CITEȘTI

Aplicații folositoare pentru creativi – part...

Aplicații folositoare pentru creativi – partea I – Planul

Distribuie articolul:
Share

În mod ideal atunci când un freelancer sau un antreprenor creativ pornește la drum în noua sa afacere, se înarmează cu un plan de afacere, un buget corespunzător și o echipă de profesioniști.

De cele mai multe ori însă, lucrurile nu decurg așa, ci evoluează natural dintr-o pasiune în afacere: planul de afacere se conturează treptat, bugetul e și nu e, iar echipa de specialiști devine un one (wo)man show. Tocmai de aceea m-am gândit că ar fi folositoare o serie de articole despre aplicații și site-uri care să vină în ajutorul antreprenorilor creativi.

Partea I – Planul

Te-ai gândit că ar fi timpul să renunți la job-ul actual și să-ți urmezi pasiunea? Sau să-ți transformi hobby-ul într-o afacere secundară pentru ceva bani în plus? Atunci primul pas este să-ți faci un plan. Nu-ți face griji! Nu trebuie să faci din prima un întreg plan de afacere cu analiza pieței, buget pe 5 ani și perspective de dezvoltare. E suficient să-ți pui ideile în ordine ca să afli cât de ușor (sau greu) îți va fi să le pui în practică.

Uite aici câteva aplicații care îți pot fi de folos:

Notion.so

O să încep direct cu preferata mea – Notion. Aplicația asta știe să facă de toate. Știe să facă atât de multe încât pare puțin intimidantă la început. Recunosc, m-am uitat la mai multe tutoriale pe Youtube ca să înteleg cum e cu toate sistemele și funcțiile.

Pe scurt: În Notion faci Pagini (un fel de foldere) care conțin un număr infinit de sub-pagini cu tot ce ai nevoie: planificare, tabele, liste to do, calendare, documente, poze, linkuri etc. Dacă vrei poți da tot felul de referințe și elemente de interconectivitate, ca să vezi cum se leagă între ele toate părțile unui proiect.

Eu o folosesc pentru:

  • articole (pe ea scriu în loc de Word),
  • pentru postările de instagram (pentru text și organizarea pozelor),
  • pentru liste de cărți și filme pe care vreau să le cumpăr/citesc/văd,
  • pentru orice chestie, idee, notă, reminder pe care n-aș vrea să o pierd prin calculator
  • ca să-mi salvez și organizez link-urile (pe Chrome are o extensie buton care salvează direct, iar pe mobil prin funcția de share trimit orice articol pe care vreau să-l citesc mai târziu – fără reclame)

Este o unealtă multifuncțională care cred ca poate fi de folos oricui tocmai pentru că e atât de flexibilă (ai template-uri pentru toate funcțiile pe care ți le-ai putea dori vreodată).

Această prezentare necesită JavaScript.

O poți folosi în browser, pe desktop sau o poți descărca și pe telefonul mobil. Este gratis pentru uz personal, nu ai nici măcar o limită la câte pagini poți face. Te va costa 10$ pe lună dacă vrei să o folosești împreună cu o echipă, ca spațiu de lucru colaborativ.

Trello

Dacă Notion ți se pare intimidantă, poți încerca o aplicație dedicată pentru planificare cum este Trello. Aici ai, în continuare, libertatea de a-ți organiza spațiul cum preferi (ca un board cu casete plutitoare, ca tabel, timeline, calendar etc.) dar lucrurile par ceva mai simple. Eu prefer varianta de board pentru că îmi place să văd și imaginile asociate unei casete.

Pe scurt: Îți definești câteva categorii (de ex: to do, doing, done) și introduci task-urile în casete pe care le poți muta de colo colo, în funcție de cum se schimbă statusul lor.

Am folosit Trello acum ceva timp când am renovat casa – mi-a fost de mare ajutor să împart ecranul în categorii pentru fiecare cameră și să adun într-un loc imaginile de inspirație, linkuri spre produse reale, măsurători și dimensiuni de referință și să mut în zona de Done! atunci când rezolvam o problemă.

Această prezentare necesită JavaScript.

Îl poți folosi împreună cu alți oameni, chiar și în varianta gratis, dar sunt unele limitări de spațiu (nu poți uploada fișiere mai mari de 10Mb), accesări și numărul de boarduri (proiecte) pe care le poți face. Dacă ai nevoie de mai mult, prețurile încep de la 5$ pe lună. Poți folosi Trello în brower, pe desktop sau poți descărca aplicația mobilă.

ToDoist

Dacă ai nevoie de ceva și mai simplu de atât atunci mai am o recomandare pentru tine: ToDoist.

Asta este prima aplicație de ”productivitate” pe care am folosit-o eu. E grozavă dacă ai nevoie de puțin ajutor să te organizezi sau dacă îți împarți timpul între mai multe proiecte și vrei să te asiguri că nu te rătăcești printre ele.

Pe scurt: îți faci task-uri generale. Apoi faci sub-task-uri care să te ajute să le duci la bun sfârșit pe cele generale. Apoi le bifezi pe măsură ce le termini. Simplu, nu?

După ce te obișnuiești cu sistemul, poți să începi să împărți task-urile pe priorități, să le grupezi în proiecte și să le adaugi descrieri, comentarii și chiar și alți colaboratori. Asta cred că e varianta cea mai simplă de a dezvolta un plan de afacere din lucrurile pe care le faci deja.

Această prezentare necesită JavaScript.

E gratis dacă îl folosești pentru maxim 5 proiecte, 5 oameni și fișiere de până 5Mb. Dacă vrei mai mult, prețurile încep de la 4$ / lună. Ca și la celelalte aplicații, Todoist poate fi folosit în brower, pe desktop sau pe mobil. În plus, merge și pe smart watch sau ca extensie la e-mail.

Tu ce aplicație folosești pentru organizarea planurilor tale?

Dar pentru planul afacerii tale?

 

 

Comentarii

Teodora Vlădescu (aka Zazine) a absolvit cursurile Universității București, Facultatea de Istorie, secția Istoria Artei şi ale masteratului Istoria Artei şi Filosofia Culturii. Din 2010 lucrează ca graphic designer şi DPT (a colaborat cu numeroase ONG-uri, Cel.ro, editurile Herald și ACT și Politon), şi este partea vizual-creativă a asociaţiei Atelierul de Creaţie.

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share