CITEȘTI

Cum arată atelierul creativilor – partea a V...

Cum arată atelierul creativilor – partea a VI-a

Distribuie articolul:
Share

Continuăm rubrica  Revistei Atelierul realizată în colaborare cu Romanian Jewelry Week şi în acest articol prezentăm atelierele creatoarelor de bijuterii: Vendula Fabian, Barbara Nanshe şi Giorgia  Tasca Amàlgama Jewels.

Vendula Fabia

Vendula Fabia

Atelierul meu se află în Atelier Žitomír din Praga, Vršovice. Împart studioul cu cinci artiști minunați. M-am mutat recent în acest spațiu, așa că totul în jurul mesei mele este puțin dezorganizat. Cu toate acestea, aici am uneltele și materialele mele și asta este cel mai important în acest moment. În timpul procesului de lucru, de obicei trec de la sculptură la scris și lectură. Pentru ultimele două activități, există o canapea confortabilă situată lângă intrarea în studio.

Deasupra mesei mele am pus o fotografie pe care am găsit-o pe internet și am considerat imaginea foarte emoționantă. Este din cartea lui Maura Sullivan, „Things to remember”. Lângă aceasta, am notițele și textele mele care sunt legate de conceptul a ceea ce creez.

Citatul meu preferat este „Vreau ca piesele mele să fie note de iubire către materialele pe care le folosesc.”

Deoarece am și un alt loc de muncă, de obicei rămân aici seara sau în weekend. Cel mai important lucru despre atelier este că mă simt confortabil în spațiu, ceea ce îmi permite să gândesc, să reflectez și să creez.

Instantanee din atelierul Vendulei

Barbara Nanshe

Spațiul meu de atelier include o zonă de vânzare și consultare, precum și un atelier în propria mea casă. Este cel mai bun! Accesul pe tot parcursul a 24 de ore îmi permite să mă prezint mai ușor pentru toate procesele afacerii mele. Îmi place că nu trebuie să merg departe pentru a începe o idee atunci când aceasta îmi vine. Sunt în spațiul meu special conceput în fiecare zi, pentru proiecte mari sau mici; pentru a finaliza și prelua lucrări pentru comenzi personalizate.

Biroul meu de lucru de 6 metri pătrați are un loc pentru fiecare parte a procesului. Există suficient spațiu pe birou pentru a trece la următoarea etapă a procesului, fără a strânge uneltele de la etapa anterioară. Depozitarea apropiată este foarte importantă. Cred că organizarea mă ajută să mă concentrez asupra procesului și sarcinii în desfășurare și minimizează contaminarea. Toată această zonă este împărțită în 6 secțiuni, plus o zonă separată pentru sudură și un birou. Petrec o cantitate egală de timp la bancul meu de lucru și în celelalte spații. Folosesc această zonă pentru găurire, tăiere, șlefuire, laminare și curățare. Uneltele corespunzătoare acestui proces sunt stocate în această zonă, inclusiv laminor, mașină de găurit și îndoit inele.

Barbara Nanshe în atelierul ei

Următoarea secțiune lungă a băncii este acoperită cu carton și hârtie albă pentru a face note în timp ce lucrez și pentru a oferi un fundal clar pentru a vedea imaginea de ansamblu a fiecărei piese. În această secțiune, zona 2 este spațiul pentru a găsi pietre, dimensionare și montare, dar este folosită și pentru evaluarea pieselor în legătură cu montajele de pietre. Este împărțită într-o zonă pentru acces la unelte și un șervețel moale pentru a minimiza zgârieturile și pentru a opri pietrele să sară.

Zona 3 este un spațiu liber pentru orice are nevoie de spațiu pentru a planifica sau pentru comenzile care necesită planificare. Este, de asemenea, zona în care pun lucruri pe o tavă pentru sudură, reîncălzire sau procese suplimentare precum laminarea. Uneori este punctul meu de depunere și ridicare. Deasupra sunt depozite pentru accesorii, pietre și mărgele, metale și proiecte în curs.

Zona 4 este dedicată lucrului cu ceară. Aici construiesc inele și alte piese. Folosesc mai multe plăci de sticlă pentru a izola procesul de ceară de piesa pe care o construiesc. Folosesc, de asemenea, o mașină de găurit pentru ceară în acest spațiu, împreună cu o nicovală. Toate cărțile mele de ceară, matrițe și unelte pentru ceară se află în față și sub banc.

Zona 5 este în prezent pentru confecționarea bijuteriilor și pentru subdivizarea tavanelor destinate în mod special proiectelor de pandantive și cercei. Jocul este important. Tavanele au de obicei toate părțile finite de care am nevoie pentru a finaliza piesele. Îmi fac propriile accesorii, cârlige și ace, astfel încât să pot obține lungimea, dimensiunea și grosimea de care am nevoie. Deasupra sunt cutii cu accesorii, pietre stocate, mărgele, părți pregătite și piese colectate pentru proiectele din această zonă.

Anterior, această secțiune (și zona 6) erau folosite pentru a pune la punct și a construi sculpturi la care lucram pentru ultima mea expoziție solo în iulie. Acest lucru mă limita într-o anumită măsură, astfel că lucrul cu mărgelele și lucrul manual a fost făcut la bancul meu de magazin în ultimul an.

Zona 6 extinde spațiul de lucru în întreaga cameră. Un spațiu pentru a aranja o colecție sau pentru a ambala o piesă dintr-o vânzare online. Este curățat după fiecare comandă pentru a face loc pentru următorul portofoliu de proiect sau pentru acțiuni temporare. Acest spațiu găzduiește, de asemenea, cutia mea de lumini pentru a face fotografii. Am o zonă de sudură (7) într-un spațiu acoperit în aer liber. O folosesc în principal pentru sudura cuprului și topirea metalelor sau pentru procese de sudură mai lungi, deoarece nu am un ventilator de extracție și nu vreau ca gazele să se acumuleze în atelierul meu.

Bijuterie creată de Barbara Nanshe, pendant Pond Artemis, 2023, argint reciclat

În cele din urmă, întotdeauna este nevoie de un birou. Aici îmi editez fotografiile, încarc site-ul web și fac publicitate, etc. Prefer să desenez designurile mele stând în grădină sau într-un fotoliu confortabil preferat. Adesea, într-o după-amiază de duminică, merg la bancul meu de lucru pentru a mă organiza pentru zilele de lucru planificate în viitor. Curățarea spațiului îmi permite să intru și să încep lucrul și să fiu clară în privința scopului meu.

Este atât de ușor pentru mine să mă abat către altceva care mă interesează, dar pentru care nu am timp în acea zi, dacă nu fac acest lucru.

În atelierul meu este cald, răcoros și confortabil, dar fără ferestre. Ascult muzică sau un podcast, sau am timp de liniște în timp ce lucrez. Este fantastic să am un spațiu în care pot lăsa proiectele pentru a continua în orice moment al zilei sau nopții. De obicei sunt în atelierul meu în fiecare zi.

În prezent, împart spațiul meu de atelier cu scuterul meu electric. Dacă aș putea schimba atelierul meu, aș avea mai mult spațiu de lucru pentru a avea un laminor independent, o masă de sudură cu un ventilator de extracție și un spațiu permanent pentru menghină. Aș avea o fereastră mare spre grădină, o verandă cu scaune și o masă. Vreau să pot vedea păsările și să stau aproape afară pentru prânz și pauze.

Procesul de creaţie pentru Barbara

Așa cum este acum, mă face foarte fericită și mă simt inspirată cu materialele colectate și uneltele utile pentru a crea ceva în continuare pentru creativitatea mea să continue să curgă.

Giorgia  Tasca Amàlgama Jewels

Spațiul meu de atelier este ceea ce se numește o „bottega” veche în italiană. A fost cândva un atelier într-un clădire antică situată chiar în afara zidurilor centrului istoric al Veronei, în fața vechiului târg al orașului. Are o primă cameră în față care este zona în care toate colecțiile sunt expuse și o cameră din spate cu toate utilajele și uneltele. Este o combinație excelentă de vechi și nou pentru că clădirea datează din anii 1500 și are podele originale, arcade și pereți din cărămidă, dar a fost decorată cu mobilier minimalist și iluminat care creează un contrast plăcut, dar se potrivește perfect împreună.

Amalgama Jewels în atelierul ei

Instantaneu din atelier

Numele acestui laborator este Atelier Labor Limae, care provine din expresia latină care înseamnă să rafinezi cuvintele dintr-un text, dar se traduce literalmente ca “work of the file”, astfel că este o felie de cuvânt pe munca pe care o fac aici.

Împart acest laborator cu doi dintre cei mai apropiați prieteni și colegi ai mei. Fiecare dintre noi are o marcă separată, dar lucrăm împreună ca o echipă și acesta este unul dintre lucrurile pe care le iubesc la acest loc, faptul că ne susținem și ne inspirăm unii pe alții, că fiecare dintre noi are o expertiză în care suntem mai puternici și ne împărtășim abilitățile în proiecte personale și colective deopotrivă. (Salutări celor mai bune prietene ale mele, Rita Martinez și Valeria Rossini)

Acest spațiu este mereu în evoluție, la fel ca locuitorii săi, are mereu flori proaspete și schimbăm zona de expoziție în jfiecare lună. Organizăm, de asemenea, evenimente cu talente din alte sectoare ale creativității și artei, deoarece căutăm întotdeauna noi modalități de a întâlni lucruri frumoase, precum oamenii pe care îi găzduim.

Etapele procesului creativ

Ceea ce aș dori să fie diferit nu este mult, doar faptul că locuind în Vicenza – orașul vecin cunoscut ca orașul aurului – poate fi uneori provocator să mă deplasez înainte și înapoi de acolo, dar în rest, pentru mine, este absolut perfect.

Toate creatoarele prezentate în acest articol vor participa la ediţia ce mai recentă Romania Jewelry Week care va avea loc între 4  și 8 octombrie 2023, la Biblioteca Națională a României, Bucureşti. La acest eveniment vor participa peste 230 de designeri, școli, asociații și colective din peste 30 țări din întreaga lume fac parte din selecția ROJW 2023, propunând mii de creații de bijuterie de autor din România, UK, SUA, Australia, Franța, Kuwait, Cehia, Lituania, Italia, Grecia, Mexic, Lituania, Ucraina, Belgia și multe altele.

Pozele sunt transmise de Romanian Jewelry Week cu acordul creatoarelor prezentate în articol

 

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share