Onibon: knitwear, casual sau special

Distribuie articolul:
Share

Onibon este un brand timişorean, dar care a început de ceva vreme să se extindă la nivel  naţional, fiind prezent la diferite evenimente în Bucureşti, plus că a participat la prima ediţie a Nopţii albe a creatorilor şi designerilor de produs din Timişoara. Oana Cucu, creatoarea din spatele brandului Onibon, propune ii tricotate, perfecte pentru a fi purtate şi în zilele friguroase, mărţişoare croşetate,  ţinute ce la lumină albastră îşi schimbă aspectul. Ne place stilul propus de Oana!

Fiecare început este special, cum a fost pentru voi crearea brandului „Onibon”?

Onibon a apărut când eram la Liceul de Arte Plastice din Timișoara. E mult spus brand la acel moment, era pur si simplu un mic magazin online unde îmi postam creațiile pentru a vedea feedbackul.  Acest „început” a fost în 2009 și se întâmpla pe o platformă a unei comunități handmade care atunci apărea și ea (Breslo). Am început cu produse tricotate, fiind ceva ce puteam produce doar cu ajutorul mamei, ea fiind “maestra” mașinii de tricotat. Începutul a fost surprinzător, clienții spunându-mi că aduc ceva nou în tricotaje, ceva ce nu se găsește oriunde. De atunci am știut că linia de tricotaje va avea o parte importantă în brandul Onibon.

În 2013 am terminat studiile de licență și m-am înscris la cele masterale. În primul an de masterat a apărut oportunitatea de a deschide un atelier în Timișoara. Așa am trecut de la mașina de cusut casnică la cea industrială și chiar la o echipă cu care lucrez, a apărut site-ul brandului www.onibon-fashion.ro, am început să particip la târgurile de modă locale și din țară, la prezentări de modă, etc. A fost de fapt momentul în care Onibon a devenit oficial un brand și nu doar numele unui magazin.

Revista_Atelierul(3) Revista_Atelierul_ daniela lazar - noaptea alba a creatorilor (13)

Cum aţi ajuns la numele “Onibon”, de unde provine, şi cum l-ați ales, care au fost celelalte idei de nume?

Numele „Onibon” a fost numele primului magazin online, cel din comunitatea handmade. Era o poreclă pe care o primisem și hotărâsem să folosesc acest nume atunci, doar până “voi crește mare”. În 2013, când încercam să îmi găsesc un alt nume pentru brand și făceam încercări de logo-uri pentru etichete și site, m-am gândit de ce să nu rămân Onibon? La urma urmei începutul Onibon a fost unul bun, a avut succes, iar clienții pe care îi aveam deja mă cunoșteau după acest nume.

Cine sunt fondatorii brandului “Onibon”, care este meseria voastră de bază ?

Fondatorul brandului Onibon sunt eu, Oana Cucu, designer vestimentar de meserie, cu 9 ani de studii în domeniu artei și al designului și aș îndrăzni să spun că tot atâția ani și de experiență în domeniu, pentru că studiile designului vestimentar se bazează pe practică și încercări.

Revista_Atelierul costel nicolai (2) Revista_Atelierul_Opera Fashion Fair by Rotaract 2015

Ne plac planurile, cum arată viitorul pentru “Onibon”?

Și mie îmi plac planurile, așa că în viitorul Onibon văd o echipă și mai mare, un showroom în București și în alte orașe din țară. Iar cel mai mare plan este acela că îmi doresc să îmi pot imprima singură materialele chiar în atelierul meu. Îmi place să folosesc imprimeuri în creațiile mele, însă este foarte greu să găsesc ceva care să reprezinte brandul și mai ales să nu îl găsesc la alt designer, în colecțiile sale. Este un plan care sper că va deveni curând realitate. Vreau ca procesul de imprimare să se întâmple în atelierul meu pentru că este mult mai ușor să experimentez, să verific pe care material arată mai spectaculos și desigur unde se integrează cel mai bine în produsul final fiecare piesă imprimată.

Ce sfaturi oferi creatorilor şi designerilor de produs începători?

Sfatul meu pentru creatorii și designerii de produs începători este să înceapă. Să înceapă să creeze ceea ce visează fiecare, să aibă încredere în ei, vor fi reușite, vor fi și eșecuri, dar trebuie să își urmeze drumul și să învețe din fiecare experiență. Și îi mai sfătuiesc să participe la evenimente cu produsele lor pentru a fi cunoscuți de public, dar și de organizatori care pot fi ca voi și îi pot încuraja, ajuta sau promova.

Știm că tocmai v-aţi deschis un nou atelier, cum arată acesta şi unde îl găsim?

Noua locație a atelierului se găseşte în Timișoara, pe strada Mureș nr 118. Suntem aici de 3 luni, atelierul Onibon existând de 3 ani deja, care au trecut foarte repede.

Revista_Atelierul(8) Revista_Atelierul(5)

Care sunt trăsăturile definitorii pentru publicul vostru ţintă?

Publicul țintă al brandului Onibon sunt în special femeile care doresc să îmbrace piese vestimentare cu personalitate, care consideră că vârsta este doar un număr și își doresc în garderoba lor haine colorate, feminine și potrivite trăsăturilor fiecăreia, pentru că, pe lângă produsele pe care le puteți vedea pe site, realizăm și produse la comandă care să avantajeze fiecare doamnă/domnișoară în parte. Cu toate acestea, cea mai importantă trăsătură a publicului Onibon este aceea că dorește să poarte design românesc, produs în țara sa, în serie limitată sau unicat.

Revista_Atelierul Mihai Toth (1)

Aveţi o paletă variată de produse, de la brăduţii de Crăciun de care ne-am îndrăgostit, la iile tricotate, fuste, mărţişoare croşetate. Care este, din punctul vostru de vedere, produsul definitoriu Onibon?

Onibon este un brand de vestimentație și fiecare produs vestimentar este definitoriu, fie că acesta face parte din categoria knitwear, casual sau special (rochii de ocazie). Iile tricotate sunt cele mai vândute produse atât în țară, cât și în străinătate, anul trecut primind comenzi din Anglia, Germania sau Spania. Luna trecută am fost anunțată că una dintre fuste a ajuns și în SUA (recunosc, am zâmbit în toată ziua aceea). Bănuiesc că pentru multe cliente din țară ia tricotată este produsul definitoriu Onibon, fiind un concept nou care se bazează pe tradiție. Este adevărat că la târguri sau în perioadele de sărbători găsiți la standul sau pe site-ul nostru și produse decorative, cum au fost acei brăduți pe care i-ați îndrăgit. Aceste produse sunt realizate special pentru fiecare ocazie, din plăcere, din resturi de materiale pe care le reciclăm. Suntem foarte creativi în echipa Onibon, iar eu urmând atâția ani în domeniul creației, îmi place să experimentez tehnici și produse noi.

Revista_Atelierul(10) Revista_Atelierul(11)

Cum noi avem o multitudine de poveşti interesante despre cum am crescut brandul Atelierul, cum ne mândrim când observăm că lumea ne (re)cunoşte, care este cea mai interesantă întâmplare de până acum? Sau mai bine spus ce întâmplări v-au făcut să fiţi mândri de brandul Onibon?

Sunt multe întâmplări care m-au făcut să fiu mândră de brandul Onibon. Sunt momentele în care văd lumea pe stradă îmbrăcată în creațiile mele, când vin la târguri în București și clientele vin la standul meu să îmi arate ce bine le stă un produs comandat online sau pur și simplu vin să mă cunoască. Mi s-a întâmplat să port chiar eu produsele Onibon la diverse evenimente și cineva să îmi spună că m-am îmbrăcat fain, știe brandul de pe net sau să mi se spună la târguri purtând ia tricotată, “tu ești Onibon, nu ?”, nefiind lângă standul meu. Și aceste momente mă fac să fiu mândră de brandul meu, pentru că observ că este cunoscut și apreciat.

Revista_Atelierul_daniela lazar - noaptea alba a creatorilor (12)

Care a fost cea mai mare provocare a voastră de până acum?

Grea întrebare, pentru că nu știu care provocare a fost cea mai grea de până acum, dar cred că cea mai grea provocare pentru un brand este să devină tot mai cunoscut, în condițiile în care apare câte un brand nou în fiecare zi, și să te poți deosebi de ele oferind altceva. La fel de provocator pentru un brand este să nu se învechească, să vină cu ceva nou de fiecare dată, dar care să fie strâns legat de conceptele cu care s-a făcut cunoscut, nu să se schimbe peste noapte luat de valul schimbărilor.

Fotografiile sunt realizate de Daniela Lazăr, Mihai Toth, Costel Nicolai, Zsolt Gabriel Horvath.

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share