Provocare: Creează-ți brand-ul – Reclama şi practicalități (Partea a 3-a) / Challenge: Create Your Brand – Advertising and Practical Issues (Part 3)

Distribuie articolul:
Share

Click here for English

Bine v-am găsit la partea a treia. Săptămana asta ne ocupăm de practicalităţi. Cine, de ce și cum te prezinți sunt elemente esențiale în crearea unui brand, însă fără practicalităţile din spatele lor acesta nu poate funcționa.

Biologic vorbind suntem ființe care trăiesc prin simțuri. Trăim muzică, adorăm gustul unui pahar de vin în liniștea calmă a orașului adormit, suntem energizaţi de culorile unui tablou și ne relaxăm creând desene în textura catifelei. Iar astăzi, datorită internetului, crearea și menținerea unui brand, precum și modalitatea de a-i face reclamă sunt procese extrem de vizuale și dinamice. De aceea fotografia și stabilirea unui stil fotografic sunt esențiale. Nu se așteaptă nimeni ca toți micii intreprinzători să fie fotografi profesioniști, însă toată lumea poate face fotografii decente. Un decor simplu și chiar și un telefon mobil pot face treabă bună. Găseşti aici un tutorial ușor de urmărit. Iar în timp, crescând producția și având un venit stabil, poți lua cursuri de fotografie (fie la un curs, fie de pe internet) ori angaja un fotograf profesionist.

Cu ceva timp în urmă m-am îndrăgostit de un ceas găsit pe Etsy.com (o platformă internaţională pentru creatori). L-am comandat și așteptat cu nesaț. A sosit rapid, într-o cutiuţă de carton simplu. Când l-am desfăcut, în schimb, am rămas puțin debusolată. Ceasul era într-o punguţă de plastic pe o foaie de ziar mototolită. Era intact, deci nu era nici o problemă din punctul acesta de vedere. Și da, nu există nici o obligație ca un producător să își ambaleze produsele în mod deosebit atât timp cât noi cumpărăm produsul și nu ambalajul. Da, voi mai cumpăra de la producătorul respectiv pentru că mie mi-a plăcut ceasul și calitatea acestuia (îl port și acum cu mare drag). Însă ar fi avut un impact mult mai puternic dacă ar fi fost ambalat simplu într-o hârtie colorată și apoi împachetat în folie protectoare. Impresia ar fi fost și mai plăcută dacă găseam și o carte de vizită în acel pachet.

Nu trebuie să vă sperie toate aceste detalii. Nu este necesară o investiție mare pentru a pune lucrurile la cale. Ambalajul poate fi chiar și un șervețel colorat aparte legat cu o fundă zurlie. Poate fi o pungută creată de voi, din hârtie simplă desenată sau pictată. Poate fi un colaj care să vă reprezinte și pe care apoi să-l copiați și reprintați când e necesar. Poate fi fetru taiat și cusut de mană sau la mașina de cusut.

Bun. Ai fotografii. Ai ambalaj. Cum livrezi? Care serviciu poștal e mai potrivit în această situație?
Eu, personal, aș alege un servicu poștal mai scump, dar de încredere. E adevărat, costurile de livrare sunt suportate de clienți și există riscul ca unii dintre clienți să comenteze în această privință. Însă din punctul meu de vedere riscul unui cadou care nu ajunge la timp este mai mare. Când mi s-a întâmplat mie  acest lucru, eu am ales să refac comanda, pentru că era o situație specială și aveam timpul necesar. Însă acest lucru nu este întotdeauna posibil sau obligatoriu. De aceea este ideal să îți creezi un set clar de termeni și condiții care să fie afișat pe site-ul tău personal și eventual și pe pagina de Facebook. Dacă alegi să refaci o comandă în afara acestor termeni, trebuie să fie alegerea ta și în cazul acesta să o faci cu dragă inimă.

Vorbind de termeni și condiții, este important de menționat că aceștia implică și metodele de plată. Dacă alegi să vinzi prin intermediul internetului, este extrem de important să știi care sunt detaliile necesare modalităților de plată și ce modalități de plată poți face accesibile. Transferul bancar este, din punctul meu de vedere, cea mai ușoară variantă. La nivel european băncile au facilitat în mod fantastic această variantă prin introducerea transferului electronic și în mare parte a eliminării costurilor de tranzacție. În România însă, din cauza acestor costuri, poate fi mai dificil. De aceea este recomandabil să te interesezi care sunt posibilităţile și comisioanele aferente. PayPal este o variantă foarte uşoară ce nu necesită mare bătaie de cap. Necesită însă existența unui cont bancar și conectarea cu acesta.

La final de articol vreau să abordez și subiectul de feedback. Acesta este extrem de util. Evident, în anumite limite, pentru că fiecare dintre noi are preferințele sale. Dacă cineva îți spune că nu îi place grafica pe care ai folosit-o, este o preferinţă și nu este obligatoriu să îți schimbi stilul. Dacă în schimb îți spune că fontul folosit face textul greu de citit, atunci ar fi bine să verifici acest lucru. Iar dacă într-adevăr este nevoie, să faci schimbările necesare. Dar și preferințele sunt importante pentru că, dacă un număr impresionant de oameni îți spun că nu le place grafica folosită, atunci devine important să iei în considerare preferințele clienților și să faci o alegere conştientă dacă menții grafica dorită de tine sau preferi să schimbi pentru a atrage și menține clienții.

Ne-ar plăcea să auzim din experiența voastră. Cum a fost interacțiunea cu clienții de pană acum? Aveți întâmplări frumoase de povestit? Întâmplări utile?

Împărtășiţi în comentarii informații utile precum servicii de curierat și programe utile.
Și, evident, și de această dată vă lăsăm cu postările creatorilor care au împărtășit cu drag din lumea lor.


 Care este modalitatea preferată de ambalaj? Cum îl personalizezi?

M-am decis să folosesc ambalaje simple, dar care să mă reprezinte. Îmi plac foarte mult cutiile și punguțele kraft, pe care le personalizez prin stickere, ștampile cu logo-ul și adresa site-ului meu, panglici de aceeași culoare cu cele folosite la logo, astfel încât să pară din aceeași poveste.
Nu uit să strecor în fiecare ambalaj și cartea mea de vizită, instrucțiuni de folosire și îngrijire ale obiectelor, precum și un bilețel de mulțumire.”
Nicoleta Stoian – artist fimo – Nicomade


Lucrul cel mai important/relevant învățat din relaționarea cu clienții?

„Am învăţat că clientul trebuie respectat foarte mult. Clienții care aleg să cumpere produse handmade sunt foarte speciali, dar și mult mai pretențioși. Ei aşteaptă un produs bun și foarte diferit de ceea ce se poate găsi într-un magazin cu produse de larg consum. Și eu îi înțeleg foarte bine. De aceea eu sunt responsabilă când îmi vând produsele. Eu pot să garantez că produsele mele sunt făcute BINE și din materiale de înaltă calitate.”
Gaby Galamaga – artist creator – Kreativ Love


Care este modalitatea preferată de ambalaj? Cum îl personalizezi?

N-am o modalitate preferată. Ambalez în funcție de produs. Personalizez cu stickere cu logo, uneori desenez/pictez pe ambalaj, adaug thank you notes, hârtie de mătase, adaug o punguţă cu flori de lavandă sau o altă mică atenție pentru client, panglici, funde, etc. Trebuie să recunosc însă că uneori depinde și de timpul pe care îl am la dispoziție. Câteodată pur și simplu nu este suficient timp.”
Andreea Badragan – artist ceramist – GloryBox


Lucrul cel mai important/relevant învățat din relaționarea cu clienții?

„Fii deschisă, ascultă ce doresc și încearcă să îndeplinești păstrându-ți stilul propriu. De asemenea, prezintă creații originale pentru a atrage oamenii și pentru a-i face să se simtă cât mai conectați cu munca ta. Și întodeauna fă-o cu zâmbetul pe buze!”
Martine Scholten – painter/ilustrator  – Tine Creates 


Câteva cuvinte despre stilul fotografic ales? Cum te caracterizează?

„După multe încercări, am ajuns la concluzia că tot stilul simplu se potrivește cel mai bine cu ceea ce fac eu, și în ceea ce privește fotografia. Obiectele mele sunt de cele mai multe ori pline de culoare, vesele, și nu și-ar avea rostul un fundal încărcat, care să distragă atenția de la obiecte.
Îmi fotografiez produsele pe un fundal simplu (ori alb, ori o suprafață din lemn), important este să suprind detaliile așa cum sunt, din toate unghiurile, și, atunci când pot, să surprind obiectul în mediul pentru care destinat (portretele de birou, de exemplu, pe un raft, pe masă alături de ceva obiecte din casă, etc.).”
Nicoleta Stoian – artist fimo – Nicomade


Câteva cuvinte despre stilul fotografic ales? Cum te caracterizează?

„Mi-aș dori ca fotografia de produs să fie mai elaborată, să creeze o atmosferă, să aibă o anumită lumină. Dar, cum spuneam și mai sus, de cele mai multe ori nu este timp. Sunt una singură, am (din fericire) mult de lucru și nu-mi rămâne suficient timp pentru a aborda fotografia produselor chiar cum mi-aș dori. Așa că aleg o fotografie de produs simplă, curată, în general pe fundal alb și care să pună produsul în evidență.”
Andreea Badragan – artist ceramist – GloryBox


Care este modalitatea preferată de ambalaj? Cum îl personalizezi?

„Împachetez produsele mele în cutii handmade pe care le fac singurică. Potrivesc culorile și mesajele cu produsul pe care-l împachetez. Consider că un produs făcut cu mână are și mai multă magie dacă este împachetat frumos și potrivit. Sau, cel puțin, ajută foarte mult să-ți spui armonios povestea.” 
Gaby Galamaga – artist creator – Kreativ Love


Care este modalitatea preferată de ambalaj? Cum îl personalizezi?

„Pentru împachetare folosesc hârtie maro de ambalaj pentru că este rezistentă și neutră și o pot personaliza cu ștampile sau pot desena pe ea pentru a fi și mai personală. Folosesc de asemenea și cutii dungate albe/verde mentă cu panglici roșii pentru un strop de culoare. E întotdeauna frumos să primești un pachet împachetat ca un cadou chiar dacă îl păstrezi pentru tine.”
Martine Scholten – pictor/ilustrator  – Tine Creates


Lucrul cel mai important/relevant învățat din relaționarea cu clienții?

„Zâmbetul face minuni, atitudinea prietenoasă de asemenea, iar răbdarea este esențială.”
Andreea Badragan – artist ceramist – GloryBox

 


Provocare: Creează-ți brand-ul – Introducere
Provocare: Creeaza-ti brand-ul – De ce? Cum? Ce?  (Partea 1-a) 
Provocare: Creează-ti brand-ul – În culise (Partea a 2-a)
Provocare: Creeaza-ti brand-ul – Viseaza in mod practic (Partea a 4-a)
Provocare: Creează-ţi brand-ul – Concluzii 

 



Welcome back to part three. This week deal with practicalities. Who, why and how you present yourself are essential elements in creating a brand, however without all the practicalities behind the stage, it just can’t work.

As human beings we actually live through our senses. We become alive at the sound of music, we savor the taste of a glass of wine in the calmness of a fast asleep city, we are instantly energized by the mix of colors on a painting and we get soothed by drawing with our fingers in the fluff of a furniture covered in velvet. More so today, because of the internet, creating, maintaining and advertising a brand are extremely visual and dynamic processes. That is why choosing a style and creating the product photography is essential. Though that sounds complicated and heavy, no one expects all small entrepreneurs to be professional photographers. The technology has given us amazing quality even in the most affordable cameras. Heck, my iPhone does better pictures than my soon to be retired Canon. Anybody can make decent pictures. All you need is a decent decor, a camera/mobile phone, good light and you’re set. Over here we have a simple and easy to follow tutorial to get you started. And as production grows, things evolve and income stabilizes you can take classes and improve your skills. Options range from taking classes in person, online, buying DVD’s or following YouTube tutorials. If things go well you can even hire a professional photographer.

Some time ago I fell in love with a hand watch I found while browsing Etsy.com (an international platform for creators). Delivery was fast and so I soon received a small simple cardboard box. The initial excitement was however replaced by confusion once I opened the package. The watch was in a plastic bag placed on a crumbled piece of newspaper. It was in perfect condition so no complaints there. Now, it is true, there is nothing obliging a producer to wrap its merchandise in a fancy way as long as we buy the product and not the wrapping. And yes, I liked the watch and its quality. I still wear with great pleasure so I will buy again from the respective seller. It would have left a much better impression tough to have found it wrapped even in the most basic colored paper and protected with bubble wrap. Not to mention that it would have been even nicer to find a business card next to it.

It is important not to be overwhelmed by all this. You don’t need a fortune to lay the right foundation. If the budget is tight you could even use a brightly decorated napkin tied with a funky ribbon. You could use little bags made from paper you drew/painted on. You could even make a collage that represents you, scan/photograph it, print and have it as a staple item to add to your brand. Don’t like painting but love sewing? Use felt or other textile and decorate it with a fancy pattern.

OK. Pictures check. Packaging check. What next? How about delivery? It’s time to choose a postal delivery service.
Personally, I choose trust and quality over price. It might seem much when you’re just starting , however earning points on reliability and trust will earn you points on the long run. It will make customers feel safe to trust you with important orders. The risk of an order that does not make it in time for a special event is not worth the cheap appeal of a low price.
When that happened to me I chose to redo the order. It was for a special occasion and I had the available time to do so. That being said, it is not always possible to do so. It also it is not compulsory to do so. And for that it is highly important to lay down a clear set of terms and conditions. Display them both on your personal site as well as on your Facebook page. If you do chose to redo an order outside of the clearly displayed terms and conditions make sure it was entirely your choice and do it with all your heart.

Speaking of terms and conditions, it is important to understand that these refer also to the payment methods. If you sell online you need to know which method of payment you can make available and the required details for the management of each one of them. I personally view the bank transfer as the easiest option. Throughout most of European Union internet banking has been made readily available and easy to use. Transactions fees (also internationally) have been eliminated by most countries. Unfortunately, Romanian banks still has a while to go and things can be a tad difficult. This makes it even more important to do the research and know the available options and their commissions. PayPal is one of the easiest options to use. It does however come with commissions (for the seller) and requires the connection with a bank account.

Before we end this article, I’d like to mention the feedback matter. This is not just an useful tool, it is the tool. It does have some common sense limits due to the fact that everybody has different likes and preferences but it is highly essential. So, if somebody tells you that they’re not so fond of the graphic displayed on your website, you should not get stressed about immediately changing it. It simply reflects that person’s preferences. If however, you’re being told that the font you are using is difficult to read, then you’d better check that out and if necessary make modifications. That being said, preferences are important, because if a large number of people tells you that your graphic is unattractive it might be a good idea to reconsider your approach. Do a little market research and some soul search and decide if is more important for you to stick to the graphic style or to change it in order to attract more clients.

We’d of course love to hear about your experiences. How has the interaction with your clients been so far? Do you have fun stories to share? How about useful ones?

If you do, please share them in the comments bellow. Do you have any delivery services, programs, apps to recommend? Share them and help the community!
just like in the previous weeks we leave you with the stories of our creators.


What is the favorite way to wrap your creations? How do you personalize it?

„I have decided to use simple packaging that represents me. I am very fond of the brown kraft boxes and little bags. I personalize them with stickers, stamps with my logo and website address and ribbons in the colors of my logo so that it all tells the same story. I never forget to add to each package my business card, the instructions for use and care of the objects as well as a thank you note.”  
Nicoleta Stoian – fimo artist – Nicomade


Most important thing that you have learned from interacting with clients?

„I have learned that the client needs to be respected. The clients who choose to buy handmade products are very special and very demanding. They expect a good quality product, different from the offer available in regular stores. And from that point of view I truly understand them. That is why I am responsible when I sell my products. I can guarantee that my products are WELL made with high quality materials.” 
Gaby Galamaga – handmade artist  – Kreativ Love


What is the favorite way to wrap your creations? How do you personalize it?

„I do not have a favorite way. I wrap based on each product. I personalize using stickers with my logo, at times I draw/paint on the paper, I add thank you notes, silk paper, little bags of lavender or other small gifts for the customer, ribbons, bows, etc. I do have to admit though that it does depend on the available time. Sometimes there simply isn’t enough time.”
Andreea Badragan – ceramic artist – GloryBox


Most important thing that you have learned from interacting with clients?

„Keep an open mind about things and listen to what they want and try to make it happen within your own style. Also show original work to attract people and make them feel more connected to your work. And always do it with a smile!”
Martine Scholten – painter/ilustrator  – Tine Creates 


A few words about the chosen style of photography? How does it say you?

„After many attempts I found that the simple style suits me and what I do best. Most of my objects are brightly colored and full of joy and so, an overly decorated background would not work well as it would be rather distracting.
I photograph my objects on a simple background (white or a wood surface). The important thing is to catch the details using various angles and when possible to photograph the object in its intended context (for example: desk portraits on a shelf or on the table surrounded by other daily objects, etc).”
Nicoleta Stoian – fimo artist – Nicomade


A few words about the chosen style of photography? How does it say you?

„I would like for product photography to be more elaborated, to create an atmosphere, to have a certain light. However, as I was saying above, most of the time there isn’t enough time. It is just me, I have (fortunately) a lot of work and I do not have enough time to approach the photography as I would truly like. So I chose a simple and clean style, done generally on a white background which puts all the focus on the product itself.”
Andreea Badragan – ceramic artist – GloryBox


What is the favorite way to wrap your creations? How do you personalize it?

„I wrap my products in handmade boxes that I make all by myself. I match the colors and the message with the product that I am wrapping. I believe that a handmade product has even more magic if it is nicely packaged. And it really helps to harmoniously tell your story.” 
Gaby Galamaga – handmade artist  – Kreativ Love


What is the favorite way to wrap your creations? How do you personalize it?

„For wrapping I like to use brown kraft paper, because it’s strong and neutral so you can customize it with stamps or draw on it to make it more personal. I also use white/mint striped boxes and red ribbon to keep it fun and colorful. It’s always nice to receive a package wrapped as a present even if you keep it for yourself.”
Martine Scholten – painter/illustrator  – Tine Creates


Most important thing that you have learned from interacting with clients?

„Smiling is magical, a friendly atitude works wonders and patience is simply essential.”
Andreea Badragan – ceramic artist – GloryBox

 


 Challenge: Create Your Brand – Introduction
Challenge: Create Your Brand – Why? How? What? (Part 1)
Challenge: Create Your Brand – Behind the Stage (Part 2)
Challenge: Create Your Brand – Dream Practically (Part 4)
Challenge: Create Your Brand – Conclusions


Comentarii

Share