CITEȘTI

Cursurile Fundației Calea Victoriei din luna febru...

Cursurile Fundației Calea Victoriei din luna februarie

Distribuie articolul:
Share

Fundația Calea Victoriei îi așteaptă în luna februarie pe cei dornici să învețe despre felul în care se scrie un scenariu și care sunt instrumentele necesare, pe cei dornici să-și însușească cunoștințe care să îi ajute în decodarea și aprecierea artei moderne și contemporane, dar și pe cei fascinați de reprezentanții de seamă ai picturii românești.

Aici înveți cum să analizezi secvențe dintr-un film, noțiuni de bază pentru scrierea narativă, instrumentarul tehnic necesar unui scenarist – toți pașii importanți pentru a ajunge de la o idee, la scenariul unui film.

Cursul are ca scop ultim dezvoltarea de către cursanți a unui scenariu de scurtmetraj pentru oricare din mediile vizuale cunoscute – cinema, TV sau Internet. Iar pentru asta vor fi îndrumați și vor primi feedback de-a lungul a 6 întâlniri.

  • Dacă interesul tău se întreaptă către artă, îți propunem să faci o incursiune în lumea artei moderne și contemporane sau în cea minunată și apropiată a pictorilor români

Vi s-a întâmplat să intrați într-o galerie de arta ori muzeu și să vă întrebați de ce lucrările expuse arată atât de neobișnuit? Ați mers poate mai departe și v-ați gândit dacă ceea ce vedeți este ori nu artă? Este suficientă propria opinie: îmi place/nu-mi place sau ar trebui să avem în vedere și alte criterii ?

Cursul Cum să privim ARTA MODERNĂ ȘI CONTEMPORANĂ, susținut Ioana Stanca, din 13 Februarie  vă oferă ocazia să analizați și să reevaluați aceste întrebări, într-un cadru plăcut, având la îndemână exemple din istoria artei MODERNE și CONTEMPORANE. Prin ce anume se deosebesc cele două termene și de ce le confundăm atât de ușor, când au apărut și care au fost factorii determinanți în evoluția lor, vom afla pe parcursul a 5 ședințe.

Vom analiza felul în care Th. Aman a adaptat școala clasică europeană la sensibilitatea românească. Căutam, apoi, să vedem cum a asimilat Grigorescu lecția impresionismului și de ce a rămas el o figură aparte și a fost foarte apreciat nu doar în țara sa, ci și în Franța.

Ne vom apropia de părintele realismului românesc, Camil Ressu, atât de organizat și de clasic în concepție și atât de stabil compozițional. Intrând și în lumea pură a lui Tonitza, inegalabil în a trata spațiul aerisit și dând senzația unui minim de efort cromatic.

Înscrierile la cursuri se fac la [email protected]

Mai multe detalii la www.victoriei.ro

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share