CITEȘTI

Recenzie – Figurine din carton ondulat

Recenzie – Figurine din carton ondulat

Distribuie articolul:
Share

Cartonul ondulat a apărut pe la 1850 și era folosit inițial pentru confecționarea pălăriilor înalte, apoi pentru realizarea cutiilor în care să fie transportate obiectele fragile. Cum lumea handmade e deschisă noului, nu e de mirare că și cartonul ondulat a început să fie folosit pentru crearea obiectelor artizanale sau a jucăriilor. Îl găsiți în magazinele specializate într-o paletă largă de culori, de dimensiuni diferite (foi întregi sau fâșii), dar și de grosimi variate, urmând să alegeți modelul care se potrivește proiectului vostru.

Porniți la drumfigurine carton ondulat coperta în meșterirea cartonului ondulat ghidați de cartea pe care v-o prezint în acest articol: Figurine din carton ondulat, scrisă de Andrea Wegener și apărută la Editura Casa. E o carte care vă îmbie la lucru, deoarece coperta sa ochioasă vă atrage cu o broscuță zâmbăreață realizată din carton ondulat, iar paginile lucioase au 14 proiecte ușoare și poze frumoase pentru a realiza o pușculiță în formă de dinozaur, piese pentru jocul Nu te supăra, frate!, accesorii pentru coronițele și clamele de prins părul, broscuțe, elefanți, bufnițe, roboți și chiar un tort.

Asemeni tuturor aparițiilor din colecția de Idei creative a Editurii Casa, această carte vă prezintă pas cu pas tehnici de lucru, materiale, ponturi și modalități de combinare a formelor. La mijlocul ei  se află tipare pe care le puteți folosi pentru a realiza figurinele prezentate. Deoarece cartonul ondulat nu e un material pretențios și se lucrează ușor, copiii se vor bucura să îl folosească pentru a obține nu doar obiecte de decor, ci și jocuri complexe. Însă nu e o carte numai pentru copii; îndrăgostiții de handmade pot aborda tehnica folosirii cartonului ondulat, mai ales că metoda de lucru se apropie mult de metoda Quilling: figurinele se obțin din fâșii rulate, fixate cu adeziv și lăcuite pentru un aspect lucios. Avantajul folosirii cartonului ondulat e acela că figurinele obținute vor fi mai mari, se vor lucra mai ușor și mai rapid decât cele cu fâșiile de hârtie Quilling.

Urmând instrucțiunile din carte, am realizat setul cu cănițe de ceai. Inițial am vrut să o implic pe fetița mea în acest proiect, apoi m-am gândit să îi fac o surpriză. Când a văzut setul de ceai a dorit imediat să afle cum l-am realizat, așa că am trecut pe lista de meștereală din această vară figurinele prezentate în carte.

2015-07-25 16.18.01

Am ales să păstrez aceeași culoare ca în tutorialul din carte, dar voi puteți alege orice variante de culori. Folosiți însă un lipici puternic, deoarece cartonul ondulat, deși se lucrează ușor, nu stă lipit cu orice.

2015-07-25 15.07.11

Abia aștept să prezint aceste proiecte elevilor mei de la școală. Îi și văd deja meșterind roboți, zâne și pitici.

2015-07-25 16.08.16