CITEȘTI

„Probleme la Mansardă” – Intrigi...

„Probleme la Mansardă” – Intrigi, energie și dramatism

Probleme la mansardă 3
Distribuie articolul:
Share

Săptămâna aceasta am avut plăcerea să fiu invitată la spectacolul “Probleme la mansardă, pregătit de Compania de Teatru Ingenuo. Reprezentația a avut loc în mansarda Copper’s Pub, un loc minunat – elegant, cu o atmosferă încântătoare, pe ritmuri de jazz și blues, populat de oameni frumoșșcu multă voie bună.

Probleme la mansardă1

Piesa, cu regia și scenariul semnate de talentatul Geo Vișan, este un amestec de intrigi, nebunie și situații comice, reușind să transmită o energie contagioasă. Pe o scenă destul de restrânsă, echipată cu un decor minimal, spectacolul mi-a indus imaginea unei cutii muzicale, mergând mână in mână cu acordurile de jazz dinainte de începere. Mă surprinde în mod plăcut faptul că spectacolele de teatru apărute în ultimii ani reușesc să realizeze atât de multe fără a folosi un decor complicat sau o distribuție numeroasă, atâta timp cât textul și regia sunt de calitate.

Probleme la mansardă 2

Psihiatrul Paul Negacevschi (rol impecabil interpretat chiar de Geo Vișan) are nenorocul să întâlnească două paciente mai… „deosebite” – care nu întârzie să îi dea bătăi de cap. Hilda, interpretată de Cristina Petre, este o pictoriță văduvă, care susține că defunctul ei soț îi plătește facturile de pe lumea cealaltă. Ea se confruntă cu spirite care îi alungă inspirația și se însoțește cu prieteni imaginari ciudați. Vera, interpretată de Silvia Gîscă, este o soprană cochetă dar cu porniri maniaco-depresive, care încearcă să îl seducă pe Paul Negacevschi cu extravaganța ei, regăsită atât în comportament cât și în ținuta vestimentară. Acesta se vede prins într-o situație fără scăpare  prezența celor două paciente în cabinetul său, în mod repetat, îl aruncă într-un carusel al nebuniei, scoțând la lumină propriile lui fobii, șdându-i peste cap sănătatea mintală. Situațiile comice nu întârzie sa apară, ba chiar se succed neîncetat, reușind să te țină conectat.

Probleme la mansardă 3
Cele doua actrițe au interpretat rolurile a două femei aflate oarecum în antiteză. Vera: elegantă, extravagantă, care iubește să fie în centrul atenției și alintată de toată lumea, aproape că impune ca ochii tuturor să fie îndreptați spre ea. Hilda, pe de altă parte, îmbracată mai modest, pare  se află în siguranță după scutul paranoid pe care și l-a creat, însă ne îngăduie pe alocuri să îi observăm anxietatea și confuzia. Finalul neașteptat face deliciul acestei piese, însă nu vă spun mai multe în speranța că v-am stârnit curiozitatea să mergeți să vedeți spectacolul. Ne vedem acolo – eu cu siguranță voi merge să îl revăd!

Mai multe informații puteți găsi la aici.

Text si Regie: Geo Vișan

Distribuție: Silvia Gîscă, Christina Petre, Geo Vișan