CITEȘTI

Artă vizuală creată pe baza emoțiilor generate de ...

Artă vizuală creată pe baza emoțiilor generate de muzică

Distribuie articolul:
Share

Lumea în care trăim este o listă mare de “to do’s”,  suntem mereu conectați cu tehnologia și simțim nevoia de a fi mereu pregătiți să răspundem în orice situație. Tot timpul suntem pe fugă, iar în toată această grabă și dorință de eficientizare, uităm să ne oprim o secundă și să observăm ce se întâmplă în jurul nostru, uităm să păstrăm un moment doar pentru noi, să ascultăm cu adevărat muzica preferată și să savurăm viața luând o pauză de la zumzetul urban.

Grolsch a venit cu o nouă provocare pentru experimentalistul din fiecare și a încercat să transpună vizual emoțiile pe care le simțim atunci când ascultăm muzică. Rezultatul a fost unul spectaculos și plin de intensitate.

Printr-un experiment muzical care a avut trei ingrediente esențiale: un concert live, neuroștiință și artă vizuală, Grolsch a adus emoțiile în prim plan și, pentru jumătate de oră, a reușit să scoată cotidianul din preocupările participanților la experiment. 14 experimentaliști au luat la parte la noua provocare Grolsch, au putut savura un concert live Vița de Vie și au fost personajele principale dintr-un moment de artă creat pe loc, cu ajutorul activității lor cerebrale.

“Într-o lume în care suntem din ce în ce mai conectați cu tehnologia, începem să fim din ce în ce mai deconectați de ceea ce suntem fiecare dintre noi și uităm să analizăm lucrurile care contează cu adevărat. Provocarea Grolsch a constat în redescoperirea emoțiilor și în încercarea de a-i aduce pe consumatori mai aproape de gândurile lor și de propriile emoții. Muzica are puterea de a ne trezi și a ne face să fim mai atenți la nevoile noastre. Neconvenționalul, creativitatea și ideea de a experimenta mereu lucruri noi sunt elementele caracteristice brandului Grolsch, iar acest experiment muzical ne-a demonstrat că dacă ne ținem mintea deschisă și rămânem curioși, putem să ieșim din rutină și să experimentăm noi perspective asupra lumii din jurul nostru.” spune Cristina Gherman – Global Brands Director.

Etapele experimentului au fost simple. Participanții la noua provocare Grolsch nu au știut ce urmează să se întâmple, iar timp de o jumătate de oră au asistat la un concert de muzică live, susținut de Vița de Vie, legați la ochi și putând doar să savureze muzica. În acest timp, activitatea cerebrală a participanților era monitorizată cu ajutorul unor căști care înregistrează activitatea neuronală și care transformă emoțiile participanților în mici ecuații matematice. Ecuațiile matematice furnizate de către căști le-au oferit celor de la studioul de artă grafică Aural Eye posibilitatea de a lucra cu aceste informații și de a le transforma în proiecții vizuale. Altfel spus, gândurile participanților au fost transpuse în artă vizuală, plină de intensitate și jocuri de culori.

Relația mea cu muzica este una specială și pot să îmi dau seama că aduce lucruri frumoase în viața persoanei care o acceptă. Atunci când asculți cu ochii închiși muzica îți este mult mai ușor să te concentrezi asupra sunetelor. Noi trăim prin muzică, de dragul muzicii, iar acest experiment a fost ca o mănușă pentru noi ca trupă, ne-a permis să fim exact așa cum suntem și să le transmitem participanților la experiment o parte din emoțiile noastre, dar și să putem vedea live care sunt reacțiile lor. Sperăm că am reușit să le ridicam un semn de întrebare și că de acum încolo vor putea să se reconecteze cu ceea ce sunt ei cu adevărat sau măcar vor încerca să facă acest lucru”, a spus Adrian Despot – Vița de Vie.

Când închidem ochii și ne lăsăm pierduți în sunete și versuri, mintea noastră nu încetează să funcționeze, iar emoțiile trăite sunt și mai intense. Creierul nostru „își creează” propria artă, iar provocarea Grolsch a stat în transpunerea acesteia în culori și jocuri de intensitate conturate de către Aural Eye pe baza emoțiilor participanților,  generate în timpul concertului susținut de către Vița de Vie.

Filmarea din timpul experimentului poate fi urmărită pe pagina Facebook ExperimentalistRO

__________________________________________________________________________________________

Despre Grolsch

Grolsch Premium Lager este o bere olandeză, neconvențională, facută nu din unul, ci din două tipuri de hamei, cu un istoric de peste 400 de ani de experiență,.  Astfel, ea oferă un gust mai bun și o aromă distinctă. Este o bere din segmentul super premium, care oferă consumatorilor săi momente de inspirație, prin care le face viața mai interesantă.

Grolsch încurajează gândirea neconvențională și sărbatorește progresul adus de creativitate în peisajul creativ urban.

Despre Ursus Breweries

Ursus Breweries este cel mai mare producător de bere din România. Mărcile din portofoliul Ursus Breweries sunt: URSUS, Timișoreana, Ciucaș, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro, Redd’s, Stejar, Azuga, Pilsner Urquell și St. Stefanus. Pentru mai multe informații despre Ursus Breweries și programele sale, vă rugăm să vizitați: www.ursus-breweries.ro și www.desprealcool.ro.

Despre Asahi

Asahi Group Holdings este o afacere globală, cu operaţiuni în peste 100 de ţări din întreaga lume, în domenii precum producţia de bere, a băuturilor alcoolice, a băuturilor răcoritoare şi a produselor alimentare. În industria berii, Asahi deţine un portofoliu diversificat, care include mărcile simbol Asahi Super Dry, Peroni Nastro Azzurro şi Grolsch. În 31 martie 2017, Asahi Group Holdings Ltd. a finalizat achiziția fostelor operaţiuni de afaceri și mărci deţinute de SABMiller în Europa Centrală și de Est – care include afacerile din Republica Cehă, Republica Slovacă, Polonia, Ungaria și România și alte active conexe, inclusiv operaţiunile de export din Europa şi Coreea de Sud. Începând cu data de 1 aprilie 2017, noua companie va funcţiona sub numele de Asahi Breweries Europe Ltd. (ABEL).

Împreună cu ABEL, Asahi Group Holdings își propune să își consolideze poziția sa de afacere globală și prin mărcile sale să le ofere clienților cel mai înalt nivel de calitate și integritate.

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share