CITEȘTI

NEPSIS (Sbornicul) – The last legion PART II...

NEPSIS (Sbornicul) – The last legion PART II – F/W 2016/17

Distribuie articolul:
Share

Artistul şi designerul Florin Dobre îşi prezintă la București noua colectie F/W 2016 ready-to-wear, denumită NEPSIS (Sbornicul) The last legion PART II, luni 11 aprilie, orele 19.00, la showroom-ul Exotique din Splaiul Unirii nr. 96 (accesul se poate face și din Str. Verzișori 36-38, iar evenimentul se va desfășura în aer liber, vă rugăm să vă îmbrăcați adecvat condițiilor meteo).

Prezentată inițial pe 11 ianuarie la Londra, colecția NEPSIS (Sbornicul) The last legion PART II a apărut în timp real pe site-urile marilor reviste VOGUE și GQ, ediția britanică.

revista-Atelierul

http://www.gq-magazine.co.uk/shows/autumn-winter-2016-menswear/florin-dobre

„Ultima legiune daco-romană din Britania a revenit! Ne-am întors să împărtășim cu voi „arta războiului”, pentru ultima mare bătălie: NEPSIS – lucrarea minții.

Prieteni britanici, vă invităm să priviți în istorie pentru un moment, într-o încercare de a recunoaște niște vechi prieteni, dacii.

Așadar, să ne reamintim de Banna, acum cunoscută ca și Birdoswald Roman Fort, care a rezistat din 112 până în anul 500. Legătura dintre Britania și români se reface prin creștinismul vechi și așa numita ultimă legiune, din care făcea parte Cohors I Aelia Dacorum – cohortă romană de daci rămași să apere Britania și după retragerea romană.”

Florin Dobre este un designer român originar din Dobrogea, regiunea în care au fost încreștinați în primul secol al erei noastre primii daci, care, la rândul lor, au fost unul dintre primele popoare creștinate, încă din secolul I d.Hr.”

Mesajul pe care „Nepsis” îl transmite…

„…este timpul să privim înapoi, ca să putem privi înainte cu alți ochi, cu mintea limpede, vigilentă și inima deschisă, gata să ne păzim mintea, gata să ne păzim inima…”

„Suntem români, suntem daci, suntem prieteni…”

Florin Dobre a ales să își îndrepte atenția spre autenticitatea românească, ghidat și îndrăgostit de puterea și frumusețea românilor simpli, de peste generații. Designerul vede adoptarea valorilor tradiționale în spațiul modern ca pe o soluție de supraviețuire, în contextul experimentului globalizării, spirituale și nu numai, în cadrul căruia suntem cu toții mici cobai. Nu vrem să fim asimilați de giganții pseudo-culturali care vor să ne înghită, precum acel „roaring lion” menționat în Noul Testament, de aceea venim să spunem, cu duh de pace, că „noi suntem români, noi suntem daci, noi suntem prieteni…”

Colecția NEPSIS (Sbornicul) The last legion PART II reprezintă o călătorie spre origini, spre tradițiile sfinte moștenite de la strămoși. Designerul pășește de această dată pe cărări deja bătătorite, folosind același croi simplu, atât de ușor de realizat și de purtat, însă cu atât mai puternic ca impact.

Liniile simple ale portului tradițional au influențe din Țara Hațegului și din Ținutul Pădurenilor, unde au avut centrul politic străvechii daci. Aceștia sunt singurii reprezentați cu portul lor pe columna lui Traian. Acest fond strămoșesc care, în multe forme, a rezistat până astăzi, se regăsește în colecția lui Florin. Designerul imaginează propulsarea acestui fond, cu putere, spre viitor.

Materialele folosite sunt produse de fosta fabrică Dorobanțul, care, din păcate, după 129 de ani de la nașterea sa, în 1886, a decedat în anul „de grație” 2015, în luna noiembrie. Materialele au designul unicat, însă, de această dată, de nereprodus. Stofa, lâna, bumbacul și inul fac parte și de această dată din colecție, tăiate în clasicul croitorilor, „întinerite” de linia designerului și personalizate printr-un styling puternic, ca, de altfel, toate colecțiile anterioare.

Crucea de lemn, inima mea…

„Încercarea de a pune accentul pe spiritul românesc mi-a adus o frumoasă colaborare cu un frumos tâmplar de pe meleagurile dobrogene. Pe Marius îl întâlnesc duminica la biserică și îl pot descrie ca fiind „omul păcii mele”. El m-a ajutat să cred cu și mai multă tărie că doresc pentru această colecție un suflu autentic românesc, cu simbolistică creștină, care să vină ca un statement, cu totul în defavoarea trendurilor întunecate pe care le adoptăm cu ușurință din cultura de larg consum. Ca atare, am dat drumul la colaborarea cu acest om nou, în care am regăsit aceleași valori către care tind, și l-am rugat să facă cu această colecție ce știe el mai bine… cruci de lemn.” (Florin Dobre)

„NEPSIS (Sbornicul) The last legion PART II reprezintă rodul viselor mele ludice, aspirația sufletului meu către înălțimi. Dumnezeu a vrut să sculptez cruci, eu nu am vrut. Eu am vrut să deprind tehnica sculpturii și am zis să încep cu niște cruci. Apoi am descoperit creația populară și simplitatea ei frumoasă. Mi-am dat seama că oamenii care lucrau lemnul în trecut nu o făceau într-un spirit pragmatic, cu norme precise, ci bucurându-se de răgazurile vieții, într-o inspirație tăcută, împodobeau obiectele de lângă casă (lada de zestre, stâlpii pridvorului, poarta, scaunele și mesele, furcile de tors, sărăriile, bâtele de cioban) sau obiectele de cult (crucile, pristolnicele, troițele), lăsând frumusețea în trecerea timpului. Îmi place lemnul vechi de zeci de ani, mâncat de cari, care încă rezistă timpului. Îmi vine să îl mângâi și cu greu mă hotărăsc să îl lucrez. Sunt încă la început în arta sculpturii în lemn, observ și învăț, dar vreau să zbor puțin… Sper să realizez niște cruci frumoase pentru colecția lui Florin, cruci pe care tinerii să le iubească și să le poarte cu bucurie în suflet.” (Marius, tâmplarul pașnic)

În strădania lui de a împleti modernismul și libertinajul modei cu acceptarea fără nici o ezitare a tradiționalului port românesc, în clasicul lui stil, Florin Dobre transmite un mesaj lesne de înțeles: dacă noi nu luptăm cu propria noastră minte, altcineva o va face.

Muzica, aleasă din cel mai adânc sentiment, îmbină, de asemenea, cu mult curaj tradiționalul cu contemporanul și clasicul.

„Deschis-au asupra mea gura lor, ca un leu ce răpeşte şi răcneşte…”

Parteneri: Exotique Romania / Jägermeister / TrueDrinks / Silva / Attitude Models / frufru / urban monkey / Rue des Modeles / Beautik Haute Parfumerie / Atelier Paris Make-Up București / Garajul Francez / Edwin Kloss Official / The Storyalist / Acatrans gazon sintetic /

Parteneri media: Revista VIP / Stil Masculin / Social Agenda / Vulpescu.eu / ActiveNews / Barbosul.ro / Bucharest style / Denis Radu PR / Creative Class / DivaHair.ro / Fuga prin magazine / Gabriela Simion / Express the style. By Ingrid Ispas / InStilulMeu.ro / InstaGlam / IQool / Jurnal LifeStyle / Le-Boutique / Lookool / Last Minute Couture / Louise Ro / MissTV / Pia Marina Voicu / Presa In Blugi / readmymind Blog / Revista Atelierul / @Romania Fashion / romanticu.org – Robert Cadar / Shopaholica Life / Suburban Magazine / Urban Things – Chestii Urbane / VIPStyle.ro / The Essence of Style / Amaia / Bigcitylife.ro /

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share