CITEȘTI

Aplicații folositoare pentru creativi – soci...

Aplicații folositoare pentru creativi – social media

Distribuie articolul:
Share

În primele două articole din acestă serie am vorbit despre aplicații folositoare pentru creativi – cele care te pot ajuta să-ți creezi planul, imaginea brandului tău și materialele grafice promoționale. Acum e timpul să discutăm despre platformele pe care te poți promova.

Orice antreprenor știe că ar trebui să aibă o prezență pe social media ca să își facă brandul cunoscut și să fie descoperit de noi potențiali clienți. Doar că marile rețele (Facebook, Instagram, TikTok etc.) au devenit atât de agomerate încât e foarte greu să ieși în evidență, chiar dacă ai fani sau dacă folosești reclame sau postări plătite.

Rețele sociale de nișă

În ultimii ani a prins avânt un alt tip de social media – unul axat pe interese restrânse (nișe). Internetul, ca și moda, pare să evolueze circular, pentru că aceste rețele sociale de nișă sunt practic o variantă nouă a forumurilor care populau cândva fiecare pagină web. Și ăsta nu e un lucru rău, ba din contră, noile rețele nișate arată că deși au un număr considerabil mai mic de utilizatori, au o rată de engament mult mai bună. Oamenii care le folosesc sunt interesați de subiect și asta îi face să interacționeze altfel cu conținutul din aplicație/platformă.

O căutare pe Google te poate ajuta să găsești platforma potrivită pentru nișa ta, dar am cules aici câteva exemple generale ca să le înțelegi potențialul:

Behance / ArtStation / Dribbble

Pentru artiștii vizuali nici una din platformele de mai sus n-ar trebui să fie un mister. Dacă ești graphic designer, ilustrator, artist digital, atunci platformele astea te pot ajuta să-ți creezi un portofoliu, să-ți vinzi creațiile digitale, să te promovezi și chiar să-ți găsești un job.

Dacă ești un antreprenor creativ în căutarea unui designer, tot aici ai cele mai multe șanse să-l găsești pe cel mai potrivit pentru tine.

Behance e platforma deținută de Adobe și preferată de cei care folosesc produsele lor. ArtStation e mai mult pentru artiștii digitali care lucrează în industria jocurilor video, iar Dribbble (da, cu 3 de b) e o bine-cunoscută platformă pentru vânzarea de ilustrații digitale.

Această prezentare necesită JavaScript.

Meetup / Skillshare

Te-ai gândit vreodată că ai putea să ții un curs sau un atelier? E o metodă foarte bună prin care să-ți promovezi brandul și să creezi o relație cu clienții tăi. Dacă organizezi, de exemplu, un atelier gratuit de realizat felicitări de Crăciun, te poți folosi de ocazie să interacționezi direct cu potențialii clienți și să le prezenți produsele tale bune de făcut cadou.

Poți să faci asta online prin platforme ca Skillshare sau fizic folosind Meetup ca să promovezi și să gestionezi evenimentul.

Această prezentare necesită JavaScript.

Substack / Tribe / Discord

O ultimă variantă, care implică ceva mai multă muncă, dar care are potențialul cel mai mare de creștere e să-ți dezvolți propria comunitate.

Folosește Substack ca să creezi un newsletter personalizat pentru domeniul tău de interes, dar ai grijă să adaugi în el conținut de calitate, nu doar oferte promoționale.

Îți poți crea propria mini-platformă dedicată clienților tăi și a celor interesați de nișa ta folosind Tribe. Sau poți face un canal de Discord unde să deschizi un dialog real cu clienții tăi.

Această prezentare necesită JavaScript.

Cu o doză bună imaginație și ambiție, oportunitățile sunt nelimitate.

Comentarii

Teodora Vlădescu (aka Zazine) a absolvit cursurile Universității București, Facultatea de Istorie, secția Istoria Artei şi ale masteratului Istoria Artei şi Filosofia Culturii. Din 2010 lucrează ca graphic designer şi DPT (a colaborat cu numeroase ONG-uri, Cel.ro, editurile Herald și ACT și Politon), şi este partea vizual-creativă a asociaţiei Atelierul de Creaţie.

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share