CITEȘTI

Creaţiile lui Edgar Degas preluate în handmade

Creaţiile lui Edgar Degas preluate în handmade

Distribuie articolul:
Share

Edgar Degas este un personaj insolit al pictorilor impresionişti, el este un fotograf diletant ce îşi realiza lucrările fotografice în modul în care îşi concepea şi picturile, prefigura vizunea cinematografică de mişcare, imaginea secţionată prin decupaje devenea dinamică şi  expresivă.
Personajele redate de Edgar Degas  în maniera propusă de arta fotografică nu pozează, nu se simt stingherite de privirea insistentă a pictorului ce încearcă să  le surprindă într-un timp redus cât mai multe detalii.

Edgar Degas  începe cariera de pictor imitând operele vechilor maeştri, se inspiră din curentul naturalismului. Între 1870-1880, perioada de apogeu a impresionismului, Degas aidoma lui Edouard Manet va fi cuprins de o dorinţă artistică de a crea lucrări ce reproduc firescul, realitatea aleatorie într-o manieră subiectivă. În lucrările sale nu va folosi culorile deschise specifice impresionismului, ci o paletă mult mai închisă aidoma cromatismului stampelor japoneze pe care îl  adaptează stilului său.

Collage1

Surse imagini: 1, 2

Degas nu este atras de pictura în aer liber. În puţinele momente în care lucra în plein air, pictura se axa pe redarea  atentă, detaliată a chipului personajului surprins. Nu era interesat de a surprinde o impresie a naturii, ci încerca să redea imaginea vieţii contemporane, cu personajele şi atmosfera citadină specifice Franţei secolului al XX-lea. Spre deosebire de gruparea impresioniştilor ce punea accent pe surprinderea unei senzaţii, unei impresii, Degas era incapabil de a prezenta spontaneitatea, el realizând compoziţii ale unor cadre observate îndelung. El picta fără să observe, observa fără să picteze, avea nevoie de multe schiţe pentru a putea reda ulterior în atelierul său imaginea dorită.

Collage2

 Surse imagini: 1,2

Collage3

Surse imagini: 1, 2, 3

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share