Remains of the feast

Distribuie articolul:
Share

“Remains of the feast” este o instalație interactivă în care bijuteria contemporană și noile media devin oglinzi ale unei societăți de consum și risipă. Organizat în perioada 19 – 27 mai în cadrul Galeriei Galateca, evenimentul face parte din traseul oficial Romanian Design Week și Noaptea  Muzeelor 2018. Expoziția este organizată de Assamblage – Asociația Națională a Autorilor și Designerilor de Bijuterie Contemporană, cu sprijinul Carrefour România și implicarea Simplu.MakerShop, Nespresso și Tohani România.

Proiectul are ca tematică legenda Regelui Midas, a cărui dorință de a transforma tot ceea ce atinge în aur îi aduce pieirea. Aceasta este poate una dintre cele mai reprezentative metafore pentru societatea contemporană. Reluând masa mitică a lui Midas, într-un decor luxuriant, auriu, descoperim ceea ce lăsăm în urma unui “ospăț” în care am epuizat toate resursele.

Într-un prezent în care fast-fashion a devenit a doua industrie poluatoare la nivel global dupa cea a petrolului, în care cheltuim mai mulți bani pe diete decât ar fi nevoie să hrănească toată populația înfometată a planetei și în care nivelul de poluare este în continuă ascensiune, proiectul ridică întrebări despre responsabilitate și acțiune. 20 designeri, artiști vizuali și arhitecti explorează semnificația și sensul materialelor și tehnicilor de producție și potențialul designului de a adresa întrebări despre sustenabilitate, reciclare și consum responsabil.

Unul din acești designeri este Cleopatra Coșuleț care semnează  o colecție unicat de bijuterii, powered by Carrefour realizată 100% din materiale reciclate precum pet-uri, doze, sticlă, carton,  deșeuri electronice și electrocasnice provenite de la stațiile de reciclare SIGUREC, prezente în cele 21 de parcări ale hipermarketurilor Carrefour, din țară.

„Grija pentru comunitățile în care suntem prezenți este o preocupare constantă pentru noi și face parte dintr-un angajament mai amplu al Carrefour România: acela de a reduce impactul pe care îl are asupra mediului, de a lupta împotriva risipei de resurse și de a juca un rol important în tranziția către un consum și o producție sustenabilă. Parteneriatul cu Assamblage, care ne permite utilizarea deșeurilor reciclabile provenite de la stațiile SIGUREC și transformarea acestora în accesorii de purtat, reprezintă o oportunitate de a atrage atenția asupra modului în care utilizăm resursele, printr-o formă de expresie artistică. Ne propunem ca prin acest proiect să promovăm un comportament responsabil față de mediu în rândul tuturor celor care vizitează expoziția.”, a declarat Florin Căpățână, Director Dezvoltare Durabilă și Relații Instituționale Carrefour România.

Proiect cultural semnat de: Assamblage – Asociația Națională a Autorilor și Designerilor de Bijuterie Contemporană în colaborare cu Galeria Galateca și susținut de Carrefour România

Parte din traseul oficial: Romanian Design Week, 24 H în Cartierul Creativ și Noaptea Muzeelor.

Parteneri: Simplu.MakerShop, Nespresso și Tohani România

Curator expoziție: David Sandu

Arhitect expoziție: Alexandra Hoinarescu

Proiecții multimedia semnate de Mediaholic Studio

Display design: Vera Davidescu

Designeri expozanți: Anca Croitoru, Andreia G. Popescu, Arina Nitulescu, Cleopatra Cosulet, Diana Tobosaru – Anayd Blu, Diana Vasile – Temper, Elena Crisan, Gabriel Popa – Hemfard Jewellery, Gena Tudor – Joyellissimo, Grigore Mitrea – WoodRepublic, Luiza Teodorescu – Malute, Mihaela Caravan, Mihaela Ciocalteu – Semper Argentum, Miruna Belicovici, Mona Velciov – Monotip, Monica Iacovenco, Razvan Popa, Roxana Hodorog, Tana Enedi – Life in Mono, Teodora Rus – Juls.

Parteneri media: Igloo, Zeppelin, Modernism.ro, Designist.ro, Revista Atelierul, Feeder.ro, IqAds

Assamblage – Asociatia Naţională a Autorilor şi Designerilor de Bijuterie Contemporană, lansată în luna mai a anului 2015 în cadrul Romanian Design Week, este urmarea unui proiect în derulare de 7 ani de susţinere, dezvoltare şi structurare a domeniului emergent al bijuteriei contemporane. Assamblage este în prezent principala şi cea mai activă platformă din România dedicată bijuteriei de autor, contribuind în contextul cultural al ultimilor ani la creşterea evidentă a activitatii în zona designului de bijuterie, în strânsă legatură cu domenii conexe precum arhitectura, designul de produs, zona de fashion şi arte vizuale. Mai multe pe www.assamblage.org

 

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share