CITEȘTI

Romanian Street Art lansează un sondaj

Romanian Street Art lansează un sondaj

Distribuie articolul:
Share

Romanian Street Art, o inițiativă culturală de regenerare urbană, anunță lansarea unui sondaj cu scopul de a aduna perspective diverse pentru a contura temele viitoarelor apeluri deschise pentru intervenții artistice. Acest proiect inovator, condus de Save or Cancel în parteneriat cu feeder.ro și sprijinit de o rețea de artiști, muzicieni, colaboratori și parteneri, își propune să transforme opt spații publice din România în centre vibrante de creativitate și implicare comunitară.

Programul Romanian Street Art cuprinde o serie de 8 intervenții artistice, 2 apeluri deschise, 5 ateliere creative, 4 tururi ghidate, un album, o hartă și o expoziție, toate create pentru a umaniza spațiile publice prin puterea artei. Cu intervenții artistice planificate în Brașov, București, Cluj-Napoca și Iași, precum și online, programul își propune să stimuleze dialogul, să inspire creativitatea și să abordeze problemele sociale și de mediu.

„Prin Romanian Street Art, reafirmăm convingerea în potențialul transformativ al artei de a redefini spațiile publice și de a inspira schimbări pozitive”, a declarat Cristina Popa, coordonatoarea proiectului. „Acest sondaj are ca scop implicarea comunității și colectarea de idei privind problemele sociale și de mediu care preocupă cel mai mult. Prin implicarea unor voci diverse în dezvoltarea temei apelului deschis, sperăm să creăm intervenții artistice semnificative, care resonază cu publicul și contribuie la un mediu urban mai vibrant și inclusiv.” Sondajul îi invită pe participanți să-și exprime opiniile cu privire la arta stradală și rolul acesteia în abordarea problemelor prioritare din România. Prin furnizarea de feedback cu privire la subiectele care merită atenție în spațiile publice, participanții vor juca un rol crucial în conturarea direcției programului. Sondajul este deschis tuturor celor interesați de intersecția dintre artă, comunitate și regenerare urbană.

„Invităm persoanele din toate domeniile să se alăture acestui efort colaborativ de a exploata puterea artei pentru schimbare socială”, a adăugat Andrei Racovițan, managerul proiectului. „Împreună, putem crea intervenții care reflectă valorile și aspirațiile comunităților noastre.”

Pentru a participa la sondaj și a afla mai multe despre Romanian Street Art, vizitați https://un-hidden.ro/romanian-street-art/

Parteneri: Asociația Launloc (Cluj-Napoca), Lente, Romexpo SA // Parteneri media: Igloo, IQads, I Support Street Art, La pas prin Brașov, Litera 9, Modernism.ro, Munteanu, Revista Atelierul, Revista Golan, The Institute, Zeppelin

Programul cultural multianual Romanian Street Art este produs de Save or Cancel (Cristina Popa, Andrei Racovițan) prin feeder.ro și este co-finanțat de AFCN. Programul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul programului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Despre Save or Cancel: Din 2009, Save or Cancel este un mediu de comunicare și propagare a artelor și culturii, promovând și facilitând rolul acestora în societatea contemporană. Programele multidisciplinare auto-inițiate de Save or Cancel au ca scop identificarea oportunităților sustenabile și adaptabile de (re)valorizare a existentului prin proiecte și programe culturale și editoriale.

 

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share