CITEȘTI

Ideile bune nu sunt suficiente: înscrie-te la trai...

Ideile bune nu sunt suficiente: înscrie-te la trainingurile Formare Culturală

Distribuie articolul:
Share

Cultura 2.0: ideile bune nu mai sunt suficiente. Cultura prezentă este încadrată în zona industriilor culturale și creative datorită necesității distribuției și comunicării la nivel larg. Globalizarea în piața ideilor culturale a schimbat mecanismele și rolurile artistului, creativului, producătorului, distribuitorului și beneficiarilor și a mutat o mare parte a creației și consumului cultural în mediul digital. Interdisciplinaritatea domeniilor culturale redefinește toate genurile creative, eliberându-le de formele clasice de înțelegere (arte plastice, teatru, muzică, dans etc.) și adăugându-le o importantă coordonată performativă (performing architecture, perfoming food, performing arts etc.).

Prin interactivitatea acțiunilor culturale, beneficiarii au devenit creatori de conținut. În această nouă realitate a culturii 2.0, este importantă profesionalizarea continuă a tuturor actorilor culturali implicati, adaptarea la comunități nou-formate de mediul online, la tipuri de noi tehnologii de tip app și device-uri de tip smart.

formare-culturala_toamna-2016

În acest context, programul Formare Culturală, sesiunea din toamna 2016, oferă tinerilor traininguri de profesionalizare în sectoare culturale și creative diverse: economia artei, management cultural, cereri de finanțări pentru proiecte culturale, antreprenoriat în industrii creative. Trainingurile se desfășoară în octombrie și noiembrie 2016 la București. Participarea la această sesiune de traininguri este gratuită datorită unei co-finanțări din partea Ministerului Culturii.

Trainerii Andreea Grecu, Sabina Baciu, Amalia Alexandru și Cosmin Nasui au activitate în domeniile lor profesionale de 8+ ani, având recunoaștere profesională în interiorul breslei. Amalia Alexandru are experienţă de peste 10 ani în scrierea şi implementarea proiectelor culturale, în susţinerea trainingurilor despre sustenabilitatea iniţiativelor culturale şi modalităţile de comunicare eficientă a proiectelor. Andreea Grecu lucrează de peste 13 ani în sectorul non-guvernamental pentru asociații culturale şi uniuni profesionale din domeniul teatrului, dansului contemporan, educaţiei creative şi politicilor culturale, dezvoltând în paralel experiență în audit în instituții publice de cultură. Cosmin Nasui este curator, critic de artă, manager cultural, evaluator artă contemporană, cu experiență curatorială și de critică de artă de 17 ani. Sabina Baciu este chief knowledge officer al Asociației Oricum și dezvoltator al Creative Est, primul festival regional de industrii creative din România, lucrând de peste 8 ani în domeniu.

Sesiunea din toamna lui 2016 desfășoară cele 4 traininguri, de la 10.00 la 17.00, într-o zi de sâmbătă. Numărul de participanți per training este de 10 persoane. Toți cursanții beneficiază de accesul la evenimentul anual de networking Formare Culturală, unde sunt invitați participanții la trainingurile anterioare dar și reprezentanți ai instituțiilor publice și private de cultură, românești și străine, directori de programe de finanțare și unde sunt facilitate conexiunile profesionale.

Programul Formare Culturală folosește o formulă complexă de training care reprezintă nu doar conectarea viitorilor profesioniști în cultură cu evoluția fenomenului artistic din România, ci și posibilitatea de a dialoga cu reprezentanți de organizații care au o experiență notabilă în domeniu, generând premisele dezvoltării unor proiecte artistice originale derulate în colaborare.

Cursanții Formare Culturală din ultimii patru ani sunt manageri culturali, artiști, actori, muzicieni, performeri, designeri, creativi, curatori, galeriști de artă, directori de instituții publice, experți culturali, specialiști în aplicații de finanțare europene, economiști etc. Trainingurile au folosit încadrării în punctajele necesare diferitelor fișe de posturi instituționale publice sau private, dar și profesionalizării și specializării în domeniile industriilor creative și culturale.

Rețeaua Formare Culturală este una dinamică, unde se încurajează continuu întâlnirile de tip hub în mediul virtual și colaborările pe proiecte și topicuri comune folosind instrumente actuale de comunicare (Skype, online project management, tutoriale video etc.). Acestă extindere în digital vine din nevoia de a da un acces cât mai mare tuturor beneficiarilor din țară, între sesiunile de traininguri cu participare locală.

Pe lângă acest format de training, Formare Culturală oferă și consultanță pe proiecte și programe culturale individuale, prin specialiștii săi.

Trend-setting-ul educațional deschis de Formare Culturală a inspirat alți operatori publici și privați să adreseze cursuri care să răspundă unor nevoi actuale specifice peisajului cultural românesc și să includă în echipa de traineri componenta de specialiști practicanți.

Înscrieri la trainingurile Formare Culturală de economia artei, management cultural, cereri de finanțări pentru proiecte culturale, antreprenoriat în industrii creative, aici

 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfmG7XTGDdmoMG6Ym70z1algq1O7HA6ht3oL45LAmxC5iuasw/viewform

Link direct: http://formareculturala.ro/ideile-bune-nu-sunt-suficiente-inscrie-te-la-trainingurile-formare-culturala/

Parteneri: Asociația Operatorilor Culturali din România, Asociația Oricum, Institutul Balassi – Institutul Maghiar din Bucureşti

Parteneri media: Modernism.ro, Fundația Națională a Tinerilor Manageri, Edusa

Trainingurile fac parte din „Formare Culturală, accelerator de formare profesională și hub de networking pentru tineri antreprenori”, proiect finanțat de Ministerul Culturii.

///

Programul Formare Culturală implementează conceptul de „experiență formalizată” în formarea profesională creativă prin oferirea de traininguri în proiecte culturale și creative.

Programul aduce profesioniști și practicieni din medii culturale și creative  – ca traineri și consultanți – laolaltă cu cei care lucrează sau aspiră să lucreze în industrii culturale.

Atelierele, cursurile și sesiunile de consultanță sunt susținute de traineri cu experiență de 8+ ani în domeniile abordate.

Web: http://www.FormareCulturala.ro
Facebook: http://www.facebook.com/FormareCulturala
LinkedIn Profile: http://linkedin.com/company/formare-culturala

#formareculturala

@FormareCulturala

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share