Lida Accessories: bijuterii croșetate cu stil

Distribuie articolul:
Share

Lidia, vreau să te laud de la bun început. Ești una dintre cele mai bune artizane de pe piața autohtonă. Vreau sa ne cunoaștem mai bine, să ne ajuți să ne îmbunătățim calitățile meșteșugărești 🙂

Mulțumesc pentru apreciere, Rucsandra! 🙂

Spune-ne puțin despre tine.

Sunt din Chișinău. Am absolvit facultatea la Iași și masteratul la Cluj, la design.

Ai o poveste despre cum ai descoperit dragostea ta pentru handmade?

Handmade-ul l-am îndrăgit încă din copilărie. M-a influențat mult anturajul din familie. Tata pictor, sora, pe atunci studentă la textile și bunica croitoreasă. În clasele primare am urmat un curs de croșetat, unde am învățat să fac cam orice. După aceea nu m-am mai putut lăsa. Făceam pauze câte un an, doi, dar până la urmă mă reapucam. Îmi croșetam rochii, genți, chiar și costume de baie 🙂

Cand a aparut Lida Accessories?

A apărut în 2011, odată cu absolvirea studiilor. A apărut din curiozitate, din dorința de a afla părerea celor din jur despre ce fac și dacă există potențial. La început am fost doar eu, dar pe parcurs, s-au alăturat sora și prietenul meu. Așa am ajuns să fim o mică echipă.

Ce te inspiră în creațiile tale?

Mă inspiră viața, natura, culorile; de multe ori mă inspiră și materialele cu care urmează să lucrez. Uneori caut inspirație, alteori ea mă găsește.

Ce iți place să creezi cel mai mult?

 Orice creez din start presupune plăcere. Iar cea mai mare plăcere e atunci când creația reușește să mă uimească.

Pornești cu un design prestabilit sau pur și simplu te lași purtată de imaginație?

Depinde de caz. Când e vorba de o colecție, încerc să urmăresc tot procesul de creație : idee, documentare, concept, schițe, etc. Dar deseori mi se întâmpla să mă las purtată de imaginație și curiozitate, intervenind cu modificări în procesul de lucru și obținând un rezultat la care nu m-am așteptat.

Ești super profesionistă: produse, poze, prezentare, amprenta personală – pachetul complet la care visează orice artist handmade. Spune-ne cum ai reușit?

Totul a venit pe parcurs din dorința de a perfecționa lucrurile și atenția la detalii. Mi-am dat seama că un lucru iese bine, doar atunci când te implici cu seriozitate și încerci să dai ce e mai bun din tine.

Ce sfaturi ai pentru artizanii începători care visează la crearea propriului brand?

Să-și găsească propriul stil, pornind de la propria personalitate, să o facă din plăcere și într-un mod cât mai calitativ. Să atragă atenția la prezentare, poze de calitate, ambalaj, comunicare cu clienții, etc.

Ce crezi ca e mai important, fidelizarea clienților sau un segment diversificat de clienți?

Cred că ambele sunt la fel de importante. Fidelizarea clienților iți oferă într-un fel siguranța, iar diversificarea iți oferă posibilitatea să atragi clienți noi, astfel mărind cercul de clienți și mărind puterea de cumpărare.

Vreau sa subliniem ceva împreuna : este fotografia de produs un instrument puternic de promovare?

Da, este. Fotografia este principalul mijloc de comunicare în mediul virtual, ea oferă privitorului o percepție calitativă și cantitativă asupra produsului. Poate fi ușor distribuită sau integrată în tot felul de materiale mass media. Cu cât e mai bine realizată, cu cât transmite mai clar informațiile despre acel produs (culoare, formă, textură, volum) sau cu cât apare integrată într-un cadru care transmite un stil de viață, o stare sau se asociază cu ceva în care privitorul se regăsește, cu atât are mai mari șanse sa provoace interes și să atragă potențiali cumpărători.

Îți mulțumesc pentru timpul acordat!


                           

Dacă vrei să urmărești activitatea mea șîn afara Revistei Atelierul, aici este site-ul meu.

Comentarii
No Responses
Share