CITEȘTI

Despre creativitate și pattern design cu Angela Mi...

Despre creativitate și pattern design cu Angela Mincă

Distribuie articolul:
Share

Astăzi stăm de vorbă cu Angela Mincă, ilustratoare (care a creat un sticker și o carte poștală pentru mini-colecția alăturată proiectului Creative Night Talks), despre creativitate, pasiunea pentru acuarele și o zonă mai puțin cunoscută a ilustrației – surface pattern design.

1. Spune-ne câteva cuvinte despre tine. Care sunt cele mai importante lucruri de știut despre tine ca artist și ca om?

Eu sunt Angi, iubesc acuarelele și animalele, am două pisici și un câine care îmi ocupă o mare parte din timp. Nu mă consider Ilustrator, ci mai degrabă ceea ce în alte țări este cunoscut ca “Surface Pattern Designer”, în devenire. Mă găsiți pe instagram sub numele Wackapacka, nume sub care am început acum mulți ani tot soiul de hobby-uri personale, pictat cercei, cusut fetru, modelat lut etc. Când am renunțat să mai creez obiecte și am trecut la ilustrație am ales să nu schimb numele, pentru mine fiind o umbrelă sub care mi-am dus orice proces creativ.

2. Cum ai ajuns să faci ilustrații? Ai o educație formală în domeniul artelor vizuale sau ești auto-didact?

Nu am o educație formală în domeniul artelor vizuale. Când eram mică desenam mereu, asta fiind de foarte multe ori forma mea de relaxare. Ceva s-a întâmplat la un moment dat și nu am mai făcut asta mulți ani până într-o zi când am văzut câteva filmulețe pe instagram cu oameni care pictau în acuarelă și m-a fascinat așa de tare că am vrut și eu să învăț.

3. Preferi ilustrația digitală sau tradițională? Crezi că un mediu are avantaje asupra celuilalt sau pentru tine sunt doar unelte pe care le folosești în funcție de cum se potrivesc unui anumit proiect?

Prefer oricând creionul (sau acuarelele) și hârtia. Cel puțin până în prezent așa a fost, încep proiectele întâi pe hârtie, și apoi văd ce se întâmplă mai departe. Intenționez să îmi cumpăr o tableta mai buna să îmi ușureze anumite aspecte ale muncii, sunt curioasa dacă o să mi se schimbe părerea între timp. Nu știu dacă un mediu are avantaje asupra altuia, din punctul meu de vedere e o preferință personală.

4. De unde pot cumpăra oamenii ilustrațiile tale și în ce formă le găsesc (obiecte printate sau ilustrațiile ca atare)?

Momentan o mare parte din ele există doar pe laptopul meu, iar unele din ele se găsesc pe câteva site-uri de print on demand din afară, cum sunt Society6 și Redbubble. Acum lucrez la un site cu portofoliu și mă gândesc la posibilitatea de a integra un magazin acolo, dar voi vedea pe parcurs cum mi se concretizează ideile.

5. Cum arată ziua ta? Cum găsești timp și pentru job și pentru pasiunea ta pentru ilustrație?

Într-o lume ideală o zi perfectă de muncă ar fi o zi în care să existe un echilibru între jobul meu de Graphic Designer și cel de Surface Pattern Designer în așa fel încât să am timp și energie pentru ambele. În rolul de Graphic designer lucrez cu clienți, iar în al doilea momentan lucrez și învăț pentru mine. De multe ori jobul învinge și sunt zile  în care reușesc să fac doar asta. Concluzia ar fi că trebuie să învăț să pun limite și să spun nu unor proiecte ca să pot să am timp pentru tot ce îmi propun.

6. Ce faci atunci când se apropie un deadline și nu ai energia sau dispoziția necesară pentru lucru?

O întrebare foarte bună pentru mine, pentru că am o tendință către procrastinare, mai ales când nu sunt sigură cum vreau sa fie ceva făcut. Când se întâmplă asta apare și un soi de anxietate care nu ajută deloc procesul de creație. Inițial încerc să mă detașez, să iau o pauză, poate să mă plimb sau să dorm puțin, sau să fac orice altceva care nu are legătura cu proiectul. Uneori asta ajută, alteori, când nimic nu merge, încerc să trec prin starea aia și să muncesc așa.

7. Ne poți oferi un preview la ce lucrezi acum? Poate o colecție, o carte sau un proiect despre care ne poți oferi detalii.

Lucrez în mare parte la pattern-uri specifice Sărbătorilor de iarnă pentru shop-urile de print on demand de care spuneam mai devreme. De cele mai multe ori desenez elemente separate pe care le scanez și apoi le aduc împreună în Photoshop. De exemplu, acum am multe foi cu crenguțe, stele, fulgi de zăpadă, vâsc și șosetuțe care așteaptă să fie transformate și ele în ceva nou.

 

Comentarii

Teodora Vlădescu (aka Zazine) a absolvit cursurile Universității București, Facultatea de Istorie, secția Istoria Artei şi ale masteratului Istoria Artei şi Filosofia Culturii. Din 2010 lucrează ca graphic designer şi DPT (a colaborat cu numeroase ONG-uri, Cel.ro, editurile Herald și ACT și Politon), şi este partea vizual-creativă a asociaţiei Atelierul de Creaţie.

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share