CITEȘTI

Faci proiecte culturale? E timpul să te profesiona...

Faci proiecte culturale? E timpul să te profesionalizezi

Distribuie articolul:
Share

Programul independent Formare Culturală, inițiat în 2012, continuă implementarea conceptului de „experiență formalizată” în formarea profesională creativă prin oferirea de traininguri și consultanță în proiecte culturale și creative.

Trainingurile, susținute de traineri cu experiență de 10+ ani, sunt fie direcționate spre subiecte generale (finanțări, management cultural), fie focusate pe comunități creative și industrii culturale (arte vizuale, film, teatru, design și hand-made, biblioteci etc.).

Se lucrează cu grupuri restrânse de participanți, oferind un format de lucru intens, aplicat pe proiectele participanților.

Sesiuni deschise primăvara 2016

Locație: București

Parteneri: Modernism.ro, Revista Atelierul, Galeria Artfooly

Trainingul „Comunicare culturală” livrează informații tehnice și practice pentru dezvoltarea de strategii de comunicare specifice, atingând subiecte precum cercetarea în comunicare, PR cultural, marketing cultural, branding essentials, bugete, rețele de stakeholderi, publicuri și comunități. Formatori: Oana Ioniță Nasui, Mihaela Lucia Ion (co-fondatoarea proiectului Revista Atelierul)

26-27 martie 2016, 10.00-17.00

comm culturala_cu parteneri

Trainingul „Curatoriat și cotele artiștilor” livrează modele și mecanisme de funcționare ale pieței și scenei de artă contemporană europeană, cu exemple ale practicilor locale și internaționale. De asemenea pune la dispoziție un set de instrumente de valorizare culturală și economică a obiectului de artă și producției artistice. Formator: Cosmin Nasui

9 aprilie 2016, 10.00-17.00

În cadrul trainingului „Finanțări pentru proiecte culturale” participanții redactează planuri financiare ale unui proiect considerat studiu de caz, asupra cărora primesc individual feedback din partea formatorului. Se abordează subiecte precum tipurile de fonduri ce pot fi accesate (locale, naționale, europene, internaționale), ce este un buget, ce reguli intervin în redactarea lui sau surse variate de finanțare (publice, private, crowdfounding). Formator: Andreea Grecu

16 aprilie 2016, 10.00-17.00

Noile joburi din sectorul cultural care au nevoie de profesioniști

Ultimii ani au adus în prim plan nevoia acută de profesionalizare sau reconversie a multor segmente culturale și creative din România. Specializarea anumitor discipline în diferite arii culturale (comunicarea, financiarul ș.a.), apariția joburilor noi (manager cultural, PR cultural, curator, organizator de festivaluri etc.) au forțat piața de muncă să se specializeze sau să nu performeze. COR (Codul Ocupațiilor din România) sau codul CAEN (clasificarea statistică națională a activităților economice din România) nu reușesc încă să țină pasul cu standardizarea acestor noi ocupații.

Pe de altă parte, cursurile facultăților din România (vocaționale sau teoretice) nu abordează sau conțin tangențial noțiuni pentru dezvoltarea de competențe specifice în sectorul cultural. De asemenea, curriculumul universitar nu deține o puternică componentă practică, de exemplu prin prezența constantă a unor lucrători activi în instituțiile de profil (manager instituție culturală or companie cu obiect de activitate obiectele artistice, manager proiect cultural, comunicator specializat în sectorul cultural etc.). Astfel că doar module independente de profesionalizare pot completa informațiile academice și pot duce la un potențial avantaj competitiv pe piața de muncă de profil, prin diminuarea diferențelor sociale și informaționale dintre școală (studiile absolvite) și muncă (activitatea profesională).

Ca una dintre posibilele soluții, programul independent Formare Culturală, inițiat în 2012, a început să implementeze, prin intermediul unor traininguri specializate și a unor sesiuni de consultanță aplicată, conceptul de „experiență formalizată” în formarea profesională culturală și creativă. Programul aduce profesioniști și practicieni din medii culturale și creative laolaltă cu cei care lucrează sau doresc să lucreze în aceste medii.

Atelierele, cursurile și sesiunile de consultanță sunt susținute de traineri cu experiență de 10+ ani în domeniul abordat. Trainingurile sunt direcționate spre subiecte generale sau focalizate pe comunități creative și industrii culturale. Locurile de desfășurare ale cursurilor sunt alese în funcție de profilul de lucru al programului sau business-ului din locație și de experiența profesională a managerilor acestora.

Web: http://www.FormareCulturala.ro

training [at] formareculturala.ro

Facebook: http://www.facebook.com/FormareCulturala
LinkedIn Profile: http://linkedin.com/company/formare-culturala

#formareculturala

@FormareCulturala

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share