CITEȘTI

Jucăriile cochete sunt realizate de „Inorog&...

Jucăriile cochete sunt realizate de „Inorog”

Distribuie articolul:
Share

Inorog este un brand 100% românesc conceput de Mihai şi Teodora, în încercarea lor de a înlocui iepuraşul aproape dezintegrat al nepoţelului lor. Sună a poveste frumoasă, aidoma produselor concepute sub numele de Inorog de nişte copii un pic mai mari : Mihai şi Teodora, regăsiţi în acest interviu ca M şi T.

Care a fost începutul “Inorogului”?

Ideea de atelier de creație de jucărie și-a avut cumva premisele în faptul că nu găseam un obiect cu care să înlocuim iepurașul nepotului nostru, iubit până la dezintegrare.

T : Sora mea a încercat tranziția și către alte personaje, până la urmă iepurașul trebuia cândva spălat, însă mișcarea a rămas fără succes. Se pare că lui O. îi plac doar iepurașii.

Căutând până la exasperare iepurașul perfect, ne-am dat seama că nu-l găsim, știam că Mihai este maestru în a utiliza tot felul de mașini de cusut și alte năzdrăvănii, astfel că ideea a prins contur într-o sclipire de noapte: ‘Hai să facem noi iepurași!’.

Cum aţi ajuns la numele “Inorog” şi mai ales de ce şi cum aţi ales acest nume?

‘Inorog’ pentru simbolul pe care îl poartă, a venit firesc, ca întruchipare a fanteziei și fantasticului. Ne place să credem că încă suntem niște copii, un pic mai mari.

Cine se află în spatele brandului “Inorog”, care este meseria voastră de bază?

Inițial, am început joaca în trei; ulterior, am rămas noi doi, adică Teodora și Mihai. Eu (T.) termin facultatea de arhitectură în această vară, între timp am mai cochetat și cu grafica publicitară, iar Mihai este un fotograf îndrăgostit de natură și pasionat de tehnologii. Împreună ne ocupăm armonios de tot ce ține de partea de manufactură și tot ce ține de partea de imagine a „Inorog”.

Suntem sigure că atelierul “Inorog” este la fel de impresionant ca produsele. Cum arată acesta?

În atelier încercăm să ținem totul cât mai minimal, de la depozitare la mobilare, ca să avem libertate de mișcare, însă când ne apucăm de lucru tot ne mai intersectăm cu câte ceva. Când ne apucăm de o serie nouă de creat, atunci e cel mai dezordine, s-a zis cu decorarea noastră minimală – mostre de materiale, tuluri, ațe sclipicioase și mici schițe lipite pe toți pereții.

Unde putem să găsim produsele voastre?

La începutul lui 2015 ne-am creat un magazin online pe Etsy (inorog.etsy.com), prin acesta facem păpușile listate la comandă, foarte rar avem un stoc existent, deoarece imediat cum postăm pe Instagram că o păpușă e gata, a venit și comanda pentru ea. Lucrăm în serii mici, iar obiectele disponibile în magazinul nostru online se schimbă destul de rapid. Momentan lucrăm la un site propriu și în curând vom face tranziția spre a vinde exclusiv acolo.

Bineînteles, există și o variantă fizică de display a păpușilor noastre, tot în 2015 am început două frumoase colaborări cu ROD, Cărturești, unde se găsesc cei mai eleganți iepuri din oraș, și designforkidz.com, prin intermediul căruia puteți comanda jucăriile noastre la pachet cu un cufăr de haine, un kit de carnaval, iar în această primăvară a lui 2016 am început o minunată colaborare cu The Slice of Art (thesliceofart.com), shop-ul galeriei Artfooly din București, unde puteți găsi, în plus față de păpușile noastre obișnuite, o pereche creată exclusiv pentru ei (The Slice of Art). Această pereche reprezintă un cap de linie al unei noi serii de păpuși delicate, o serie expusă, goală, păpuși dezbrăcate de toate decorațiile eclectice.

Fiecare brand îşi delimitează un public / mai multe publicuri ţintă. Cum arată al vostru?

La început ne-am imaginat publicul nostru țintă cu vârsta cuprinsă undeva între 3 ani către 10, însă cum socoteala de acasă nu e ca cea din târg, după ce am primit foarte multe comenzi pentru păpuși ce urmau să fie folosite ca decorațiuni pentru living sau dormitor, ne-am adaptat și ne-am mărit sfera de viziune. Astfel, publicul nostru țintă acum se plasează ca vârstă undeva între 3 ani și… infinit, este îndrăgostit de frumos, delicat și fantezie, decorează din când în când și, de ce nu, se joacă cu decorațiunile. Cine spune că nu ai voie să te joci cu decorul?!

 Aveţi un pattern pentru a ajunge la succes? Cum aţi reuşit să transformaţi într-un timp atât de scurt “Inorogii” în produsele de autor reconoscibile?

Mulțumim, suntem flatați!

Cred că inițial am fost percepuți ca fiind foarte diferiți de sfera locală și am trezit curiozitatea. Ne-a mai ajutat și faptul că încercăm să avem un limbaj comun în toate obiectele noastre de design, fără să avem obiecte noi ce nu ni le putem atribui. Ah, da, desigur și poezia! Fiecara căutare a noastră către delicat are o intrigă. Toamna trecută, când în noiembrie abia începeau să cadă frunzele, părea o vară interminabilă, s-a nascut șoricica albă, Ice Flower Queen. O păpușă albă, cu detalii argintii țesute, cu un strat de ‘piele’ secund din dantelă, ea venind marșând să-și recapete regatul. O păpușă delicată ca o floare de gheață. Desigur, ea încoronează seria ‘Ice Flowers’, serie pe care am continuat-o când iarna a venit și gerul înghețase tot. Prin februarie, odată cu aniversarea noastră, au luat naștere și următoarele păpuși, niște flori de gheață cu sclipici care se bucurau și petreceau odată cu noi.

Acum ne jucăm cu o serie nouă, dezgolită. O serie de păpuși ‘expusă’, ‘Denuded’, dezbrăcată de toate decorațiile eclectice. O să mai experimentăm o perioadă în acest sens, lucrul doar cu un singur tip de material ne lansează provocări; desigur, nu o să excludem brocartul, prima dragoste nu se uită așa ușor, așa că vă invităm să ne urmăriți povestea pe profilul nostru de instagram, @inorog_dolls, unde postăm cel mai frecvent despre lucrările noastre.

Știu că ne facem reclamă, dar spuneţi-ne ce apreciaţi cel mai mult la Revista Atelierul?

T: Eu vă urmăream site-ul de mult timp, apoi am cunoscut o părticică dintre voi la Noaptea Albă a Creatorilor și Designerilor de Produs și se vede că sunteți o echipă închegată de aceeași pasiune, creația handmade. E frumos! Mai ales în această societate de consum, unde cât mai ieftin înseamnă cât mai satisfăcător; e important ca cineva să-și îndrepte atenția și către altceva, să ofere alternativă.

Dacă peste hotare orice obiect lucrat cu mâna este incredibil de bine apreciat și remunerat, aici mai avem mult de văzut, înțeles și apreciat. Iar voi sunteți pioneri în promovarea acestei mișcări. Felicitări!

Descrieţi-ne pe scurt procesul de creaţie a unui Inorog. Cât timp vă ocupă în medie?

Uneori, ideea unei păpuși vine dupa ce vedem un material, ca în cazul arlechinilor dezgoliți; alteori, în timp ce lucrăm la altele, discutăm și, dintr-una în alta, ne imaginăm deja viitoare personaje. Dar în mare parte, dimineața la cafea punem țara la cale. În acest prim pas deja ne imaginăm materialele cu care o să lucrăm, de la textură la culoare.

Apoi, începe procesul de manufacturare: tăiem materialul după tiparul desenat, îmbinăm piesele și le umplem cu dragoste. Cel mai mult timp ne ocupă elementele de finisaj, detaliile, brodarea fețelor și a spatelui și crearea hainelor. În funcție de cât de elaborată este o păpușă sau alta, ne ocupă în medie între 2 și 4 zile.

Care a fost cea mai mare provocare a voastră de până acum?

Evident, trăim în Romania și cea mai mare provocare a fost de natură monetară. Am început acest proiect pe banii noștri, iar ambiția de a nu apela la familie, prieteni ne-a lansat cel mai dificil aspect. În afară de asta, trebuie să facem constant față provocării de a intra într-un depozit sau magazin de textile și să ieșim cu măcar un singur leu în buzunar.

 Ne plac planurile, cum arată viitorul pentru “Inorog”?

Visăm la un studio mai mare, visăm la o minunată mașină de brodat, visăm să ne integrăm complet pe o piață internațională! Însă până atunci visăm să terminăm lucrul pentru site-ul nostru; în vară, când timpul nu va mai fi așa de limitat, e posibil să îl lansăm. Abia așteptăm viitorul!

Mereu ni se cer sfaturi pentru afacerile la început de drum, ce sfat oferiţi creatorilor şi designerilor de produs începători?

Ah, întrebarea asta e complicată! Considerăm că și noi suntem la început de drum, descoperim și încă învățăm din orice direcție.

Trebuie să ai curaj să încerci, să te adaptezi în funcție de feedback și să te înzestrezi cu o răbdare monumentală! Iar promovarea pe care ți-o poți face singur este vitală!

Save

Save

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share