De ce nu reuşeşti, de cele mai multe ori, să vinzi produsele tale handmade?

Distribuie articolul:
Share

Acest articol nu oferă reţeta perfectă pentru a vinde produse handmade şi nici nu se vrea a fi unul care prezintă doar partea negativă a comunităţii handmade din România. Mai degrabă, prin acest articol prezint deficienţele acute pe care le-am observat la unele târguri și la unele persoane din România care vor să fie considerate artizani în handmade. 

1. Foloseşti materiale ieftine şi, de cele mai multe ori, nu utilizezi cantitatea necesară, din dorinţa de a face economie.

2. Lipsa de atenţie la trendul pieţei face ca produsele tale să fie considerate banale sau limitate din punctul de vedere al tehnicii, al materialelor folosite sau al patternului utilizat.

3. Consideri că o strategie de marketing şi de PR este inutilă. Dacă ai vândut colegilor la serviciu unele produse, asta nu înseamnă că clienţii fideli pieţii de calitate a handmade-lui îţi vor aprecia și cumpăra produsele.

4. Consideri de la început că produsele tale merită un preţ mult prea mare. Dacă nu ai un brand cunoscut pe piaţa produselor handmade, nu ai un produs unicat în România, cu o strategie de marketing bine definită, atunci cerinţele tale pentru un preţ mare nu sunt întemeiate. Gândeşte-te că fiecare artizan în handmade depune acelaşi efort în a-şi realiza produsele, cumpără la preţuri la fel de mari (sau poate chiar mai mari) materialele necesare şi se implică în procesul de vânzare/branding/fidelizare a clienţilor.

5. Numele brandului tău nu se deosebeşte cu nimic de cel al colegului de târg. „By….” nu este un brand viabil şi de cele mai multe ori nu vei reuşi cu un astfel de (re)nume. De asemenea, schimbarea numelui brandului tău nu este deloc în regulă, poţi să faci această schimbare dacă ai cercetat piaţa şi eşti convins/ă că publicul tău este pregătit pentru acest lucru.

6. Dacă vrei să fii promovat pe site-ul nostru sau pe alte alte site-uri de profil, dar nu vrei să plăteşti pentru aceste servicii de calitate, nu vei reuşi să vinzi eficient. Ţine minte, pentru a începe o afacere trebuie să dispui de un capital bun şi să îl gestionezi cum trebuie.

7. Nu poţi să vinzi produse made in China şi să le consideri handmade doar că le pui o etichetă nouă sau le adaugi noi elemente.

8. Nu poţi să te consideri un artizan în handmade dacă site-ul tău (cel mai grav este faptul că vrei să fii artizan profesionist dar nu ai niciun site sau blog personal) nu este actualizat, şi cel mai important, dacă fotografiile produselor tale sunt de o calitate defectuoasă. Nu este o scuză lipsa timpului, a aparatului foto profesionist, a luminii. Poţi să apelezi oricând la servicii profesioniste de fotografiere sau pentru început, să găsești diferite soluții creative. Nu poţi fi artizan în handmade şi să găsești mereu scuze.

9. Copiezi (uneori recunoşti acest lucru şi nu îţi pasă) ideile altor artizani în handmade sau designeri şi consideri că eşti şi tu la rândul tău artizan în handmade. Poate ai noroc și artizanul de la care plagiezi ideile nu şi-a înregistrat brandul la OSIM sau la alte medii juridice recunoscute în România și atunci ai scăpat de posibile probleme juridice, dar comunitatea handmade te va taxa pe forumuri, prin discuţii aprige şi prin tot felul de alte mijloace. La fel vor proceda și potențialii clienți, pentru că cei care iubesc handmade-ul cunosc destul de bine piața.

10. Dacă vinzi fără să ai un statut juridic, îţi aduci ţie un dezavantaj, întrucât oricând poţi plăti amenzi uriaşe pentru vânzare fără norme legale. Nu poţi să vinzi produse handmade fără forme legale şi să te consideri parte a comunităţii profesioniste de handmade din România.

Poate aceste idei îți par un pic dure, poate sunt. Dar, până la urmă, trebuie să te întrebi: handmade-ul este pentru tine un hobby sau o afacere? Dacă este o afacere și o sursă de venit, atunci trebuie tratată ca atare. Și cum piața de produse handmade din România începe să intre într-o nouă eră, la fel sunt și consumatorii de produse handmade – mai atenți la produsele pe care își cheltuie bani, la artizanii pe care îi susțin, la detaliile și povestea produselor, la design, la calitate și gradul de inventivitate al produsului. Iar această piață crește încontinuu, prin urmare, recomand ca și tu, creator de produse handmade, să te adaptezi și să cauți mereu să devii mai bun.

Comentarii
11 Comments
  1. Liliana
  2. Denisa Madalina Tatar
  3. Gaby
  4. Mona
Share