CITEȘTI

Alina Marinescu: „Aș spune că am un stil opt...

Alina Marinescu: „Aș spune că am un stil optimist, visător, colorat și idealist”

Distribuie articolul:
Share

Îi urmăresc activitatea Alinei de ceva vreme, între timp pot să afirm că sunt o mare fană a ilustraţiilor ei, iar preferata mea este „Splendid Isolation” care îmi aduce aminte de lockdown şi modul în care m-am raportat la pandemie. Am discutat cu Alina despre meseria de ilustratoare, despre plagiat, despre planurile ei creative, iar ce vedeţi mai jos este nebunia de interviu care a ieșit.

„Splendid Isolation” de Alina Marinescu

1. Cum ai început să te ocupi de meseria creativă? Care este meseria ta de bază?

Eu am studiat Grafica de la liceu până la master, deci putem spune că lucrez în domeniu. Sunt graficiană ca formare, dar îmi place să mă numesc artist vizual și ilustratoare, pentru că mi se pare că zonele astea mă descriu cel mai bine.

Alina Marinescu

2. Cum ai caracteriza stilul propus de ilustraţiile tale?

Aș spune că am un stil optimist, visător, colorat și idealist, care își propune să sădească o sămânță de speranță în privitor.

3. Un exerciţiu de imaginaţie: Cum ar arăta viaţa ta acum dacă nu ai fi ales să urmezi calea artistică/dacă nu ai fi activat într-un domeniu creativ?

Sunt sigură că aș fi fost mai nefericită, pentru că mi se pare că domeniul artistic e cel care mi se potrivește cel mai mult.  Oricare ar fi fost meseria mea de zi cu zi, știu sigur că în timpul liber aș fi virat tot către exprimări creative.

4.Crezi că ilustratorii ar trebui să aibă un mentor sau un îndrumător? Ai artişti pe care îi urmăreşti, care sunt buni de urmat ca modele?

Cred că depinde de persoană, unii artiști ajung foarte departe și ca autodidacti, depinde ce simți că ți se potrivește. Pe mine m-a ajutat să am mentori și artiști pe care să-i admir și de la care să învăț, să iau ce simt că-mi lipsește într-un anumit moment. Urmăresc mulți artișți și lista e în continuă evoluție, pentru că și eu mă schimb constant și zi de zi am disponibilitate diferită pentru anumite lucruri.

„Bookholder Babes” de Alina Marinescu

5. Ai avut momente când ai simţit că stagnezi? Cum faci să ieşi din zona de confort şi să încerci lucruri noi? Dar când se apropie un deadline şi nu ai energia/starea de lucru, cum depăşeşti momentul?

Da, tot timpul am momente în care simt că stagnez, dar din fericire trec la fel de repede cum se și instalează. Cred că m-a ajutat când am început să le accept ca făcând parte din viață. Legat de încercat lucruri noi, eu am mereu o listă cu lucruri de experimentat, dar nu știu dacă se încadrează la ‘ieșit din zona de confort’, pentru că sunt lucrurile pe care îmi doresc să le explorez, adică îmi sunt oarecum la îndemână. Cred că se poate spune că ies din zona de confort mai mult când trebuie să lucrez cu altcineva și trebuie să ne împăcăm viziunile undeva la mijloc, iar ele să rezulte într-una singură, coerentă.

Cred că e bine să te formezi în așa fel încât să ai un fel de nivel minim al tău de lucru executat decent- indiferent de nivelul stării tale, să nu livrezi lucruri sub acel nivel, tu să fii singurul care își poate da seama că nu ai fost la capacitate maximă. De la acel nivel să poți fluctua mai sus sau mai jos, dar niciodată sub el. Cred că așa poți depăși momentele astea mai puțin fericite, care desigur sunt inevitabile.

„Planets Collide” de Alina Marinescu

6. Ce ne poţi spune despre proiectele la care lucrezi acum?

Lucrez la un calendar ilustrat pentru anul 2024 și -apropos de ieșit din zona de confort- încerc să explorez un pic alte palete cromatice și să mă joc cu textul și literele- dacă cromatica am abordat-o mereu intuitiv și nu am simțit că greșesc flagrant, de desenat litere m-am ținut mereu departe pentru că simțeam că ‘nu mă pricep’.

Așa că încerc să le abordez diferit pe ambele- să aplic mai conștient și, hopefully, mai creativ informațiile pe care le studiez și să le înțeleg cu ocazia asta. Altfel, sunt pe punctul de a începe să lucrez la un kit ilustrat pentru un muzeu iar din toamnă îmi voi dezmorți skillurile de profesoară și o să predau cursuri de artă la un atelier privat din București.

Calendar 2023

7. Cum arată clientul/ cumpărătorul ideal pentru tine?

Cred că ceea ce îmi place să simt din partea unui client este faptul că îmi respectă munca, asta se traduce în faptul că s-a documentat despre ce fac și de aceea își dorește să lucreze cu mine în mod special, îmi respectă viziunea, are bugetul necesar pentru proiect, știe ce vrea și are încredere că a venit către mine ca spre cineva care este specializat în lucrul de care are el nevoie.

„Don’t neglect your demons, treat them kindly” de Alina Marinescu

8. Cum arată atelierul tău? Cum este să ai un atelier alături de alţi creativi?

Atelierul  meu este, oh, ce clișeu, colorat și dezordonat. 😊 Îmi place să împart atelierul cu colegii mei artiști, pentru că eu am lucrat mereu freelance și de una singură și voiam să mă dez-sălbăticesc. Cel mai mult îmi place că poți primi feedback rapid și de încredere pentru ceva cu care altădată îți băteai capul de 5 ori mai mult, de unul singur.

Detalii din atelierul Alinei

Detalii din atelierul Alinei

Cred că o parte utilă a unui spațiu de lucru comun este că ne împărtășim părțile mai puțin plăcute și că ne plângem des între noi unii altora. Discuțiile sincere cu oamenii din domeniul tău sunt prețioase pentru că sunt super constructive – de multe ori te ajută să-ți dai seama că nu esți tu problema, îți spulberă povara rușinii și te fac să te simți mai puțin greșit. Ceea ce de multe ori e suficient ca să-ți încarce bateriile și să te ajute să mergi mai departe.

Colegii de la Atelier Popa Tatu 27

9. Ce sfaturi oferi unui ilustrator care vrea să îşi înceapă activitatea în domeniul creativ?

Cred că să încerce să fie cât mai prezent online și offline, dar nu cu orice preț, adică ideal, ceea ce prezintă lumii să fie ceva care să aducă un plus, nu doar poluare vizuală de dragul de a arăta CEVA.

„Hoping for the best”  de Alina Marinescu

10. Cum faci faţa plagiatului?

Mi s-a mai întâmplat și m-am întristat în sinea mea, dar mai mult de atât nu am acționat, pentru că nu s-a întâmplat la nivel înalt.

Cred că e normal să ne placă lucruri și să vrem să facem și noi, dar trebuie să avem încredere că dacă filtrăm prin noi ceea ce ne place, obținem ceva mai valoros decât dacă îl luăm ca atare de la altul și ni-l însușim. E ca și cum ai fura flori din grădina cuiva, când poți să-ți iei semințe și să ai și tu peste puțin timp flori poate și mai frumoase. Mi se pare că eu nu am cele mai simple lucrări de reprodus și dacă cineva ar putea să le copieze ca atare, ar avea skilluri să-și facă propriile lucrări. Dacă chiar se întâmplă să-ți mai preia unul și altul câte o idee sau un element, mi se pare că își face un deserviciu, că doar nu ești tu singurul care vede cine a copiat pe cine.

Altfel, mi se pare că în ultimă fază e și un compliment, să fii chiar așa o inspirație pentru cineva și că te-a ales pe tine dintre atâția alții 😊

„Its always memorable if you’re together” de Alina Marinescu

„Go outside and watch yourself bloom” de Alina Marinescu

Pe Alina o găsiţi şi pe Instagram: https://www.instagram.com/alinamarinesq  şi pe Online Shop:  https://alinamarinescu.bigcartel.com

Imaginile şi ilustraţiile interviului sunt transmise de Alina Marinescu.

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share