CITEȘTI

La Maison: magazinul unde te simţi “acasă”

La Maison: magazinul unde te simţi “acasă”

Distribuie articolul:
Share

Am fost în vizită la Magazinul La Maison, şi ne-a plăcut tot ce am văzut pe acolo. Este o îmbinare de eleganţă, rafimament şi artă. Au reuşit să surprindă în fiecare încăpere o variantă de “acasă” pentru fiecare dintre noi. Cristina Zelmat – proprietar La Maison a fost de acord să ne ofere un super interviu, în care a povestit despre ce înseamnă  creativitate şi inspiraţie în mediul cultural din România, de peste 10 ani.

1. Felicitări pentru primii 10 ani de La Maison, cum a fost începutul acestei afaceri de succes ? Cum s-a ajuns la acest nume, cum l-ați ales fix pe acesta ?

Am demarat businessul în 1999, iar în noiembrie 2010 am înființat La Maison, o companie cu influențe românești și franțuzești, deopotrivă, având în vedere că eu sunt româncă, iar soțul meu, Patrick, este francez. Alegerea numelui a venit firesc, deoarece ne-am dorit ca prin afacerea noastră să venim în întâmpinarea celor care vor ca locuința lor să fie acel mult visat acasă.

2. Cum vedeți statusul industriilor creative din România, ce s-a dezvoltat eficient și coerent și unde credeți că mai este de lucru?

În ultimii ani am observat o diversificare a serviciilor și a ofertei, din partea multor producători autohtoni. Însă, pe segmentele de nișă suntem deficitari. De exemplu, în domeniul nostru, al designului de interior, suntem nevoiți de multe ori să apelăm la furnizori din afară pentru materiale, accesorii sau fnisaje speciale. Și aici găsim multe piese recent lansate, dar când avem nevoie pentru proiecte speciale de o textură aparte sau de o culoare mai puțin obișnuită, de exemplu, nu găsim la furnizorii locali colecțiile complete. De aceea, ar fi bine ca pe viitor companiile importatoare să aibe inițiativă și să aducă materiale sau serii de produse mai puțin cunoscute, în acest fel vor educa piața și vor da un plus de curaj designerilor și arhitecților să folosească în proiectele lor materiale inovative sau cu un aspect ieșit din tipare.

3. Care sunt târgurile de profil care vă influențează stilul și cum v-au influențat stilul ? Cum ați caracteriza stilul propus de La Maison ?

Încă de când am demarat această afacere ne-am dat seama că este foarte important să fim mereu la curent cu tot ce este nou și de calitate pe piața de profil. Mergem la târgul de la Milano, la Maison Objet din Paris, la Ambiente, Tendence și Heimetextil din Frankfurt, participăm la săptămâna de design de la Londra etc. Stilul nostru este bine conturat în timp, proiectele noastre de ambientare merg pe o linie contemporană și modernă, cu acente clasice sau shabby chic.

4. În prezentarea La Maison, menționați la început *La Maison – le decorateur d interieur a fost atelierul designerilor români. Mai târziu, succesul produselor ne-a permis să devenim boutique de clasă înaltă*. Cum poate un arhitect ori un designer să colaboreze cu La Maison ?

În timp ne-am îmbogățit portofoliul de furnizori, acordând o atenție  deosebită brandurilor cu care ne asociem imagine, căci pentru noi este fundamentală calitatea produselor. Tocmai de aceea designerii români au încredere în noi, iar colaborarea cu ei este una benefică pentru ambele părți. Mulți dintre colaboratorii noștri vin în showroom-ul La Maison cu clienții pentru a alege mobilier, drapaje, decorațiuni ori dotări, iar alții ne trimit proiectele 3D, iar noi le facem oferta, astfel încât să ne încadrăm în bugetul sugerat de ei. Suntem deschiși la orice gen de colaborare, căci putem găsi soluții pentru orice cerere.

5. Ce pregătiți pentru următorii 2 ani ?

Investim în oameni, în imagine și în utilaje, pentru fabrica noastră de mobilă de la Sibiu. Vom aborda piețe noi, deschizându-ne către colaborări cât mai diversificate, care vizează frumosul și stilul rafinat în designul interior.

6. Care este povestea cea mai insolită pe care doriți să o împărtășiți cu cititorii noștri ?

În urmă cu ceva timp a venit la showroom-ul nostru un proprietar care își renova casa și care era atras de întrerupătoarele de la Meljac, pe care dorea sa le vadă live și să își comande. A fost atât de încântat de ambientul din showroom-ul nostru încât a decis să își amenajeze întreaga locuință cu piese de la La Maison. Bineînțeles că în topul listei sale de cumpărături au fost întrerupătoarele Meljac !

7. Care sunt creativii care vă inspiră ?

Căutăm surse de inspirație în tot ce este frumos și are un stil bine definit. În primul rând, designerii brandurilor cu care noi colaborăm sunt exemple pentru noi. Adaptâm propunerile lor în proiectele noastre, încercând de fiecare dată să avem o viziune originală.

8. Cum arată locul de relaxare din punct de vedere La Maison, ce produse considerați că se potrivesc pentru acest spațiu ?

Fiecare dintre noi are propria imagine asupra zonei de relaxare ideală. Pentru mulți dintre clienții noștri locul perfect pentru încărcarea bateriilor este în bibliotecă, iar noi conturăm un astfel de loc cu un fotoliu confortabil, cu o bibliotecă realizată pe comandă în fabrica noastră, după dimensiunile și tipicul încăperii. Celor nostalgici, pentru momentele de reverie le propunem day bed-uri cu linii sinuoase și perne moi și îmbietoare. Iubitorilor de natură le sugerăm să se relaxze pe un mobilier pentru terase, cu un design cât mai ergonomic.

Foto: La Maison, Elitis, Thibaut, Sanderson (toate disponibile prin La Maison)

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share