CITEȘTI

The Modernium, un magazin plin de culoare pe Calea...

The Modernium, un magazin plin de culoare pe Calea Griviței

Distribuie articolul:
Share

Într-o zi plăcută de mai am ieșit la plimbare cu destinația Cartierul Creativ-Grivița. De pe Strada Buzești am cotit la stânga pe Calea Griviței și la nici 50m, la numărul 72, am găsit The Modernium, un magazin plin de culoare. Conform propriei descrieri, „Modernium este un brand fondat în 2020 care realizează o gamă largă de produse handmade, de la decorațiuni cu o cromatică atipică, la bijuterii atent lucrate.”

Am urmărit cu interes cum s-a dezvoltat acest brand al Corinei Mișu și al lui Mihnea Mocanu în ultimul an și am vrut să aflu mai multe despre cum este să treci la nivelul următor – un magazin fizic.

  1. Ne puteţi spune câteva cuvinte despre magazinul vostru? Care este conceptul din spatele lui și ce valori promovaţi?

Magazinul a apărut din nevoia de a interacționa în mod direct cu clienții pe care i-am adunat în mediul virtual și pe care îi vedeam de obicei numai la târguri. Am vrut să avem un loc în care să ne expunem cele mai recente produse și de a și lucra acolo.

Concept store-ul din Calea Griviței l-am deschis alături de brandul de plante Variegata la sfârșitul lunii martie. Ni s-a părut o colaborarea firească, întrucat noi avem ghivecele și ea plantele.

Am vrut ca locul să ne reflecte personalitatea într-un fel și să ofere clienților o stare de bine, de aceea primul lucru pe care îl vezi când intri este o explozie de culori.

Promovăm creativitatea și încercăm să educăm clienții cu privire la piața de produse locale din București. Mai mult decât atât, cei curioși pot să vadă procesul din spatele realizării unui obiect, în special pe partea de bijuterie.

Foto: Alexandra Ion

  1. Ne puteţi spune câteva cuvinte despre voi? Cum v-aţi gândit să începeţi această afacere?

Ideea s-a conturat în timpul carantinei.  În acea perioadă și noi, ca toți ceilalți, ne doream să ne simțim bine acasă și să ne inconjurăm de obiecte frumoase. Ne-am cumpărat multe plante si la scurt timp am realizat ca ghivecele nu se potriveau cu designul nostru interior.

Așa că ne-am decis să ne facem noi unele. Am vrut de la bun început să aibă o cromatică atipică, exact ce căutam noi de fapt pe piața din România la acea vreme și nu găseam. În scurt timp, de la ghivece am trecut la alte obiecte de decor, precum vazele, suporturile de lumânări sau de pahare și chiar bijuterii din alamă și argint (realizate de Mihnea).

Nu ne-am fi gândit că o să ne extindem așa repede gama de produse și că o să dorim să lucrăm și cu alte materiale. Lucrul manual a devenit o adevărată pasiune și nu credeam că o să ne ofere atât de multă bucurie.

  1. Ce branduri găsim la magazinul vostru?

Pe lângă produsele noastre, am dorit să aducem în magazin branduri pe care noi le îndrăgim și creatori cu care ne-am împrietenit de-a lungul timpului: Lava Atelier Botanic, MoCandles, Atelier Antonia Rusu, Plăiuț (Claudia Ciontu) și designer Dragoș Dogaru.

Și noi, la rândul nostru suntem “găzduiți” pe rafturile altor magazine din București, dar și din alte orașe din țară și consider că avem datoria de a ne ajuta reciproc atunci când putem.

4. Care este profilul clientului vostru?

Majoritatea clienților noștri cunosc piața de design local și apreciază lucrurile făcute manual. Sunt oameni cu vârste cuprinse între 25-35 ani, iubitori de artă și design.

Până acum, clienții care ne-au călcat pragul au fost încântați că există astfel de locuri din care pot cumpăra un cadou pentru cei dragi.

  1. Care este cea mai mare provocare de care v-aţi lovit cu afacerea voastră?

Cea mai mare provocare a fost și este în continuare managementul timpului. Simțim că sunt prea puține ore într-o zi pentru a ne rezolva toate task-urile. Ne va trebui un angajat la un moment dat.

  1. Cum se îmbină latura creativă cu cea antreprenorială într-o asemenea afacere?

Ne uităm la antreprenoriat tot ca la un proces creativ și până acum această abordare ne-a adus numai avantaje. Sigur că nu ne încântă excel-urile și partea de cifre, dar ne place să găsim soluții creative pentru a ne dezvolta și a rezolva anumite probleme administrative.

  1. Colaboraţi cu alte afaceri similare?

Da, avem o colaborare drăguță cu Lava Atelier Botanic. Noi le-am realizat capacele pentru terarii și în prezent sunt vândute atât în magazinul nostru, cât și în alte magazine de cadouri din București. Mai avem în plan niște colaborări si cu alti creatori.

8. Ce beneficii au designerii care colaborează cu voi? Propuneţi şi colaborari în exclusivitate?

Cred că cel mai mare beneficiu pentru orice creator este vizibilitatea, iar zona în care avem magazinul are un trafic destul de mare. Sigur că nu se compară cu magazinele centrale, dar știm că orice client contează, mai ales la început de drum. Fiind și noi creatori, știm exact câtă muncă este în spatele oricărui obiect, așa că le povestim clienților despre fiecare în parte.

Prețul de raft îl stabilesc ei, iar noi percepem un comision standard pe care îl comunicăm înainte. Nu lucrăm pe bază de exclusivitate, fiecare creator este liber să își expună produsele în oricare alt magazin.

Foto: Alexandra Ion

  1. Ce sfat aţi da unui antreprenor la început de drum?

Să nu renunțe la primul obstacol și să fie îndrăgostiți de business-ul lor. Este foarte ușor să renunți când apar primele probleme. Odată ce conștientizezi ca ele sunt normale apar și soluțiile.

  1. Din punct de vedere al business-ului, unde a fost creşterea cea mai mare de capital? Ce produse aduc cel mai mare profit? 

În prezent, bijuteriile, urmate de obiecte decorative de dimensiuni mici, de exemplu suporturile de pahar si de lumânări.

Imagini din arhiva The Modernium

Comentarii

Sunt arheolog și antropolog şi pentru 16 ani am spus povești despre oseminte umane și oamenii de știință care le studiază. M-au interesat practicile de expunere ale corpului uman şi felul în care culturile preistorice au relaționat cu corpurile strămoşilor. Studiile la Universitățile din București și Sheffield au fost urmate de stagii de cercetare la Universitățile Cambridge, Sheffield, Utica, București și Helsinki. Am fost cercetător la Institutul de Antropologie “Francisc I. Rainer” al Academiei Române şi am publicat volumul “Regi, sfinți şi anonimi. Cercetători și oseminte umane în arheologia din România” (Editura Cetatea de Scaun, 2019). Sunt pasionată de copaci, origami şi de lucruri meşteşugite cu drag de frumos şi care spun o poveste.

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share