CITEȘTI

MODA, GEN ȘI IDENTITATE – o analiză științif...

MODA, GEN ȘI IDENTITATE – o analiză științifică despre influența modei asupra identității și genului

Distribuie articolul:
Share

Editura Tritonic lansează lucrarea „MODA, GEN ȘI IDENTITATE”, o lucrare despre dimensiunea socială și indentitară a vestimentației, care analizează impactul social și profesional pe care moda îl are în viața noastră. Autorii, Prof. Univ. Dr. Valentina Marinescu și Asist. Univ. Dr. Dan Podaru realizează în acest volum o cercetare și o analiză cu privire la universul modei contemporane.

„Volumul MODA, GEN ȘI IDENTITATE se plasează la intersecția sociologiei cu semiotica și reprezintă un demers științific original în peisajul editorial românesc. Astăzi moda este un factor determinant al vieții noastre sociale, chiar dacă nu suntem permanent conștienți de acest aspect”, a declarat Dan Podaru.

„Lucrarea de față este una dintre foarte rarele cercetări autohtone despre vestimentație și se poziționează la o intersecție multidisciplinară, în sensul că pentru reușita ei au fost mobilizate resurse metodologice oferite de antropologie, sociologie, semiotică, științele comunicării și istorie”, afirmă în prefața lucrării Prof. Univ. Dr. Marian Petcu.

„Trăim într-o societate în care moda și vestimentația guvernează atât universul nostru, cât și pe al celor cu care interacționăm. Identitatea omului modern se realizează prin intermediul modei”, a declarat Valentina Marinescu.

Dan Podaru este Doctor în Științele Comunicării și Asistent Universitar la Departamentul de Antropologie culturală şi comunicare, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (F.J.S.C.) din cadrul Universității București. În anul 2013 a publicat un volum numit „Semiotica modei. Mutații de gen în moda contemporană”, la Editura Universității din București. Domeniile sale de cercetare includ moda, semiotica modei, publicitatea, comunicarea și studiile de gen.

Valentina Marinescu este Prof. Univ. Dr. la Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Universitatea din București, dar este și colaborator al F.J.S.C. Printre domeniile sale de interes se numără sociologia comunicării de masă, metodele de cercetare în comunicare, sociologia mass-media, dar și studiile de gen. A publicat diferite studii și volume atât în țară, cât și în străinătate.

Invitatie eveniment lansare_Moda, gen si identitate

 

Comentarii

Teodora Vlădescu (aka Zazine) a absolvit cursurile Universității București, Facultatea de Istorie, secția Istoria Artei şi ale masteratului Istoria Artei şi Filosofia Culturii. Din 2010 lucrează ca graphic designer şi DPT (a colaborat cu numeroase ONG-uri, Cel.ro, editurile Herald și ACT și Politon), şi este partea vizual-creativă a asociaţiei Atelierul de Creaţie.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share