Cătălina Geru: Pofta vine lucrând!

Distribuie articolul:
Share

Pornit dintr-o pasiune absolut naturală pentru lucrul manual, brandul de bijuterii Cătălina Geru a reușit să devină cunoscut într-un interval de timp relativ scurt. Ne-au făcut o impresie tare plăcută atât creațiile sale debordând de feminitate, cât și modul în care știe să le arate lumii, prin intermediul fotografiei.

Așa că am invitat-o pe însăși creatoarea din spatele bijuteriilor, pe Cătălina Geru, să ne răspundă la câteva întrebări pentru a o cunoaște cu adevărat și a afla ce înseamnă un business cu argint și aur. Apropo, a învățat meseria „furând-o” de la alții – așadar talentul împletit cu munca este în cazul de față o rețetă de succes. Vă invităm să descoperiți în interviul care urmează o bijuterie de femeie.

1. Cum ai ajuns să creezi bijuterii unicat din argint. Ai studii de specialitate, a fost o pasiune din copilărie? Ai susținerea familiei sau ar fi preferat să te îndrepți spre o meserie monotonă, dar bănoasă?

Bijuteriile sunt pentru mine, în primul rând, o modalitate de a-mi exprima creativitatea. De mică am avut o inclinație spre lucrul manual și îmi plăcea să confecționez diverse accesorii.

Am cochetat de prin liceu cu ideea de a face bijuterii din metale neprețioase și mărgele, însă nu mă gândisem să fac un business din asta. Având și susținerea familiei, ideea de a face bijuterii din metale prețioase a devenit abia recent realitate. Studii de specialitate nu am făcut, însă am fost curioasă să învăț de la mai mulți bijutieri și am „furat” meserie de la fiecare.

2. Din ce an există brandul Cătălina Geru? Cum merg vânzările? Cum ai vrea să meargă? Metode de promovare care au dat rezultate?

Brandul există din anul 2021. A avut o creștere organică. Primele comenzi au fost de la prieteni și cunoscuți, apoi, odată ce am început să particip la târguri și expoziții, am avut din ce în ce mai mulți clienți. Consider că vânzările cresc într-un ritm potrivit creșterii mele, atât pe plan profesional, cât și pe cel personal. Pas cu pas…. Ca metode de promovare au funcționat pentru mine târgurile, expozițiile, și bineînțeles nelipsita promovare în social media.

3. De ce ai ales să creezi bijuterii doar din argint?

În prezent creez bijuterii din argint și aur. Majoritatea bijuteriilor mele sunt din argint, de aici și preferința de a lucra cu acest metal. Argintul este un material maleabil și semiprețios, m-a ajutat enorm să experimentez și să învăț meserie înainte de a trece la lucrul cu metale și pietre prețioase.

4. Cum te diferențiezi de concurență, de alți artiști bijutieri? Ce feedback primești de la clienți?

Povestea fiecărei bijuterii este unică, prin prisma celui care o creează. Mă inspiră tot ce se întâmplă în jurul meu, inclusiv propria mea călătorie prin viață. Cel mai important feedback pentru mine sunt clienții mulțumiți ce revin pentru a cumpără din nou, clienții care poartă cu drag bijuteriile realizate de mine. Feedback detaliat? Clienții îmi spun că admira atenția la detalii, că observă pasiunea din spatele procesului de creație și că simt că îi reprezintă bijuteriile create de mine.

5. Dacă ar fi să poți înzestra femeia cu o calitate anume prin intermediul bijuteriilor tale, care ar fi acea înzestrare?

Curajul de a explora. Curaj pentru a-și urma pasiunile, pentru a explora lumea din jur și de a deveni ea însăși o sursă de inspirație.

6. Dintre toate bijuteriile realizate de tine până acum, este vreuna care să te reprezinte pe tine ca artist?

Colecția Dancing mă reprezintă cel mai bine în momentul de față. Este cea mai nouă colecție și a fost creată din iubirea pentru joacă, dans, libertate, vulnerabilitate și feminitate.

7. Cât durează să creezi o bijuterie, pornind de la stadiul de idee? Dintre cercei, coliere, inele și brățări, care presupune cel mai mare volum de muncă? Și care dintre aceste piese se vinde cel mai ușor?

Depinde :)). Poate dura de la o zi la mai multe. Uneori am o idee, fac o schiță, ajung la atelier și astfel iau viață bijuteriile care mai târziu compun o colecție. Există și idei care se materializează după câteva luni, abia atunci când simt că sunt pregătită să le arăt lumii. Volumul de muncă diferă în funcție de complexitatea piesei, de tehnicile folosite și de câte modificări aduc design-ului. Dintre toate categoriile, inelele se vând cel mai ușor.

8. Lucrezi zilnic, conform unui program bine stabilit sau sunt și zile fără inspirație și chef artistic? Ce se întâmplă într-o astfel de zi mai deloc creativă?

Îmi planific dinainte zilele în care lucrez în fiecare săptămână. Profit de libertatea de a-mi face singura programul și lucrez când mă simt mai creativă sau când vreau să exersez o tehnică nouă. De multe ori, pofta vine lucrând. În zilele cu mai puțin chef ori mă așez la bancul de lucru și lucrez fără a avea o viziune despre designul final, ori revăd schițele și ideile notate pentru căutându-mi inspirația. Desigur, sunt și zile în care mă ocup preponderent de partea administrativă, reorganizez unelte sau, pur și simplu, îmi reîncarc bateriile cu plimbări, socializare sau alte activități creative.

9. Se poate trăi în România dintr-o afacere creativă? Cine se ocupă de aspectele deloc creative ale unui astfel de business?

Cred că da. E nevoie de planificare atentă și, bineînțeles, de oameni ce desfășoară activități complementare. Colaborările cu oameni specializați m-au ajutat să înțeleg mai bine cum funcționează o afacere creativă și cum să îmi prioritizez activitățile.

10. Artistul care te inspiră, indiferent de domeniu. Și ce anume admiri cel mai mult la el – arta sau mesajele transmise de artist?

Cas Holman, care susține că, pentru a crea lucruri minunate, joaca trebuie să facă parte din viața noastră.

Pozele sunt trimise de Cătălina Geru, din arhiva personală.

Comentarii

Absolventă a Facultății de Științe Politice și Administrative (Universitatea București), Andreya Oti a urmat masteratul de Comunicare și Relații Publice (SNSPA), dar adevărata împlinire și-a găsit-o ca redactor de carte și de articole online. În prezent este redactor de carte pentru copii la editura All și asigură direcția de comunicare a editurii Vremea. În același timp, din 2015 activează drept redactor al revistei de mobilă și design Magmob.ro, prilej de a îmbina pasiunea pentru amenajări interioare cu ușurința mânuirii cuvântul scris. Interesată de tot ce înseamnă noutate și creativitate în domeniul designului, consideră că numai ̈frumusețea va salva lumea ̈ – mai ales atunci când frumusețea capătă funcționalitate.

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share