Cum îmbunătățim autopromovarea deficitară?

Distribuie articolul:
Share

Salut, Rucsandra sunt.

Nu am mai scris un articol de marketing de ceva vreme, iar acum simt că trebuie neapărat să scriu acest articol/avertisment pentru designerii de produs cu mai multă sau mai puțină notorietate pe piața românească de handmade (și nu numai).

Mi-am ocupat timpul cu diverse studii în domeniul artizanatului, și am constatat cu mare stupoare, faptul că avem în Romania designeri de produs foarte, foarte buni, dar care nu știu să se promoveze corespunzător. Este adevărat faptul că ei mizează rezultatul promovării lor pe renume. FALS! Poate i se (re)cunoaște o lucrare, dar doar un ochi format în domeniu poate identifica stilul propriu al unui artist într-o altă lucrare de-a sa.

Am remarcat că, în general, cele mai slabe situri de internet, aparțin celor mai talentați (nu neapărat cunoscuți) designeri. De ce oare? Doar designul vinde? Aceste situri sunt…rudimentare, sunt în format html, cu toate că formatul flash este implementat și utilizat de ani de zile.

Au poze slabe din punct de vedere calitativ – asta nu înseamnă neapărat că pozele nu sunt făcute profi, înseamnă că pozele sunt foarte foarte mici ca mărime, nu poți să faci un zoom pe ele ca să vezi mai bine despre ce e vorba sau au un watermark enorm de vizibil! Și totul din motive de siguranță :)) să nu fure careva poza să și-o însușească. Ei bine, din punctul acesta de vedere citește articolul despre plagiat.

Siturile sunt sărace în informații, iar puținele informații disponibile sunt prost structurate, iar ceea ce mi se pare o aberație, datele de contact, sunt înlocuite de un formular de contact.

Este ok și formularul, dar are un aer impersonal pentru potențialul client. Este ca și cum îl inviți la o plimbare oriunde, mai puțin în domeniul tău de activitate, este sinonimul semnului NU DERANJAȚI. Pune și o adresă de mail, totuși, îi schimbi percepția despre activitatea ta, totuși ești un designer de produs, nu un retailer ! Fii mai…primitor.

Vrei să te (re)cunoască lumea? Să știe toți cine este autorul acelor produse minunate? Adaugă o poză cu tine, și îi vei face mai curioși. Trebuie să adaugi o față numelui tău, cel puțin eu chiar cred în treaba asta.

În primul rând te vor căuta pe Facebook :)) De acolo îi poți direcționa către pagina de Facebook aferentă afacerii tale. Fă-ți una dacă nu ai deja. Poate crezi că rețelele de socializare sunt un domeniu în care tu nu ai ce să cauți, dar greșești. Internetul vinde foarte bine și este într-o continuă expansiune, adaptează-te constant!

Nu ignora colaborările cu revistele, blogurile etc nu îți faci decât publicitate negativă.

În speranța că veți lua acest articol drept o critică constructivă, vă doresc inspirație la tot pasul 🙂

Dacă vrei să urmărești activitatea mea și în afara Revistei Atelierul, aici este site-ul meu.

 sursă foto

Comentarii

Share