CITEȘTI

18 sfaturi creative: Cum să te integrezi comunităţ...

18 sfaturi creative: Cum să te integrezi comunităţii creative

Distribuie articolul:
Share

De 6 ani de când există Revista Atelierul am întâmpinat atât eu, cât şi ceilalţi membri ai echipei, o grămadă de probleme sau situaţii cu diverse provocări şi am cunoscut nenumăraţi designeri şi creatori de produs. Din toate aceste experiențe, am găsit un mic pattern al omului bun și creativ și, cum m-am gândit că poate v-ar fi utile, iată câteva dintre sfaturile mele:

  • Participă la evenimente şi în calitate de vizitator.
  • Nu plagia logo-uri, motto-uri, patternuri de produse!
  • Nu te plânge în mailuri sau canalele de social media. Publicul apreciează mai degrabă un motiv de conversație, să fie stimulat într-un fel de artistul din tine.
  • Colaborează cu creatorii şi designerii de produs din aceeaşi zonă cu tine.
  • Fotografiază profesionist produsele tale! Dacă nu ai un aparat foto profesionist şi nu te pricepi, nu-i nimic, poţi să apelezi la serviciile profesioniste ale unui fotograf. Unele din cele mai groaznice poze pe care le-am văzut până acum au fost produse handmade fotografiate pe un fundal realizat din hârtie igienică. Este păcat de munca depusă în procesul creativ să nu ai fotografii demne de creațiile tale.
  • Limba română are diacritice, folosește-le cu încredere! De nu ştiu câte ori am citit altceva într-un text din lipsa diacriticelor. Nu o să înţelegem de ce nu se folosesc diacritice, nu este aşa rocket science ca un text să le aibă.
  • Respectă şi vei fi respectat. Dacă nu răspunzi la mailuri, într-un mediu în care informațiile, invitațiile la evenimente și comunicatele de presă circulă destul de repede, este posibil să nu mai fii abordat ulterior.
  • Nu fi divă/div – acest titlu îl vei primi (sigur) de la persoanele cu care interacţionezi, atunci când “ești cu nasul pe sus”. De asemenea, dacă te comporți precum o mică divă/un mic div, sunt şanse mari să apari pe listele negre ale organizatorilor de evenimente, liste care circulă şi de multe ori sunt luate în considerare și de alți organizatori. De multe ori ai mai multe de câștigat abordând o atitudine modestă și fiind deschis cu partenerii tăi.
  • Respectă termenele limită! Chiar nu mai suntem la facultate sau la şcoală şi căţelul ţi-a mâncat tema. Acum eşti în liga mare, cea a adulţilor care au termene limită şi le respectă.
  • Nu aduce prejudicii de imagine altor creatori de produse similari ţie pe paginile tale de social media. Nu fi hater! Poate că și noi, în cei 6 ani de când activăm în România, am fi avut ocazia să prejudiciem imaginea unor creatori, parteneri media etc., dar preferăm să nu facem acest lucru, pentru că unele relații se pot repara, iar astfel dai dovadă și de profesionalism.
  • Creează-ţi un site şi ocupă-te zilnic/săptămânal de el! În ziua de azi, trebuie să exişti online pentru a exista în mediul creativ. Apelează cu încredere la servicii profesionale pentru realizarea unui site și găsește rețelele de socializare potrivite pentru tine.
  • Comercializează produsele tale într-un mod legal, având un statut juridic.
  • Informează-te zilnic despre domeniul tău.
  • Promovarea în sistem barter chiar nu este vandabilă. Voi vă plătiţi impozitele la ANAF, echipa de contabilitate, hostingul site-ului în bijuterii sau alte accesorii, invitaţii la teatru, concerte? Pentru a putea câștiga remunerare financiară, trebuie să investiţi în promovare, campanii de PR şi marketing.
  • Dacă ai lucrat pentru un designer de produs sau o firmă, asta nu înseamnă că baza de date îţi aparţine şi ai dreptul să o foloseşti la noul tău job creativ. Există o legislaţie bine închegată în acest sens, doar că multă lume refuză să o implementeze. De cele mai multe ori, pentru a evita diferite neplăceri, recomand să întrebi înainte de a face presupuneri sau uz de astfel de informații.
  • Dacă lucrezi în PR sau marketing creativ și dacă nu ai respectat un dead-line, asumă-ţi acţiunile şi încearcă să fii om bun cu toţi partenerii media și persoanele cu care interacţionezi. Cum am menţionat şi mai sus, nimeni nu este interesat de lamentările tale, mai ales în mediul afacerilor. Dacă ai tendința să trimiți astfel de mailuri, probabil e preferabil să te angajezi în alt domeniu.
  • Nu fiţi paranoici în privinţa plagiatului. Dacă aţi scris cărţi sau tutoriale de specialitate, în publicaţii de specialitate, cu siguranţă toţi vă vor oferi credit pentru ideile voastre. Dar tema plagiatului în handmade este ca o gheaţă subţire – foarte greu de delimitat. Scopul ar trebui să fie acela de a crea lucruri speciale, într-un stil personal care să fie recunoscut de alţii şi nu de a arăta cu degetul pe reţele de socializare că X v-a copiat ideea; idee pe care probabil nici voi nu aţi inventat-o în totalitate. Pentru mulţi din exterior veţi apărea drept frustraţi sau amuzanţi, şi cine îşi doreşte de fapt o astfel de imagine!?
  • Acordarea unui interviu: în primul rând ar trebui să fie o onoare faptul că din multitudinea de artişti, o publicaţie te-a selectat pentru un interviu. Trataţi acest fapt cu mândrie şi seriozitate. Răspundeţi în timp util sau stabiliți cu redactorul un termen limită. Oferiţi un raspuns cu referire la acceptarea interviului şi o dată orientativă când redactorul va primi răspunsuri. Legat de conţinut, nu fiţi zgârciţi în detalii. Mulți din redactorii noștri spun că au rămas surprinși de interviurile cu artişti internaţionali consacraţi, care au oferit răspunsuri clare, detaliate, cu exemple și explicaţii. Un interviu este o metodă bună de promovare. Dacă nu veţi oferi detalii, practic nu veţi oferi publicului acel interes de a vă urmări/căuta după citirea interviului.
Comentarii

Revista Atelierul: platformă activă de prezentare online şi offline a industriilor creative şi culturale, naţionale şi internaţionale. Cu un număr de peste 9 milioane de cititori, din 2010 am publicat peste 3080 de articole, promovăm peste 1.500 de artişti și designeri de produs, şi suntem parteneri media viabili la peste 600 de evenimente de profil.

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share