CITEȘTI

Daniel Brici, solo show „Copiii care nu se văd”...

Daniel Brici, solo show „Copiii care nu se văd”

Distribuie articolul:
Share

Arta lui Daniel Brici este foarte influențată de oamenii din comunități dezavantajate social. Unele realități sociale din România sunt foarte dificile iar artistul a decis să prezinte prin intermediul artei sale câteva dintre acestea. Este vorba de copiii care suntneglijați social și astfel devin „invizibili”. Brici încearcă să dea acestor copii dacă nu o voce, atunci o „față”. Începând cu 2009, dedică subiectul majorității lucrărilor sale „copiilor care nu se văd”, din suburbii, de la țară, trăind printre ei, vorbind cu ei și încercând să îi facă vizbili.

Daniel Brici este un artist tânăr emergent, născut în 1987, care trăiește și lucrează în Reșița. Lucrările sale au fost expuse în expoziții în România, Olanda, Italia, Elveția și Danemarca. În 2012 a fost nominalizat la V Premio Internacional De Artes Plasticas Fundacion Maria Jose Jove Bienal, Spania. Apare în cartea Snapshot Romania, Contemporary Artists from Romania, Imago Mundi – Luciano Benetton Collection, 2013. În 2014 Nasui Collection & Gallery a expus lucrări de-ale sale în Zurich și Copenhaga. „Copiii care nu se văd” este prima sa expoziție personală la Nasui Collection & Gallery.

Daniel Brici, Toto and His Sisters, 2014, Pencil, oil on  canvas, 100 x 70 cm, courtesy Alexander Nanau Production

Brici este interesat de viața suburbană românească, cu toate contradicțiile sale și simultaneitatea unor realități foarte diferite. Locuind și lucrând într-un oraș post-industrial cum este Reșita, artistul a fost impresionat și influențat de oamenii care se luptă cu sărăcia, oameni care sunt și vecinii săi. Realitatea acestora este grea și tensionată: copiii din aceste comunități sunt neglijați social și astfel devin „invizibili”. Brici simte nevoia să dea o „față” acestor copii – îi desează sau pictează și dă numele lucrării folosind chiar numele mic al copiilor desenați. Prin acest proces, încearcă să dezvăluie mai multe layere din realitatea imediată înconjurătoare: ceva sau cineva care „nu se vedea” acum „poate fi văzut”. Prin această abordare, copiii invizibili, care uneori nu au certificate oficiale de naștere, pot acum fi cunoscuți prin intermediul lucrărilor sale. Începând cu 2009, dedică subiectul majorității lucrărilor sale „copiilor care nu se văd”, din suburbii, de la țară, trăind printre ei, vorbind cu ei și încercând să îi facă vizbili.

Brici folosește o tehnică de hiper-realism, cu detalii meticuloase, pe care o alternează cu o tratare de tip contur și spații rămase libere. Datorită acestei succesiuni de abordare, arta lui Brici poate fi descrisă ca având un efect de „lucrare neterminată”. Caracteristica vizuală a lucrărilor sale este alternarea de la porțiuni extrem de finisate în desen sau culoare la bucăți întregi de pânză cu intervenții liniare abia schițate în alb și negru.

Lucrarea „Totonel și surorile lui” este invitată în expoziția „Copiii care nu se văd”. Aceasta a fost comisionată special în 2014 pentru a reprezenta afișul filmului documentar omonim, regizat de Alexander Nanau și multi-premiat internațional. Documentarul urmărește viața lui Totonel, un băiețel roma de nouă ani care trăiește într-un ghetou din București, într-un apartament minuscul, împreună cu cele două surori și cei trei unchi dependenți de droguri. Când avea cinci ani, mama sa a fost arestată pentru trafic de droguri. Toto are speranțe foarte mici că va putea deveni un adult diferit de cei din jurul său, până când viața sa se schimbă atunci când ajunge să frecventeze un club educațional de la o școală din apropiere. Filmul este produs de HBO Europe, Strada Film și Alexander Nanau Production.

Expoziția „Copiii care nu se văd” aborcează diferite aspecte ale vieții sociale dificile în cazul unor copii din România, oferind informații statistice și posibile soluții despre copii ai căror părinți lucrează în străinătate sau despre copii care nu sunt înregistrați în sisteme medicale și sociale.

Daniel Brici, Blue Buterfly, 2015, 80x150 cm_ courtesy  Nasui Collection & Gallery, detail

Informațiile statistice naționale sunt puse la dispoziție de două programe sociale.

Salvați Copiii România dezvoltă un program și o campanie numită „Copiii singuri acasă” prin care oferă soluții pentru a ajuta cei peste 82.000 de copii afectați de migrația unuia sau ambilor părinți pentru a lucra în străinătate.

Campania UNICEF Romania „Prima prioritate: niciun copil invizibil” urmărește obiectivele de a crește numărul copiilor care au certificat de naștere și medic de familie, de a-i ajuta să meargă la școală și de a preveni abandonul școlar pentru un număr estimat de peste 100.000 de copii, majoritatea localizați în zonele rurale ale României.

Adresă galerie și program vizitare:

http://www.cosminnasui.com/2015/06/daniel-brici-solo-show-the-invisible-kids/

Nasui collection & gallery este un operator cultural ce susține arta contemporană și artiști din România în mediile internaționale. Prezintă lucrări importante ale creației unei selecții atente de artiști contemporani români, în contexte naționale și internaționale favorabile.

Promovează cultural și investițional artiști care lucrează în artele vizuale contemporane: pictură, sculptură, fotografie, performance, cercetare și inovație.

Nasui collection & gallery se deschide în decembrie 2010 și organizează proiecte în diverse contexte culturale prestigioase cum ar fi Bienala de artă contemporană de la Moscova 2011, Independents Liverpool Biennial 2012 și 2014, Bienala de la Veneția 2013, Manifesta St. Petersburg 2014.

www.cosminnasui.com

https://www.facebook.com/cosmin.nasui

https://twitter.com/cosminnasui

www.linkedin.com/company/nasui-collection-&-gallery

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share