CITEȘTI

Soldigo – platformă online de sold & go...

Soldigo – platformă online de sold & go

Distribuie articolul:
Share

În cadrul Nopţii Albe a Creatorilor şi Designerilor de produs, ediţia a VI-a, cei de la Soldigo au oferit premii participanţilor astfel incât aceştia să îşi vândă produsele la nivel international. Soldigo este o platformă online de promovare şi vânzare a produselor de autor create de artizani şi designeri. Ne place foarte mult că vânzatorii prezenţi pe platformă trebuie să aibă un statut juridic, si astfel se profesionalizează, transformând pasiunea lor pentru meşterit într-o afacere în toată regula.  Vă recomandăm să să îi vizitați online și să aflați mai multe detalii.

Cine sunt creatorii site-ului Soldigo? Care sunt meseriile voastre de bază?

Soldigo s-a născut din dorința de a ajuta meșteșugarii, artiștii și, în general,  oamenii creativi să-și vândă produsele în mediul online. Suntem o echipă mică de 5 persoane. Scopul nostru este să ajutăm oamenii să-și facă un trai făcând ceea ce iubesc, doearece și noi asta facem. Bíborka ajută clienții noștri, Zoltán este designerul nostru, celălalt Zoltán se ocupă de partea de programare, Árpád de serverele Soldigo, iar responsabilitatea mea este ca totul să meargă bine.

 

De ce aţi ales numele Soldigo, de unde provine, cine a venit cu idea numelui?

Inițial numele platformei a fost Shoptsie. Am primit o mulțime de sugestii despre nume, mulți ne-au cerut să schimbăm numele, și cel puțin tot atâția ne-au spus că le place Shoptsie și să rămână. Am decis să schimbăm. După o mulțime de idei, am găsit aproximativ 100 de nume, dar din cauza lipsei numelor de domenii .com, acest număr a scăzut treptat și, în final, s-a născut Soldigo. Am ales acest nume pentru că este simplu, scurt și în concordanță cu tendințele actuale. Soldigo vine din „Have your product sold and go to the next customer”.

 

Sunteţi pe piaţă de ceva vreme, cum vedeţi actulamente industria creativă românească; vi se pare că s-a schimbat faţă de acum 2 ani? Voi selectaţi produsele pe care le prezintă pe site vânzătorii?

Industria creativă românească este în continuă dezvoltare și creștere. Acum 2-3 ani tot ce am văzut a fost frica oameniilor de a vinde și cumpăra în mediul online. Acest lucru treptat s-a schimbat. Oamenii au devenit mai deschiși și îndrăzneți. Suntem siguri că acest lucru a fost influențat în mare parte de popularitatea magazinelor online, dar tindem să credem că și noi am avut o mică contribuție mai ales în mediul creativ. Și nu vrem să ne oprim aici. Țelul nostru este să ajutăm câți mai mulți oameni creativi.

Produsele care apar în magazinele create prin intermediul platformei Soldigo sunt selectate și încărcate exclusiv de proprietarii magazinelor. Dacă este necesar echipa noastră este gata să ajute fiecare client în parte, dar datele, pozele și descrierile produselor sunt proprietatea magazinelor și tot ei sunt răspunzători de autenticitatea acestora.

 

Cine poate vinde pe Soldigo, şi cred că întrebarea cea mai bună este: pot să vând dacă nu am statut juridic?

Platforma Soldigo se adresează artiștilor, meșteșugarilor și tuturor oamenilor creativi care doresc să aibă un magazin online propriu, dar cum ai precizat și tu este necesar să aibă un statut juridic indiferent de tipul acestuia: pfa, srl, etc. .

Cum arată o zi la biroul vostru?

Alcătuind echipa Soldigo a fost foarte important să găsim oameni care reprezintă aceleași valori ca și ale noastre și cel mai important să îndrăznească să schimbe de la programul de lucru obișnuit „de 8 ore”. Noi nu avem „o zi la birou”. La începutul fiecărei săptămâni avem o ședință unde decidem cele mai importante lucruri pe care trebuie să facem în acea săptămână și echipa poate să lucreze de unde dorește și când dorește. Avem un birou, dar sunt zile când nici nu ne întâlnim deoarece, de exemplu unul dintre noi decide să lucreze dintr-o cafenea. Desigur, sunt momente în care este necesar să facem ședințe și muncim împreună și în timpul săptămânii, dar ideea de bază este să creăm un loc de muncă prietenos unde eficiența muncii este mai important decât timpul petrecut la birou.

Cum vedeţi în 3 ani, Soldigo?

Planul nostru pentru viitor este să dezvoltăm Soldigo într-o platformă care joacă un rol important în ceea ce înseamnă vânzarea online atât în România, cât și pe plan internațional. Vom extinde în continuu canalele de vânzare și instrumentele de marketing, ca în final vânzarea online să fie ca și un joc distractiv.

 

Oferiţi câteva sfaturi pentru designerii la început de drum și pentru cei cu prestigiu.

Am dori să împărtășim un singur sfat: nu toată lumea trebuie să fie clientul tău. Oamenii tind să creadă că prin crearea unui magazin online oricine are access la internet poate deveni automat un posibil client. Realitate este alta. Vor fi oameni care vor vizita magazinul creat și vor pleca fără să cumpere ceva și acest lucru este ok. Magazinul trebui să fie expus oamenilor potriviți. Este mai eficient dacă vizitatorii sunt alcătuiți din potențialii cumpărători, publicul țintă, în loc de orice persoană care nu are nici un interes sau dorință de a cumpăra produsele tale.

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share