stilist: Sonia Marin
Muzica: Batz (Rotopercutor)
Modele: Andreea Raducu, Meg Wi, Madallina, Eliza Magureanu
PR: Andreea Gheorghe (Forward ID)
Vinuri: Gramma Wines
Sprijin: ROD Cărtureşti

 

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share