CITEȘTI

Încă mai sunt “prime” evenimente, în industria cre...

Încă mai sunt “prime” evenimente, în industria creativă?!

Distribuie articolul:
Share

Industria creativă românească a luat amploare, fapt ce nu poate decât să ne bucure. Acum fiecare artizan, designer şi creator de produs a devenit “industriaş”.

Prin urmare, ne place să vedem că se organizează noi evenimente de profil, însă nu apreciem deloc competiţia absurdă a unor evenimente importante, care se desfăşoară simultan. În oraşele mai mici se întâmplă des să fie puține evenimente de profil, adresate aceluiaşi public, iar faptul că sunt organizate fix în acelaşi weekend nu face decât să se aprofundeze distanţa dintre creatori, chiar și între categoriile de public.

Coexistenţă, coproducţie şi cooperare sunt cuvintele pe care vrem să construim evenimentele noastre în 2017 şi ne-am bucura foarte mult să vedem aceeași abordare și la nivel naţional.

De asemenea, nu apreciem nici superlativele şi falsele imagini pe care şi le creează unele evenimente noi, nu ne place să vedem că în continuare nu se doreşte cunoaşterea situației actuale a industriilor creative din România, fiind folosiți termeni precum “primul eveniment….”, “unica expoziţie….” cand nu este cazul. Situația evenimentelor în scena creativă a crescut, s-a mulat pe nevoile creatorilor și publicului în ultimii 10 ani, și va continua să facă acest lucru, în ciuda celor care refuză să se ridice la standardele în creștere pe scena culturală românească.

Este foarte uşor să se realizeze un prim-eveniment, dar pentru a se ajunge la ediţia a II-a, a III-a, a X-a a unui eveniment, este nevoie de muncă, implicare, perseverență. În timp, se face ușor diferența între un eveniment realizat numai prin și pentru promovare excesivă, prin mult marketing fără o continuitate în timp şi spaţiu și unul profesionist, construit prin networking și pe baza unei viziuni bine definite pe termen lung.

Principalul dezavantaj al evenimentelor și târgurilor de duzină este efectul negativ pe care îl au asupra industriei creative, de cele mai multe ori neexistând o selecție a participanților. Acest lucru afectează imaginea publicului față de produsele de design, artizanat autentic și handmade și nu încurajează creșterea nivelului creativ național.

Printre propunerile noastre pentru industria creativă în 2017, ar fi:

  • Organizarea de evenimente naţionale în coproducţie;
  • Comunicarea eficientă şi corectă a evenimentelor organizate;
  • Lideri de opinie noi, capabili să ofere judecăţi de valoare corecte;
  • Peste 10 de evenimente creative la nivel naţional;
  • Noi industriaşi creativi capabili să se informeze în timp real asupra stării de fapt naţionale şi  internaţionale a creativilor;
  • Târguri cu afişe profesioniste (nu realizate în Word);
  • Târguri în care vânzarea de produse să se realizeze legal.

Un 2017 interesant să aveţi, să realizăm cât mai multe evenimente, şi să consolidăm statusul internaţional al propunerilor de design româneşti!

Comentarii

Revista Atelierul: platformă activă de prezentare online şi offline a industriilor creative şi culturale, naţionale şi internaţionale. Cu un număr de peste 9 milioane de cititori, din 2010 am publicat peste 3080 de articole, promovăm peste 1.500 de artişti și designeri de produs, şi suntem parteneri media viabili la peste 600 de evenimente de profil.

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share