CITEȘTI

Liniște candles: „Turnăm momente, nu lumânăr...

Liniște candles: „Turnăm momente, nu lumânări.”

Distribuie articolul:
Share

Sezonul rece, cu nopțile sale lungi și pofta de a ne culcuși la căldură, citind, parcă nu este complet fără o aromă de poveste și scânteia caldă care să lumineze blând paginile. Iar dacă reușim să avem pentru noi acest moment, în liniște, ne putem considera norocoși. Vă invităm la un astfel de moment în rândurile ce urmează, alături de echipa din spatele „Liniște candles”.

1.Cum s-a născut Liniște candles și cine stă în spatele brandului?
Liniște s-a născut în perioada pandemiei. Părinții Linistiţi sunt Karina si Alex, alături de frumoasa Kira, o bijuterie de husky siberian salvat de la neliniste. Karina a jonglat în viața ei tânără cu multe job-uri, dar mereu i-a plăcut să meşterească și să orânduiască lucrușoare cu mâna. Alex a lucrat ca barista la o cafenea, apoi s-a învățat sa fie graphic designer și într-un final a rămas tot designer, dar mai Liniștit. Kira ne ajută să ne păstrăm sănătatea mintală cât mai echilibrată, obligându-ne să ieșim cu dânsa la plimbare, implicit obligându-ne să mai luăm și noi o pauză.

2. În ultimii ani piața artizanală din România s-a dezvoltat mult. Spre bucuria consumatorilor, a crescut numărul afacerilor care vin în întâmpinarea publicului cu lumânări parfumate, însă asta face și ca alegerea lumânării perfecte să fie mai dificilă. Cum se distinge Liniște de restul brandurilor de pe piață?

În primul rând, nu putem fi decât bucuroși că piața lumânărilor din ceară pură de soia crește. Astfel, procesul de educarea a oamenilor este mai accelerat, precum și plaja de produse de explorat este mult mai mare. La Liniște noi nu turnăm lumânări, ci turnăm momente. Fiecare moment, odată mirosit, este o scurtătură către o amintire, o trăire sau un moment memorabil. Inspirați de experiența colectivă a generației noastre, am încercat să îmbrăcăm lumânările noastre cu mai mult decât un miros – să îi dăm haine ce te ancorează într-un moment plăcut din trecut și îți oferă acel răgaz în minte pentru a avea un moment de Liniște – un moment doar al tău. Pe lângă asta, noi încercăm ca lumânările noastre să fie o experiență plăcută și echilibrată când vine vorba de tăria aromei – vrem ca momentul tău de Liniște să-ți îmbrățișeze cuibul armonios și subtil, nu să te scoată din el.

3. Care sunt perioadele din an cele mai aglomerate și de ce?

La început am pornit cu impresia că doar sezonul rece și festiv este unul aglomerat. Apoi, ne-am dat seama că tot anul este o perioadă aglomerată. De la planificat anumite produse sau arome noi, la campanii faine pentru omuleții noștri sau gândit concepte noi pentru sezonul în curs. Când ai o afacere mică în care te topești trup și suflet, acest lucru îți aglomerează plăcut viața și astfel nu prea ai perioade de răgaz.

4. Pentru curioși, care sunt etapele turnării unei lumânări?

Prima și cea mai importantă etapă este testarea aromei – aici vedem dacă tăria mirosului este cum ne dorim, dacă lumânarea arde corect și dacă experiența într-un întreg este bună. Această etapă durează până la 3 luni și este cea mai importantă.

Odată ce testele sunt precum ne dorim, pregătim borcanele, le fitilăm cu fitil de lemn sau de bumbac organic, pregătim ceara pe care o turnăm la o temperatură optimă în cel puțin trei straturi și apoi finisăm suprafața lumânărilor, la fiecare în parte.

Apoi vine etapa creativă – explorarea unui nume pentru momentul de Liniște și crearea unei etichete reprezentative lui. Acest proces uneori poate deveni foarte greu, mai ales în perioade mai aglomerate, când trebuie să-ți aduni gândurile, să te desparți de partea operațională din atelier și să lași frâu liber imaginației.

5. Care sunt aromele preferate de clienți?
Depinde de sezonul de lumânărit. În acest an, cele mai dorite momente au fost Mure-n pădure, Dovleac Melancolic sau Turtă dulce ca tine.

6. Cum arată pregătirile pentru un festival/un târg?

Cuvântul cheie este stoc. Ne pregătim cu un stoc divers și bogat, pentru ca oamenii când ajung la noi să-și găsească momentul preferat. Târgurile ne ajută mult, deoarece oamenii pot explora mai hands-on-ish momentele de Liniște.

7. Aveți un motto profesional sau personal? Care este acesta?

Da – turnăm momente, nu lumânări. Astfel, orice produs pe care îl primești de la noi trebuie să fie un moment – de la experiența de packaging, la experiența produsului în sine.

9. Au existat momente când v-ați dorit să renunțați la traseu? Ce v-a animat să continuați sau să schimbați direcția?

Este o întrebare grea. Astfel de momente apar ca și niște mici gânduri invazive mereu și dacă le lași să te cucerească te vor paraliza. Da, au fost momente destul de dificile, mai ales când situația socialo-economică-politică era destabilizată. Flacăra ce ne alimentează înainte este încrederea dată de oameni și susținerea lor față de Liniște – este cel mai eficient motor când avem nevoie de mai multă încredere în noi.

10. Care sunt 3 skill-uri care vi se par cele mai importante pentru un antreprenor creativ și cum se poate lucra către ele?

Organizarea, perseverența și recunoștința.

11. Aveți anumite rutine pe care le practicați pentru a vă menține creativi și motivați?

Cea mai bună rutină este să fii mereu înconjurat de informație relevantă nișei tale. Apoi să încerci să te împotrivești să gândești ca exemplele găsite și să încerci să ieși din zona ta de confort. Cred că rutina de a ieși din zona de confort mereu este una foarte grea, dar cu rezultate foarte scalabile pentru tine ca persoană.

11. Este el packagingul atât de important precum se discută? Cumpărăm pentru ambalaj sau conținut, din punctul vostru de vedere?

Noi vindem miros pe internet. Pentru noi experiența de packaging a fost foarte importantă. Prin el am reușit să comunicăm personalitatea momentelor de Liniște, precum și personalitatea brandului. El este ambasadorul produselor noastre. Cred că decizia de cumpărare este puternic influențată de ambalaj, dar loialitatea față de produs sau brand este dată de calitatea produsului în sine.

12. Ce ne pregătește Liniște candles pentru viitorul apropiat și/sau îndepărtat?

Pe termen lung și scurt, obiectivul nostru râmâne același: să aducem cât mai multă Liniște în cât mai multe cuiburi dragi. Explorăm noi categorii de produse și varianta de a vinde și internațional. Multe surprize sunt pe drum, rămâneți aproape de Liniște.

*Fotografiile fac parte din arhiva personală a Liniște Candles.

Comentarii

Alexandra este ilustratoare și artistă vizuală bazată în Cluj, pasionată de ilustrația de carte, cea editorială și de designul de produs. Iubește poveștile și preferă comunicarea vizuală, însă iubirea ei pentru storytelling pășește și pe tărâmul cuvintelor scrise, fiind de părere că inspirația curge dintr-o metodă în alta. Este membră a Clubului Ilustratorilor și își dorește să contribuie la promovarea industriei și creativilor din România, atât prin practica sa, cât și prin redactarea de articole tematice. A ilustrat cărți pentru copii, a participat la proiecte editoriale în Spania și Olanda, și a expus la instituții precum Palatul Cotroceni și galerii de artă contemporană precum White Flat Gallery. E motivată de o curiozitate nemărginită și de pofta de a se mânji pe mâini, tot pentru a găsi stilul perfect turnat textului și textul care șoptește imaginilor. Are inima unui copil, sensibilă și aventuroasă, și mintea unui adult cu o voce puternică, lucru vizibil în munca sa. Este mândră de această viziune bifocală asupra lumii, fiind de părere că suntem toți amestecuri de lucruri, niciodată doar unul sau altul. Arta Alexandrei poate fi urmărită pe Instagram și pe site-ul său.

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share